Permalänk
Robot

HTPC

Ett chassi jag byggde i våras, men har helt enkelt glömt bort att lägga upp ett galleri på det.

Man måste ju ha en komplett samling!

Intel Pentium Dual Core E5200
ASUS P5Q-EM Motherboard
A-DATA 800MHz DDR2
Hitachi 250GB Hard Drive
FSP 350W 1U PSU

Bygglogg: http://www.bit-tech.net/modding/case-mod/2009/04/16/htpc-mod/...

/Sleepstreamer

Besök albumet: HTPC av SleepstreameR

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt måste jag säga. Även om jag tycker att det är lite väl mycket skruvar här och där.

Tio tummar upp

Permalänk
Avstängd

nice dock såg lådan förbannat liten, och min fråga är hur fick du in allt. gärna några biler på innehålle åxå

För i skrivandets stund så ser jag inga

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Proffsmoddare

mATX och ett 1U serveragg blir inte speciellt stort

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Riktigt läcker. Trevlig med en låda med ordentliga skruvar istället för sköra plastkomponenter
Om jag skulle tillverkat en egen låda så hade jag definitivt skruvat ihop den.
Snygga bilder också.

Saknas dock en bild från insidan och kanske ett par rader om hur du gick tillväga för att konstruera den.

Permalänk
Proffsmoddare

Länk till bygglogg finns nu i beskrivningen!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Sexigt! 10p!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Åh var det du som byggde den Har följt den på bit-tech och kan bara säga sjukt grymt! 10p helt klart!

Visa signatur
Permalänk

Riktigt bra bygglogg som vanligt. Men den ser ut som ett värmeelement eller något dylikt. Någon random pryl man hittar skräpandes på ett industriområde. Inte särskilt vacker, det är det jag vill komma fram till.

Permalänk

såg namnet, redan då räknade man med att få ett 10p galleri, och inte blev man allt för besviken

Permalänk
Medlem

För många skruvar på framsidan, annars rätt snyggt. 7p, hade blivit 9 eller 10 med färre skruvar.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

lätt 10000P dock kan jag bara ge 10

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt gjort. Jag gillar designen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Snyggt som vanligt mannen 10p

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
För många skruvar på framsidan, annars rätt snyggt. 7p, hade blivit 9 eller 10 med färre skruvar.

Du är formodligen inte ensam om att tycka det, men jag har länge tyckt att skruvskallar kan göra en front snyggare (Förutsatt att skruvarna ser bra ut då). Alla tycker olika, så är det bara.

Får nog ta på mig luvan snart också NysoO! Tackar

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Fin låda, men jag skulle inte vilja ha den som HTPC.
Sen var min första tanke när jag såg första bilden att det såg ut som en finnig ungdom... fast så kollade jag ju nyss på SVT's reportage från dreamhack så det kan vara därför

Men som oftast när du gör saker så är det helt klart tummen upp, även om jag inte tycker lådan lämpar sig för ändamålet!

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Fin låda, men jag skulle inte vilja ha den som HTPC.
Sen var min första tanke när jag såg första bilden att det såg ut som en finnig ungdom... fast så kollade jag ju nyss på SVT's reportage från dreamhack så det kan vara därför

Men som oftast när du gör saker så är det helt klart tummen upp, även om jag inte tycker lådan lämpar sig för ändamålet!

MVH //Gorian

MEN!

Nu blir man ju intresserad. Vad är det som gör att den inte skulle passa som Htpc? Är det helt enkelt att den är för "flashig" eller på grund av hårdvaran?

Tackar

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
MEN!

Nu blir man ju intresserad. Vad är det som gör att den inte skulle passa som Htpc? Är det helt enkelt att den är för "flashig" eller på grund av hårdvaran?

Tackar

Jag tycker att stuket på den inte verkar passa riktigt in i ett mediahörn, känns lite som att den där lådan är för "rå" för just en media/tv-bänk. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det men hoppas du förstår.

Men annars ett grymt bra bygge och en perfekt dator för den som vill vara lite mobil.

Permalänk
Medlem

Ger 9p är väldigt fräck design. Skulle vilja se lite av insidan.
Dock tycker jag att den behövs polares upp eller lackas
Mitt förslag är att lacka den svart eller mörkblå färg med många lager klarlack.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Ger 9p är väldigt fräck design. Skulle vilja se lite av insidan.
Dock tycker jag att den behövs polares upp eller lackas
Mitt förslag är att lacka den svart eller mörkblå färg med många lager klarlack.

Sorry, me not like blankt och fint Tycker det mesta blir snyggare i borstad alu.

Finns en del bilder på insidan i byggloggen.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Förbaskat snygg. Gillar skruvar å allt. Å att den påminner om ett Elelement rör inte mig. De gör den bara mer cool. Dock att ha den som HTPC.. De är lite som dom som har värsta nyaste håriga super datorn å sen sitter med en CRT skärm till.. De skär sig som rosa å orange...

Visa signatur

..::Några visa ord::..
Livet är det man gör det till!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
MEN!

Nu blir man ju intresserad. Vad är det som gör att den inte skulle passa som Htpc? Är det helt enkelt att den är för "flashig" eller på grund av hårdvaran?

Tackar

Hårdvaran sneglade jag bara lite snabbt på, så inget kritik mot den. ^^
Det är just, som de skriver här ovan, att den är lite för skrikig för att vara i tvbänken. Jag ska i dagarna inhandla mig ett HTPC-chassi och har efter väldigt mycket om och men bestämt mig för detta, just för att det är enkelt/"cleant" och fint.

EDIT: Sen har jag också ratat många chassin just pga. den typ av LCD du valt, men backlighten. Tycker de ser så hemskt "hemmameckat" och B ut. Nej, då PLED/OLED ska det vara!

EDIT2: Men! Lacka lådan så att du får bort den där "repiga aluminium"-looken så skulle den nog absolut funka som HTPC chassi!

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg 10p

Permalänk
Medlem

I Like It A Lot!

Permalänk
Avstängd

SNYGGT EN 10

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Det är fint men det ser bättre ut liggandes tex under en tv bänk.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det är fint men det ser bättre ut liggandes tex under en tv bänk.

Stället är löstagbart av en anledning

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Tycker att den är skitcool, och att bygga ett eget chassi från scratch ger alltid dubbla tummar upp. Det är inte många egenhändiga chassi som ser så genomarbetade ut. 10p !!

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Stället är löstagbart av en anledning

Nähä!?? Jag som trodde du satt fast det med elektromagneter
Men visst är det snyggt. stilren design

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En HTPC bör kanske inte stå och lysa och ta uppmärksamhet från ex. en TV?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.