Permalänk
Medlem

Billigast iphonelösning?

Riktigt sugen på en Iphone men vill gärna köra vidare med Tele2.
Har nu deras studentabbonemang för 19:-/mån och även datapaket small 200mb för 29:- mån så totalt ca 50 spänn i månaden.

Borde väl bli billigast om jag köper mig en olåst Iphone3GS på typ tradera/blocket liknande, sett att dom går för runt 5000 spänn där.

Såg att halebop annars hade ett rätt okej erbjudande och det kanske blir aningens billigare i slutändan men då är det ju det här med att byta bort tele2..

Svårt det där!

*Edit*
Ok jag kanske var lite optimistisk angående priserna på iphonen..
Verkar som dom går lite högre än dom 5k jag skrev tyvärr så jag vet faktiskt inte vad som är billigast i längden!

Permalänk
Medlem

5k är bra uppskattat.

De går dock väldigt fort när de läggs ut för 5k så man måste ligga på.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Kolla med de här grabbarna: www.atosuf.se

De säljer kopior från kina, men mobilerna fungerar lika bra som orginalen. Tror inte att dem har iphone hemma just nu men maila att du vill beställa så kommer de troligen köpa in. Skulle tippa på att en Iphone 3GS kostar ca 2000kr därifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_kaka
Kolla med de här grabbarna: www.atosuf.se

De säljer kopior från kina, men mobilerna fungerar lika bra som orginalen. Tror inte att dem har iphone hemma just nu men maila att du vill beställa så kommer de troligen köpa in. Skulle tippa på att en Iphone 3GS kostar ca 2000kr därifrån.

Dom är ju inte alls som iPhones, det är ju inte kopior till mer än utseende, dom kör ju ett helt annat OS än iPhone.

Vill man ha en telefon som ser ut som en iPhone så är det väl ok att köpa en kopia, men vill man kunna köra iPhone appar så kan man inte köpa en sån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_kaka
De säljer kopior från kina, men mobilerna fungerar lika bra som orginalen.

Hahahaha

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Hahahaha

Synd att kommentera saker du inte vet nått om.... tragiskt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_kaka
Synd att kommentera saker du inte vet nått om.... tragiskt

Så du påstår på fullt allvar att deras iPhone kopior fungerar lika bra som en faktisk iPhone? Då kan jag fastslå att du inte har testat minst en av telefonerna (vilken låter jag vara osagt).

Visst, själva telefondelen är säkert lika bra, men prova att köra in ett program från iTunes Appstore på denna kopia ska du se att det inte går.
Enda orsaken att köpa en kopia (speciellt i 2000,- prisklassen) är om den ser identisk ut som originalet och man vill "imponera" på polarna men även då är det ett idiotiskt köp eftersom man får "riktiga" iPhone rivaler för samma pris.

Som du själv sa; "Synd att kommentera saker du inte vet nått om.... tragiskt".

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Alltså hittar jag en för runt fem kakor så borde det ju bli billigare än att köpa en med abbonnemang och grejer.

Såg att Tele2 hade ett bra datapaket också, jag har ju small men detta fanns också;
"Mobil surf Medium - 89 kr/mån
1 GB/mån med hastigheter upp till 6 Mbit/s (efter 1 GB/mån begränsar vi till 64 Kbit/s)."

Då hamnar alltså min abbonemangskostnad på 110:-/mån.

Köper jag via halebobs erbjudande så kommer totalkostnaden att hamna på runt 6k om jag inte räknat helt fel.
Är halebob billigast eller finns det andra alternativ?

En kopia är tyvärr inte speciellt aktuellt, det måste finnas en anledning till varför saker kostar flera tusen mindre. Ingenting är gratis tyvärr

Permalänk
Medlem
Citat:

[i] Ingenting är gratis tyvärr [/B]

Iaf inte när det gäller Apple, då är allt så långt ifrån gratis som det går.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mini_kaka
Kolla med de här grabbarna: www.atosuf.se

De säljer kopior från kina, men mobilerna fungerar lika bra som orginalen. Tror inte att dem har iphone hemma just nu men maila att du vill beställa så kommer de troligen köpa in. Skulle tippa på att en Iphone 3GS kostar ca 2000kr därifrån.

Hur kan man vara så korkad så man frivilligt köper en kopia av över huvud taget, ja vad som helst?`Ett oskyldigt klädesplagg från första säljstånd i Thailand måhända med ett par "äkta" billabong-shorts för 50:- då originalen ligger på minst 10-dubbla priset.
Att rekomenndera nån att köpa kopierad teknik var bland de dummaste jag hört på bra länge, finns ingen som helst garanti att något över huvud taget fungerar. Appliktioner m.m. osv. skulle jag då inte tro för 5 öre på att dom funkar, om ej med en massa jävla buggar, synkronisering med mjukvara osv? Lär väl vara lika skit där.
Nu har jag inte den blekaste aning om vart iphone tillverkas, men misstänker att det inte är i Kina iaf, men jag kan ju ha fel.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Du riskerar att få hjärnblödning av en iphone kopia då inget fungerar. Köp en riktig, du lär aldrig ångra dig.

Kolla med Telia.se . De har 3GS för 229kr/mån (200 för 3Gs och 29 för abonnemanget) i 24mån.

Det blir 5496kr ifall du inte använder abonnemanget. Billigt å bra pris om du ska använda Tele2

Permalänk
Medlem

Kiddy det verkar riktigt bra.

Undrar man kan se till att betala hela beloppet på en gång eller är det att betala i 24 mån som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Hur kan man vara så korkad så man frivilligt köper en kopia av över huvud taget, ja vad som helst?`Ett oskyldigt klädesplagg från första säljstånd i Thailand måhända med ett par "äkta" billabong-shorts för 50:- då originalen ligger på minst 10-dubbla priset.
Att rekomenndera nån att köpa kopierad teknik var bland de dummaste jag hört på bra länge, finns ingen som helst garanti att något över huvud taget fungerar. Appliktioner m.m. osv. skulle jag då inte tro för 5 öre på att dom funkar, om ej med en massa jävla buggar, synkronisering med mjukvara osv? Lär väl vara lika skit där.
Nu har jag inte den blekaste aning om vart iphone tillverkas, men misstänker att det inte är i Kina iaf, men jag kan ju ha fel.

Nu är det ju så att den äkta också tillverkas i kina. Men absolut inte i samma fabrik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Kiddy det verkar riktigt bra.

Undrar man kan se till att betala hela beloppet på en gång eller är det att betala i 24 mån som gäller?

Du kan nog lösa ut dig efter en tid, dock ej få låsa upp mobilen förens efter 2 år (av telia). Alternativt sätter du 5500kr (eller vad det blev) på ett konto och betalar fakturan för telefonen med autogiro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penguin_SWE
Du kan nog lösa ut dig efter en tid, dock ej få låsa upp mobilen förens efter 2 år (av telia). Alternativt sätter du 5500kr (eller vad det blev) på ett konto och betalar fakturan för telefonen med autogiro.

Ja just ja den är ju låst till Telia..hm då funkar ju inte det. Lät som en perfekt plan annars.

Antar det är på tradera/blocket man får hålla utikik och hoppas på att hitta någon!

Permalänk
Medlem

Jag var i samma sits.. hade snackis med tele2.
Slutfakturerade mitt tele2-abbonemang, dvs 39 :- per månad som återstod. Sedan köpte jag en från telenor, som såvitt jag kan se har det bästa erbjudandet nu. 200 :-/mån för tfn plus att jag betalar 300 :- per mån som jag får ringa för. Minutkostnad 29öre (10 öre mer än snackis).. smskostnad 69öre (men om man smsar mycket så får man ändå 3k sms per månad för 99). Bredband ingår, och det är helt obegränsat. Dessutom bjöd de mig på inträdeskostnad och ett gratis tillbehör

Telia har bättre täckning, men du får inget internet och jag tror att samtalstaxorna är högre där. Om du ändå hade tänkt ha tele2, så kan du lika gärna ha telenor om man ser till täckningen.

Nackdelen som jag ser det är att du aldrig kan komma under 499:- i månaden. Om du skulle kunna hitta ett snackisabbonemang med samma kostnad för en iphone som telenorabonnemanget skulle du som minst betala 239 i månaden, sedan tillkommer förstås samtalskostnader. Och då har du inget internet. I längden så tror jag inte alls att telenor-abbonemanget är en dålig affär, i synnerhet inte för mig då jag flyttar runt mkt och inte annars skulle ha så bra tillgång till internet.

Permalänk
Medlem

Det verkar nog som att köpa en olåst telefon och sen köra vidare på mitt Tele2 abbonmang är det billigaste lösningen. Har gjort lite räkningar och hur jag än vrider och vänder på det så efter 24 mån (som de flesta bindningstiderna hamnar på) så blir det billigast att göra så.

Let's find some Iphone's! Olåsta och oanvända för runt 5k. Inte lätt men det ska gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Det verkar nog som att köpa en olåst telefon och sen köra vidare på mitt Tele2 abbonmang är det billigaste lösningen. Har gjort lite räkningar och hur jag än vrider och vänder på det så efter 24 mån (som de flesta bindningstiderna hamnar på) så blir det billigast att göra så.

Let's find some Iphone's! Olåsta och oanvända för runt 5k. Inte lätt men det ska gå.

Jag köpte en 3Gs från england låst till O2 för 5100Kr (helt ny från butik med kontantkort), fick hem den, jailbreakade och tog bort operatörslåset och kör med mitt telenorabb.

Visst blev det en tethered jailbreak men det gör inte mig så mycket, efter 12mån kan man ändå ta bort operatörslåset, och jag har flera kompisar som bor i london så inga problem alls för mig.

Permalänk
Medlem

Att iphonen är låst till någon operatör gör inget. Det är bara å jailbreaka å låsa upp, så kan du använda vilken operatör du vill!

Permalänk
Medlem

Det går väl inte att göra med dom senaste eller har jag förstått det hela fel? Läste något om att den "resetas" såfort man startar om den eller något sånt.

Dålig koll på det där faktiskt, vore därför skönt med en helt olåst men om det inte är några problem så kanske det kvittar..:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Det går väl inte att göra med dom senaste eller har jag förstått det hela fel? Läste något om att den "resetas" såfort man startar om den eller något sånt.

Dålig koll på det där faktiskt, vore därför skönt med en helt olåst men om det inte är några problem så kanske det kvittar..:)

Jag skrev om tethered och untethered jailbreak pga alla konstigheter som står på olika forum: http://www.techbloggen.se/blog/?p=460

Om du köper en ny telefon idag så lär det bli tethered jailbreak, dvs du får jailbreaka den varje gång du startar om (min är sån).

...sen förstår jag fortfarande inte varför det är ett så stort problem för så många, jag har inte stängt av min telefon en enda gång sen jag fick den, och då har jag flugit 2ggr och varit utomlands i en vecka. Det tar ju inte ens 30sekunder att jailbreaka telefonen om man nu skulle starta om den.

Permalänk
Inaktiv

Även jag köpte en iphone idag (3gs 32gb). Jag köpte min nyss via Ebay, och även om det finns vissa risker så tycker jag ändå att det är värt. Betalade sammanlagt 4700 kr för en helt ny svart inkl Apple care. Oftast när jag köper saker via Ebay, då kollar jag alltid efter säljare med 150-200 + omdömmen, visst finns det risk att man ändå kan bli lurad, men inte stor.

Ett tips är att kolla in sista minuten annonser mitt på morgonen. typ kl 5-7 ( vet inte om jag räknar rätt nu) då alla Amerikaner inte har chans att buda vid den tidpunkten då tidsskillnaden är 5+ timmar ( har jag fel?), kanske låter lite snålt, men så är det. då även amerikaner ger överpris för iphonen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Telnor har iPhone 3G (ej S) 8 GB för 199 SEK/mån i 24 månader och då ingår fri datatrafik.

Jag tänker köpa denna och kombinera med Spotify Premium så är den (relativt) begränsade minnesmängden på 8 GB inget problem alls.

Utöver 199 SEK/mån behöver man alltså bara betala sina samtal. Tror detta är det absolut billigaste lösningen man kan hitta idag med tanke på att fri datatrafik ingår.

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alfin
Telnor har iPhone 3G (ej S) 8 GB för 199 SEK/mån i 24 månader och då ingår fri datatrafik.

Jag tänker köpa denna och kombinera med Spotify Premium så är den (relativt) begränsade minnesmängden på 8 GB inget problem alls.

Utöver 199 SEK/mån behöver man alltså bara betala sina samtal. Tror detta är det absolut billigaste lösningen man kan hitta idag med tanke på att fri datatrafik ingår.

Varför inte en 3Gs hos Halebop för 259kr/mån inkl 500MB data och gratis SMS? 500MB räcker länge och du slipper sitta med en gammal telefon.

Permalänk
Medlem

Kan man inte köpa en 3GS från tre och låsa upp den med en gång för 350?
Eller måste man köpa deras kontantkort ändå?

Jag har räknat på det och det blir lite billigare med att köpa 3GSen, låsa upp den och köra på tele2 än att köra på 3-abonnemanget iaf + att man får mycket bättre täckning.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hittade en beggad för hyfsat pris så jag slog till.
Nu hoppas jag bara att jag får den snart

Tror nog det blir billigast i längden, tele2abbonemanget är rätt billigt faktiskt. 19+89 plus typ 50:- som jag ringer för. Så totalt under 200:-/mån för abb och då ingår 1 gb data.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hittade en beggad för hyfsat pris så jag slog till.
Nu hoppas jag bara att jag får den snart

Tror nog det blir billigast i längden, tele2abbonemanget är rätt billigt faktiskt. 19+89 plus typ 50:- som jag ringer för. Så totalt under 200:-/mån för abb och då ingår 1 gb data.

Va fick du ge för den?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |