Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

gratis frakt lär inte funka hur länge som helst så det är ett dåligt resonemang.

Permalänk

Re: 32- eller 64bit?

Jag undrar hur Kompletts policy ser ut för kontorsmaskiner som börjar strula - om man t ex skickar in en troligtvis defekt del till er, får man låna en annan under tiden felsökning görs eller är man tvungen att sitta och vänta i flera dagar? Just nu har jag intermittenta hårdvaruproblem med en PC från Komplett som vi inte kan vara utan i mer än ett par timmar som jag misstänker härstamma från en dålig nätdel.

Vi kan absolut inte skicka in hela datorn för felsökning heller för den delen, utan det bästa vore om ni kunde skicka ut komponenten för utlåning innan vi skickar in den komponent som tycks orsaka problemet.

Mvh

Permalänk
Medlem

Börjar ledsna lite på att 5850 korten aldrig kommer. Har beställt ett XFX5850 för ett tag sen som skulle komma in den 4:e Dec men nu har de flyttat fram det till den 1:a Jan 2010 och visst det känns lite surt men kommer det bli likadant när det närmar sig 1:a Jan, att de flyttar fram datumet en månad till och sen en till etc etc.

Visst det är inte Kompletts fel men jag tycker att de borde inte skriva någonting alls isf.

Och fakturor till privatpersoner vore fint.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Börjar ledsna lite på att 5850 korten aldrig kommer. Har beställt ett XFX5850 för ett tag sen som skulle komma in den 4:e Dec men nu har de flyttat fram det till den 1:a Jan 2010 och visst det känns lite surt men kommer det bli likadant när det närmar sig 1:a Jan, att de flyttar fram datumet en månad till och sen en till etc etc.

Visst det är inte Kompletts fel men jag tycker att de borde inte skriva någonting alls isf.

Och fakturor till privatpersoner vore fint.

Det är förjävligt. Jag vill ha mitt kort nu! Nu får fan mig tillverkarna skärpa sig!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newtoninja
Jag undrar hur Kompletts policy ser ut för kontorsmaskiner som börjar strula - om man t ex skickar in en troligtvis defekt del till er, får man låna en annan under tiden felsökning görs eller är man tvungen att sitta och vänta i flera dagar? Just nu har jag intermittenta hårdvaruproblem med en PC från Komplett som vi inte kan vara utan i mer än ett par timmar som jag misstänker härstamma från en dålig nätdel.

Vi kan absolut inte skicka in hela datorn för felsökning heller för den delen, utan det bästa vore om ni kunde skicka ut komponenten för utlåning innan vi skickar in den komponent som tycks orsaka problemet.

Mvh

jag köpte mig en fujitsu bärbar ifrån deras business linje ifrån inwarehouse (komplett har ju köpt upp dom och de huserar på samma ställe, iaf i gbg) och disken var trasig.

jag bad dom skicka en ny disk så jag skulle skicka in den andra, med det gick inte. skulle skickas till verkstad, de säger disken är sliten och går inte på garantin hos fsc, detta tar 1 månad. får en ny disk av inwarehouse.

sedan jag köpte datorn så har jag flyttat och det gick inte adressändra, la en lapp i paketet med datorn med den nya adressen och bad dom skicka den dit, bytte adress på mitt konto men ändå så är de slarviga att skicka datorn dit.

men när datorn och disken väl har kommit så är i norge och arbetar och åker hem bara för att hämta datorn och disken men eftersom komplett bad mig skicka med allt (jag skickade med skivor etc ifall jag skull bli beviljad en ny dator om jag hade tur och för att vara säker på en helt godkänd rma, då jag själv har jobbat i datorbutik så vet jag hur störande det är med datorer som kommer in utan skivor och vissa datorer är mer "bundna" till sina skivor än andra)

jag pratar med dom och de säger att de ska skicka efter de förlorade skivorna, dock inte drivisar med operativsystemet, jag säger att de måste få med xp-pro skivan eftersom det var därför jag köpte datorn så jag kunde få xp för att det är knappt några datorer där ute som man får xp med längre och när det fanns en nedgraderingsskiva så såg jag datorn som ett självklart köp när alla andra hade vista.

får mail att skivorna är påväg, denna gång till min gamla adress också
tar ca 1-1½ månad får hem skivan, och det är bara vistaskivan, mailar inwarehouse och har inte fått ett svar än, funderar att köpa en xp-proskiva och skicka fakturan till dom.

det har gått ca 3 månader nu utan att ha fått igång min dator när de bara kunde skickat mig en disk

kan förövrigt tillägga att jag fick en western digital black 320gb som kompetensation för "lång servicetid"

när skivorna var sega blev jag irriterad och bad om 500:- i rabatt för framtida köp och jag "beställde" en western digital black 500gb som är påväg just nu som kompetensation för "lång väntetid"

jag tänker inte handla mer där ifrån i alla fall, och jag ska ha min xp-skiva
du borde inte handla där i från heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Det är förjävligt. Jag vill ha mitt kort nu! Nu får fan mig tillverkarna skärpa sig!

precis, det är väl knappast kompletts fel att korten inte finns...längre.
Beställde mitt 5870 2009-10-06, fick hem det som vanligt en dag efter att beställningen har gjorts -). tack komplett!!

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Har inte komplett något slags erbjudande för studenter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wally
jag köpte mig en fujitsu bärbar ifrån deras business linje ifrån inwarehouse (komplett har ju köpt upp dom och de huserar på samma ställe, iaf i gbg) och disken var trasig.

jag bad dom skicka en ny disk så jag skulle skicka in den andra, med det gick inte. skulle skickas till verkstad, de säger disken är sliten och går inte på garantin hos fsc, detta tar 1 månad. får en ny disk av inwarehouse.

sedan jag köpte datorn så har jag flyttat och det gick inte adressändra, la en lapp i paketet med datorn med den nya adressen och bad dom skicka den dit, bytte adress på mitt konto men ändå så är de slarviga att skicka datorn dit.

men när datorn och disken väl har kommit så är i norge och arbetar och åker hem bara för att hämta datorn och disken men eftersom komplett bad mig skicka med allt (jag skickade med skivor etc ifall jag skull bli beviljad en ny dator om jag hade tur och för att vara säker på en helt godkänd rma, då jag själv har jobbat i datorbutik så vet jag hur störande det är med datorer som kommer in utan skivor och vissa datorer är mer "bundna" till sina skivor än andra)

jag pratar med dom och de säger att de ska skicka efter de förlorade skivorna, dock inte drivisar med operativsystemet, jag säger att de måste få med xp-pro skivan eftersom det var därför jag köpte datorn så jag kunde få xp för att det är knappt några datorer där ute som man får xp med längre och när det fanns en nedgraderingsskiva så såg jag datorn som ett självklart köp när alla andra hade vista.

får mail att skivorna är påväg, denna gång till min gamla adress också
tar ca 1-1½ månad får hem skivan, och det är bara vistaskivan, mailar inwarehouse och har inte fått ett svar än, funderar att köpa en xp-proskiva och skicka fakturan till dom.

det har gått ca 3 månader nu utan att ha fått igång min dator när de bara kunde skickat mig en disk

kan förövrigt tillägga att jag fick en western digital black 320gb som kompetensation för "lång servicetid"

när skivorna var sega blev jag irriterad och bad om 500:- i rabatt för framtida köp och jag "beställde" en western digital black 500gb som är påväg just nu som kompetensation för "lång väntetid"

jag tänker inte handla mer där ifrån i alla fall, och jag ska ha min xp-skiva
du borde inte handla där i från heller

Tråkiga erfarenheter du har.
Eftersom de tycks ha försvunnit från tråden så kan jag bidra med lite mer info.
Jag har mejlväxlat med Komplett och de säger att de inte kan hjälpa mig eftersom de rimligtvis inte kan ha en drös med nätagg och andra komponenter liggandes för utlåning.
Misstaget jag gjorde var också att jag köpte genom mitt privatkonto hos Komplett, och det var det det hängde på - man måste regga sig som företagskund om man vill ha bättre service. Jag betalade med företagskortet men det spelar ingen roll enligt dem. Inte en gnutta till flexibilitet eller viljan att hjälpa. Regler är regler.
Angående Bättre service - Läser man på deras hemsida så skiljer sig inte RMA ärendena mellan företagskund och privatkund. Jag har ännu inte fått nåt riktigt svar på min fråga till dem om man som företagskund kan få en utlåningsvara under tiden den gamla felsöks. Eller att de skickar en ny innan jag skickar iväg den gamla. Så vad är poängen med att köpa hos dem via ett företagskonto.

Jag köpte en ny burk för några dagar sedan och det blev inte hos Komplett. I wonder why.

Permalänk
Medlem

Re: 32- eller 64bit?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Erik J
PC & Paketansvarig

Jag har varit i kontakt med AMD och dom skeppar flera utav dom nya Phenom II processorerna med stepping "C3". Den nya steppingen innebär lägre energikonsumption, och bättre kompabilitet med 4st minnen som ni säkert vet. C3 steppade processorer lanserades av AMD den 4'e November och fortfarande så syns bara HDZ965FBGMBOX till vilket är Quadcore 3.2Ghz 965 modellen. Phenom II X2 finns också med C3 stepping och jag vet fler som inväntar dom, så när tar ni in dom? Det har snart gått 1 månad. OPN nummer på boxad modell som efterfrågas:

HDX545WFGMBOX http://products.amd.com/en-US/DesktopCPUDetail.aspx?id=622

Just nu har ni bara den gamla modellen av samma processor:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488302 (HDX545WFGIBOX)

Vore tacksam för svar och att ni omgående tar in dom. JME är på god väg att ta in, men föredrar att handla från er.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

har ni ingen julkalender i år Komplett?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
har ni ingen julkalender i år Komplett?

www.synsam.se

Permalänk

komplett, kan dra åt helvete, skall man behöva vänta i 3månader "minst" för att få ett grafik kort så kan man jue gå ngn annan stans där de faktiskt bryr sig om sina kunder.

Permalänk
Komplett.se

Hej The_smiley!

Jag får börja med att beklaga om leveransen av ditt beställda grafikkort har blivit fördröjd. Vi utgår ifrån att det är ett grafikkort i HD 5800- eller 5900 serien som du beställt.

Det råder dessvärre brist på ATI’s nya grafikkort i hela världen för tillfället. Bakgrunden till detta beror på att det är en väldigt stor efterfrågan på grafikkorten och att bristen på kisel som används vid tillverkningen av komponenterna ställer till det. Leveransinformationen vi har att tillgå är något briställfällig men vi försöker uppdatera informationen på hemsidan utefter den informationen våra leverantörer kommunicerar med oss. När vi har fått information från leverantören t.ex ett bekräftat datum eller nytt datum för ankomst, uppdateras detta på hemsidan.

Vi hoppas att leveransproblemen blir lösta i början på nästa år så att vi kan börja leverera de beställda grafikkorten till våra kunder. IDG har gjort en artikeln om AMD's leveransproblem och den finns tillgänglig genom att klicka på länken nedan.

Länk: http://www.idg.se/2.1085/1.275011/akut-brist-pa-grafikkort-i-...

Med vänliga hälsningar
Christoffer Iveslätt, Teamleader Säljstöd

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Det har nästan gått en vecka och ni har fortfarande inte svarat på min fråga. Därför frågar jag igen.

Har ni extra erbjudanden för studenter(fri frakt, rabatt elr liknande)?

Om inte, varför? Har ni några planer på att fixa erbjudanden för studenter isåfall?

Mvh
Zalle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Det har nästan gått en vecka och ni har fortfarande inte svarat på min fråga. Därför frågar jag igen.

Har ni extra erbjudanden för studenter(fri frakt, rabatt elr liknande)?

Om inte, varför? Har ni några planer på att fixa erbjudanden för studenter isåfall?

Mvh
Zalle

maila dom så kanske du får ett snabbare svar, de verkar inte vara så aktiva här

Permalänk
Medlem

Hmm, det här verkar inte riktigt stämma...

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej The_smiley!

Jag får börja med att beklaga om leveransen av ditt beställda grafikkort har blivit fördröjd. Vi utgår ifrån att det är ett grafikkort i HD 5800- eller 5900 serien som du beställt.

Det råder dessvärre brist på ATI’s nya grafikkort i hela världen för tillfället. Bakgrunden till detta beror på att det är en väldigt stor efterfrågan på grafikkorten och att bristen på kisel som används vid tillverkningen av komponenterna ställer till det. Leveransinformationen vi har att tillgå är något briställfällig men vi försöker uppdatera informationen på hemsidan utefter den informationen våra leverantörer kommunicerar med oss. När vi har fått information från leverantören t.ex ett bekräftat datum eller nytt datum för ankomst, uppdateras detta på hemsidan.

Vi hoppas att leveransproblemen blir lösta i början på nästa år så att vi kan börja leverera de beställda grafikkorten till våra kunder. IDG har gjort en artikeln om AMD's leveransproblem och den finns tillgänglig genom att klicka på länken nedan.

Länk: http://www.idg.se/2.1085/1.275011/akut-brist-pa-grafikkort-i-...

Med vänliga hälsningar
Christoffer Iveslätt, Teamleader Säljstöd

Tack för att ni utförligen svarade på mitt inlägg som var nästan precis innan detta! Det kanske tar högst 1min. Blir att handla från annan butik istället där dom har 1min att åtminståne svara på en fråga.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Tack för att ni utförligen svarade på mitt inlägg som var nästan precis innan detta! Det kanske tar högst 1min. Blir att handla från annan butik istället där dom har 1min att åtminståne svara på en fråga.

¨
De tog inte ens tid att svara, utan de copy-pastade. Fick ett likadant svar fast på sms när jag beställde mitt 5850.

Men jag tycker ni är en bra butik i alla fall

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att kompletts fyndhörna är underbar http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10072 . Jag menar kolla bara på kanonpriser på tex. Asus GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, HDCP, 2590:- eller Gainward GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, 1295:- . "Under sektionen Fyndvaror säljer vi produkter till reducerade priser. " Ja ellerhur? För att dra parallel till 9800gtx+, ett nytt liknande kort kostar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=443028 . Hur tänker komplett egentligen?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Hej.
Om man vunnit på kalendern, hur lång tid tar det innan man får ett mail från er då?
Jag har kanske vunnit, om inte så är det nån med samma namn som jag som är den lycklige...

Permalänk
Medlem

Trasig bärbar dator

Hej,, har en fråga, ärende till komplett eller om nån annan vill hjälpa mig,,

Köpte på sommaren -08 en dator på komplett och den har nu gått sönder för 3:e gången och har lämnat in den 2 gånger via HP support,,

de har bytt moderkort en gång och bytt både skärm och laddare..

nu har den gått sönder igen,, laddaren laddar inte eller så är det nå fel med själva datorn igen,,

jag har en gång köpt en ny laddare a 550kr på egen bekostnad

så summa summarum så har de bytt moderkort och skärm och 3laddare har gått sönder totalt..

Ringde Komplett support idag och killen som hjälpte mig var trevlig och frklarade hur jag skulle göra..

det var ju endast 1 år hämtservice men man har ju 2 års garanti och jag tycker man borde få Rejält med hjälp denna gång..

ok att det inte var en så dyr dator (Ca:3200kr)+ OS men man har ju bara haft problem med den...

och det är inge kul att köpa en ny dator igen,, bara 1.5 år senare..

Killen på Komplett support sa att jag helst ska ha kvar alla papper från HP reparation och jag tror inte jag vet om jag har kvar nåt sånt öht ?????????

men det borde väl gå att få fram från dem eller Komplett att det har varit service på den...

Jag ska leta om jag hittar nå papper eller nåt från själva returen till HP eller nåt..

Men som sagt,, jag skulle behöva lite mer pro hjälp från er eller komplett

en annan sak som är jävligt surt är att vi inte ens får igång datorn nu för batteriet är ju stendött också så vi kan inte göra backup på grejjerna, alla bilder osv.. =( kanske skulle behöva ännu en ny laddare för att få allt det tillbaks....

Tack på förhand
/erik

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Hm. Är SSD verkligen Solid State Disk?
Heter det inte Solid State Drive? Eller är jag ute och cyklar? :S

Permalänk
Medlem

hehe,, jag kollar alltid svaret på kompletts frågor via info från deras hemsida,, å där stog det då drive å inte disc,, jag va själv osäker men....?

ang priser så har jag säkert varit med i över 100 olika tävlingar de senaste 5 åren och jag har aldrig vunnit nå,, å Dustins julklappar ska vi inte ens dra upp hära,, där får ju vissa enstaka massor och andra stackare som verkligen förtjänar dom får inget..

men så är det,, life is a bitch ,, jo jag har vant mig!! ... =(

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Hmm...fortfarande inget mail från Komplett om jag vunnit...
Kan man ha sån maxad oflyt att nån annan med exakt samma namn som mig vunnit istället...? Lite surt isåfall...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoDeR
Hm. Är SSD verkligen Solid State Disk?
Heter det inte Solid State Drive? Eller är jag ute och cyklar? :S

Ja, det heter Solid-state drive.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Äsh.

Permalänk
Avstängd

Har ni ändrat erat utskick något ?
2 av mina 3 senaste paket har stannat i stockholm står såhär när jag söker på kolli
"15 dec kl 23:40 Stockholm, Sorterad
15 dec kl 14:40 Stockholm, Sorterad
15 dec kl 14:40 Stockholm, Sorterad
14 dec kl 19:21 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"
då beställde jag den 14 december 2009 08:08:20
Tycker det är riktigt dåligt och behöva vänta så länge på ett paket om man jämmför med inet då blir det stockholmsorterat och 6-12timmar senare finns paket och hämta ut på gotland..
*behöver inget svar skrev detta när jag var lite väl arg, skärmen kom efter 2dagar i stockholm*

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Avstängd

Jag klistar in min text i komplett tråden från Konsumenträtt > Nu gjorde ni bort er Komplett.se en gång till.
Efter upplysning att det fanns en Komplett tråd.

Min historia med Komplett började när jag köpte en dator från dom.
En I30 eller vad dom nu kallas.

Först fick jag fel på minnet och moderkortet i datorn.
Så jag skickade in den på support.
Jag har 3 års garanti på datorn min.

I allfall så hade dom bytt mitt Asus moderkort mot ett Gigabyte för det var bättre än det Asus kortet jag hade enligt dom.
Det Asus kortet skulle inte heller varit med i listan över dom moderkort jag kunde välja sa dom i mitt I30 paket.

Datorn kom tillbaka med lösa delar i burken.
Tex ett ljudkort som inte satt fast och skruvar som rullade runt.
Moderkortet som jag fick var en äldre modell.
Han som jag pratade med blev förvånad att dom satt in en ds3 istället för en ds4.
Jaja ,tänkte jag och hoppades att datorn skulle fungera nu i allfall.

Andra gången skickade jag in den för jag fick massa blåskärmar och andra fel.
Fick tillbaka den och dom sa att det var värme problem och bytte ut burken utan att fråga mig vilken jag ville ha.
Han sa att dom aldrig skulle sålt den burken jag hade till mitt I30 paket från början.

Datorn kom tillbaka men fel kvar stod och nu lät den också som en hårtork pga burken är väldigt öppen med många fläktar.
Så jag skickade in den igen ,fick blåskärmar m.m.
Detta var tredje gången jag skickar iväg den på support.
Då sa han jag pratade med på komplett att jag bara skulle komma in med den.
Jag behövde inget rma nummer sa han för den har precis varit på support.
Godtrogen som man är litade jag ju på det.

Efter ca 4 veckor ringde jag och frågade hur det gick med datorn.
Öh ,du har inte lämnat in någon dator säger dom.
Va säger jag ,det har jag visst och han vill då ha ett rma nummer för annars kan jag inte bevisa att jag lämnat in den.
Kunde det va samma kille som sa att jag inte behövde ett??.

Som tur var bad jag om ett kvitto av tjejen i kassan när jag lämnade in den..
Utan den skulle min 15000kr datorn vara borta....

Plötsligt hittar dom den och skyllde allt på en praktikant efter jag bevisat att jag faktisk lämnat in den.
Men han som sa att jag inte behöver ett rma nummer är ingen praktikant.
Det var många samtal och mail innan min dator hittades och kom tillbaka.

Det kändes som dom nästan skulle blåsa mig på min dator för jag haft så mycket problem med den och där i genom gett dom problem.
Men det är inte mitt fel att det är fel på hårdvaran.
Att deras support gör fel om och om igen ska väl dom inte ta ut på mig?.

Efter samtal skulle dom byta ut minnen och sätta in ett nytt moderkort.
När jag hämtade datorn var det nya minnen i men inget nytt moderkort.
Dom hade lovat att byta det och det stod tom på support sedeln på datorn att dom bytt det.
Men nej ,det var inte bytt...
Fick tillbaka datorn med bort skrapat serienummer till vistan.

Så min dator var halvlagad som jag såg det.
Fick blåskärmar igen och andra fel.
Jag ringde igen och efter många samtal fick jag ett nytt moderkort skickat till mig som jag skulle sätta in själv.

Jag har byggt och grejat med datorer sen mitten av 90 talet.
Så alla fel jag sagt som var på hårdvaran och andra fel stämmer när jag gett dom felbeskrivningar.
Gjort det väldigt lätt för deras support att greja datorn för mig.

Jag har kanske skickat in den en gång till men mitt minne är inte så bra.

Nu skrämmer det mig nästan att skicka in datorn igen om det blir fel på den.
Blev lovad en kompensattion men inte tagit ut någon eller ringt om det.
Det känns lite obehagligt att ringa faktiskt.
Jag har haft många samtal med deras support redan.
Plus att jag måste ta det med samma killar som slarvat bort min dator och gett mig allt strul...

I år röstande jag på Inet som bästa Dator affär och köpt en 24 tum skärm av dom som kommer på posten i dagarna.

Detta var min personliga upplevelse med komplett.
Jag hoppas att andra inte får samma problem som mig.

Jag hoppas andra får sin kompensation om komplett gör fel.
Jag hoppas med att deras support beter sig bättre mot andra.

Jag skulle med önska att någon av deras försäljningschef eller någon annan chef kontaktar mig.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

@ErikR

Lite sent svar men du bör veta att HP har fruktansvärt dålig kvalitet på sina datorer, vi får HP 6910p's av skolan och mina har pajat på rullande band, går andra året nu och är inne på tredje datorn. Aldrig tappat ner, aldrig öppnade eller vårdslöst behandlade, har inte heller haft några virus eller ostabila program på dom.. bara att leva med imo.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Drar upp att jag tycker det känns ganska nedrigt att ni höjde priset på Crucial SSD:erna för att de presterade så bra - visst, lite höjning OK, men att höja med typ 60-70% känns lite sisådär.