Billig pryl för att skriva under dokument elektroniskt (direkt i Word tex.)

Permalänk
Avstängd

Billig pryl för att skriva under dokument elektroniskt (direkt i Word tex.)

Hejsan alla Swec.

Jag undrar om det finns något program där man kan skriva under dokument direkt i dokument man sedan önskar skicka till någon person.

Jag är medveten om att det finns e-legitimation men denna verkar ha vissa begränsningar:

"BankID kan du använda för legitimering/inloggning och underskrift hos företag och myndigheter som erbjuder e-tjänster. Några vanliga ärenden är: (...)".

"hos företag och myndigheter som erbjuder e-tjänster"

Jag hade velat ha en form av elektronisk penna som man kan skriva under direkt och sedan skicka dok. till som e-post till den det berör. - Just för att det är så j***a jobbigt att - detta händer mig allt som oftast - skicka dok. till myndigheten, som de kan bereda/utreda, men man måste oftast skriva ut och skicka samma dok. med vanlig post för att uppfylla en bunt andra regler).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Hej!

Jag vill inte på något sätt "puffa" för min tråd men såg jag inte fått något svar så tänkte fråga igen om någon har något tips?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt vad du söker, men med en billig wacomplatta (typ a6 format) så kan du ju skrivaunder grejer i word

Permalänk

Den här kanske skulle vara något?
Inget vidare bra, men räcker gott för underskrifter!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=224956

Permalänk

Om målet bara är en bild av din signatur finns det ju billigare alternativ, låna en scanner och scanna in den.

Permalänk
Avstängd

Ljungan11: Går det att skriva under Word-dokument om man kopplar in denna till datorn etc. menar du?

Sprucetwig: Jo Jag förstår hur du tänker, men då jag inte har scanner + att det hade varit skönare att skriva under dokument direkt på dokumenten för att skicka dessa i elektronisk form till de ställen som behöver mina dokument direkt, är det inte lättare med nämnda platta tror du?

edit: tack grabbar jag har hittat det jag sökte.:):D Ska köpa en platta som man kan ha som mus och "för underskrifter"-platta.:D ^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Så du vill alltså kunna skriva under dokument/avtal/... direkt i datorn och sedan skicka dem som epost? Även om du nu löser detta på något sätt (t.ex ritplatta), är det verkligen godkänt att göra så?
Det finns ju en anledning till att de vill ha din underskrift, för att ha möjligheten att bekräfta att det verkligen är du som skickat det och om det är elektroniskt är det ju väldigt lätt att kopiera en underskrift.

(Jag säger inte att det är så, jag säger bara något som slog mig när jag läste tråden.)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd

thompson: Fullmakter etc. måste ofta vara i original men juridiska handlingar "i fallande/stigande skala" kan skrivas under med en digital penna beroende på styrkan i det fallande/stigande dokument som underskriften berör.:) Men jag ska kolla detta med förvaltningsavdelningen, tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!