Bra prisvärd krog med käk i Göteborg sökes!

Permalänk
Medlem

Bra prisvärd krog med käk i Göteborg sökes!

Ska ut med polarna o käka innan vi drar vidare nu när fyller 18 o vill ha tips på bra ställen där man kan få varmrätt o öl för inte allt för mycket pengar! Ni kan väll berätta vart det ligger, hur käket är och vad det kostar o runda slängar.

Tacksam blivande 18 åring:)

Permalänk
Medlem

Jag har ätit på Jensens Bøfhus. Ligger vid femman, på utsidan, hållplatser för spårvagnarna ligger utanför resturangen. Helt ok käk om man gillar kött, för det är väll typ de dom har. Fick tre rätters för 250 - 300kr, dom har lite färdiga "paket" kan man säga för det priset då. Var helt ok käk där, dock ända jag ätit på då jag inte bor i göteborg själv.

Mer exakt beskrivning av vart det ligger;
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=Jensens...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Beror helt på vad du menar med mycket pengar. Pasta+ är en av de bättre restaurangerna i stan enligt mig och de tar inte allt för mycket betalt. Man får typ en oxfile för typ runt 200-300 som är den bästa lilla kossan jag ätit. Priset på alkohol är sisådär. Men annars finns pasta rätter för runt 100kr och det är ganska rejäla portioner.

Om någon av kompisarnas familj har enjoy guiden äter man dessutom 2 för 1!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Förslagen ska gås igenom med polarna:)

Vi hade tänkt en varmrätt för ca 150 kr.

Permalänk
Medlem

Bryggeriet brukar jag äta och dricka på när jag är nere och hälsar på kompisar där nere. Ät 2 betala för 1 har dem fram till 22 om jag kommer ihåg rätt. Du ser vilka rätter dem har 2 för 1 på om du kollar menyn

http://www.bryggeriet.se/

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Amazing tahi, har en buffé med kött, grönsaker, ris och nudlar (man plockar ut det man vill ha och dom steker det)... kostar 175kr eller nått och man får kycklingspett som förrätt och glass+frukt buffé som efterrätt.

Gillar sådan mat väldigt mycket och Amazing tahi har typ samma tema som bamboo i gbg fast godare förrätt.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Spice finns ju annars om man gillar thai... ligger en indisk restaurang nästan vid heden som heter taj nånting (inte mahal) som har bra mat. En annan indisk ligger vid järntorget (bombay).

Sen finns det en såndär spansk restaurang som hette... öh... kommer fan inte ihåg ligger på en bakgata nära homobaren gretas...

Permalänk
Medlem

Tackar! Ska snacka med polarna om vad vi går.

Mer förslag mottages gärna:)

Permalänk
Medlem

Bryggeriet käkade jag och polare på innan u2 och det var jävligt gott, två för en som någon annan nämnde för 300kr tror jag!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Jag har inte käkat på bryggeriet, men det är annars också ett rätt skönt uteställe när klockan blir lite mer. Känns som att det ganska ofta är rätt låg procent brudar, men om du bara vill ha trevligt med polarna och tjöta med gött folk är det inget fel på stället :).

Permalänk
Medlem

Käkade på The Rover på andra lång i lördags, deras Gustavsson-burgare är stadens bästa!

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Hedersmedlem

Vill ni käka grym kroghamburgare är det Notting Hill som ligger på Nordhemsgatan, tvärgata mellan andra och tredje långgatan. Trevligt litet ställe med ok ölutbud också.

Sen är väl i princip de flesta restauranger på Linnégatan ok.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Karlssons Garage på linnegatan har grymma köttbollar för en hundring.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

maharani på första långgatan om ni gillar indiskt. Det jag har ätit har varit väldigt bra kryddat speciellt deras vindaloo. Sen har ni nära till andra långgatan, järntorget eller vasastan för att dricka öl.

Permalänk
Medlem

Texas Longhorn, Hard Rock Café, Joe Farellis sen ett till ställe som jag inte kommer på vad det heter nu men det ligger längst ner på avenyn på hörnet.

Permalänk
Medlem

Tackar! Vi har bokat bord på bryggeriet, men mer förslag om ni har några mottages gärna! Finns fler till fällen o gå ut:)

Permalänk
Medlem

Joe Farellis gillar jag

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Blev positivt överraskad av Chez Amiz (stavning?) vid Vasaplatsen senast, ett ställe jag inte alls gillar annars. Käkade otroligt god oxfile-penne-pasta för 89kr. Tror maträtterna rangeade mellan ca 80-140kr. Mycket fint.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebreh
Blev positivt överraskad av Chez Amiz (stavning?) vid Vasaplatsen senast, ett ställe jag inte alls gillar annars. Käkade otroligt god oxfile-penne-pasta för 89kr. Tror maträtterna rangeade mellan ca 80-140kr. Mycket fint.

Har en lite rolig historia om det stället. Jag var där sommaren -08 och tog en öl med några vänner. När vi skulle dra oss vidare så stod vakten utanför och snackade med några killar, vet inte riktigt vad de pratade om men vakten skulle i alla fall räkna ner fem minuter, vi hade passerat dem och var utanför krogen när han började räkna ner... 5, 4.99, 4,98, 4,97

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Efter att ha käkat på bryggeriet, så kan jag bara rekommendera det. Mycket god mat(alla vi 6 tog oxfilen) och bra service.
En liten rolig grej var att ca 30 st poliser var där samtidigt som utklädda till någon sorts tomte nisse eller något!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Efter att ha käkat på bryggeriet, så kan jag bara rekommendera det. Mycket god mat(alla vi 6 tog oxfilen) och bra service.
En liten rolig grej var att ca 30 st poliser var där samtidigt som utklädda till någon sorts tomte nisse eller något!

Kul att det smakade!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"