Permalänk

Att bo i Örebro?

Tja, snart ska en norrlänning testa nya vidder i världen! ska ner och jobba i Örebro i 6månader att börja med, jag undrar vars man ska bo där? bra områden? bra hyrespriser osv? och om det är en allmänt trivsam stad/samhälle ?
mvh

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Oj, svåra frågor och väldigt individuellt vad man tycker är bra boende.

Undvik Vivalla området och håll dig runt centrum, Almby, Sörby, Adolfsberg områden. Väldigt vacker stad på sommaren ska du se

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

w00t, Gustav Svensson bor ju i Vivalla!!

Permalänk
Testpilot

Är uppvuxen i Örebro och det är en trevlig stad. Jag har dock aldrig bott där själv utan bodde då hos föräldrarna så jag har inte så stor koll på var det är billigt att bo men jag skulle tro att det är billigast att bo i de stora lägenhetsområdena så som Vivalla (vad jag vet finns det inga radhus där ), Varberga och Brickebacken.

Min brorsa bor kvar i Örebro och han bor i Baronbackarna, det ligger inte så jättecentralt men mer centralt än Vivalla och jag upplever det som ett bättre område. I Baronbackarna finns det två olika hyresvärdar, Finfast och Öbo. Lägenheterna som ägs av Öbo är finare har högre standard medan de från Finfast då istället är billigare, brorsan bor i en från Finfast och den är absolut inte skabbig eller så men dom är inte lika nyrenoverade som Öbos lägenheter.
http://www.finfast.se/ Ful hemsida men det finns flera prisexempel, en 3:a kostar 4500
http://www.obo.se/sv/Bostader/Vara-stadsdelar/Bo-pa-vaster/Ba...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Är uppvuxen i Örebro och det är en trevlig stad. Jag har dock aldrig bott där själv utan bodde då hos föräldrarna så jag har inte så stor koll på var det är billigt att bo men jag skulle tro att det är billigast att bo i de stora lägenhetsområdena så som Vivalla (vad jag vet finns det inga radhus där ), Varberga och Brickebacken.

Min brorsa bor kvar i Örebro och han bor i Baronbackarna, det ligger inte så jättecentralt men mer centralt än Vivalla och jag upplever det som ett bättre område. I Baronbackarna finns det två olika hyresvärdar, Finfast och Öbo. Lägenheterna som ägs av Öbo är finare har högre standard medan de från Finfast då istället är billigare, brorsan bor i en från Finfast och den är absolut inte skabbig eller så men dom är inte lika nyrenoverade som Öbos lägenheter.
http://www.finfast.se/ Ful hemsida men det finns flera prisexempel, en 3:a kostar 4500
http://www.obo.se/sv/Bostader/Vara-stadsdelar/Bo-pa-vaster/Ba...

Min bror bodde också i Baronbackarna ett tag, deet verkade inte alltför trevligt. För långt från stan, alla vandaler på väg hem till Vivalla går igenom området och husen är riktigt fula. Hans lägenhet var rätt skabbig också, den var i ett av Öbos hus nånstans i mitten av området.

Det är så pass lätt att få lägenhet i Örebo att det inte finns någon anledning att inte bo relativt centralt.

Permalänk
Medlem

Undvik Baronbackarna. Området är fint, men man får inte en lugn stund när 'dom' drar igång på gårdarna och håller igång från tidig morgon till sen kväll.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Undvik Baronbackarna. Området är fint, men man får inte en lugn stund när 'dom' drar igång på gårdarna och håller igång från tidig morgon till sen kväll.

Jag som är van att kunna sova med ytterdörren olåst och gå ut och ta en stril på gräsmattan på morgonen blir lite mörkrädd då man hör detta Hyrorna är inte allt för olikt här uppe tyck ja så det är ett plus! dock så tror ja arbetsgivaren skulle ordna boende lite utanför örebro närmare arbetsplatsen! men tack för alla tipsen iaf! nu har man lite å gå på!
mvh

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv