Permalänk
Robot

Uppgraderat cheiftec

Fick tag på ett gammalt cheiftec chassi och tyckte att det såg lite tråkigt ut. Mycket av det här bygget är improvisation under tiden, men det fanns ändå en grundtanke i det hela.

Delarna är:
Moder kort: gigabyte EP45-UD3LR
Processor: Intel Q9550
Minnen: Corsair 4gb
HDDs: 2x 160gb
Grafikkort: Asus EAH4550
PSU: Corsair 550w

Besök albumet: Uppgraderat cheiftec av jurriz

Permalänk

nej fy fan, grovt med damm på minnet xD

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

älskar chieftec, har ett dragon av modell äldre till min server (:
skulle vilja ha ett chieftec fulltower till den men dom blir så dyra då haha,

ska bli kul att se resultatet!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Ser ut som en miniöken på minnet

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

varför en core2 prolle?

men ser ut att bli najs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
älskar chieftec, har ett dragon av modell äldre till min server (:
skulle vilja ha ett chieftec fulltower till den men dom blir så dyra då haha,

ska bli kul att se resultatet!

Jo, fan min morsa slängde mitt gråa dragon fulltower, tyckte jag hade för mycket skit :(...visserligen saknades rails och hårddisk vaggor...men vafan gör det :/...mitt svarta har jag iaf kvar

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
nej fy fan, grovt med damm på minnet xD

Ja datorn hade säkert gått 5-6 år

Permalänk
Medlem

TA BORT ljuset i fronten, -4 för ljuset. Annars ser det bra ut.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
varför en core2 prolle?

men ser ut att bli najs

Jag är nykomling i datorbyggande men jag tyckte den såg bra ut och ska överklocka den senare med ny kylare

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bra idé och hyfsat fint resultat, det ser dock ut som du slarvat en del med lackeringen vilket är lite synd.

Annars en bra idé och ett bra sätt att återuppliva ett gammalt chassi!

Permalänk

En klar förbättring!

Visa signatur

.: Phenom II 940 @ 3Ghz Scythe Ninja 2 | 8192Mb DDR2 800 MHz | Nvidia GTX 275 | 5 TB| Gigabyte Odin GT 800W | Logitech Mx518 Razer Destructor| Saitec Eclipse II| Eizo 2431WK :.

Permalänk
Medlem

Fan för kabeldragning med det där nätaggregatet Så jävla styva o tjocka kablar så det är ju helt omöjligt att få baksidan av chassiet att inte bukta. Förutom målningen, vad blev bättre än innan ?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Bra kabeldragning och clean modd. Däremot tror jag kylningen blir begränsad av så små fläktar, hade gjort om fronten och satt ditt en 120 eller 2, samma med bakre fläktplatserna.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Bra kabeldragning och clean modd. Däremot tror jag kylningen blir begränsad av så små fläktar, hade gjort om fronten och satt ditt en 120 eller 2, samma med bakre fläktplatserna.

Om han rör de bakre fläktplatserna så kommer antagligen inte I/O plåten att få plats, men fronten har du helt rätt i.

Sedan kan man ju även såga hål i taket i förmån för 120mm fläkt(ar).

Det tycker jag TS absolut borde göra, då har han ett chassi som går att använda med riktigt varm utrustning!

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker du borde måla sidplåtarna också. Det blev klart fulare nu. Du har en rätt schysst front men sidorna ser inte bra ut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Tycker du borde måla sidplåtarna också. Det blev klart fulare nu. Du har en rätt schysst front men sidorna ser inte bra ut.

+1

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden köper du en Core 2/LGA 755 idag?

Fint lyft på chassit iaf

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

vart ju assnyggt helt klart värt 10p

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Varför i hela friden köper du en Core 2/LGA 755 idag?

Fint lyft på chassit iaf

Billigt och mest bang for the buck i hans prisklass? Kanske redan haden en CPU till Core?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Vi får hoppas att du hade Q9550:in innan du började uppgradera. Om inte har du gjort ett rätt kasst köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Vi får hoppas att du hade Q9550:in innan du började uppgradera. Om inte har du gjort ett rätt kasst köp

Troligtvis hade han inte det, med tanke på den gamla cpu-kylaren och det står något om P4 på moderkortet.

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk

Stockkylare?? Bläh! Chassit var f.ö fult förutom fronten

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Tänk vad lite färg kan göra för ett praktexempel på ett fult chassi!
Nice.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?