Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkenss
Ser skit bra ut

Tack, din kommentar gav mig energi att orka sleeva en 8pin extension till moderkortet igår kväll.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Under helgen har jag sleevat klart det mesta och lagat klart hålen i och bakom moderkortsplåten för snyggare kabeldragning.
Sen har jag lappat processorn (för andra gången) och heatkiller blocket för att bli av med den där fula ytan.
Kommer bilder i början på veckan.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Ser grymt ut!
Snyggt med svart vitt också!

Visa signatur

/ Mvh Jocke

Permalänk
Medlem

Detta kan bli bra, kör på!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Kul att se att du kom igång med din TJ tillsut

Du kommer bli riktigt nöjd Kommer följa tråden, kul o se någon annan göra samma sa, du ska dock ha props för att du orkar sleeva allting, huga.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer!
Ricke - Sleevandet var faktiskt bra mycket mera jobb än jag tänkt mig, räknade först med att göra det på en lång kväll men det kunna man ju bara drömma om.

Det har varit lite dåligt med updates denna vecka men ska försöka skärpa mig och komma med en större i helgen.
Dock håller jag nog på jobbar med det en del, lappar heatkillern igen eftersom jag inte var helt nöjd t.ex.
Sen har jag monterat radiatorn i botten med Chilled PCs bracket och hållit på tvättat alla komponenter från Thermochillens förbajjade flux, om det inte är några riktigt ettriga alger som inte bryr sig om silver.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Allt ser lovande ut hittills förutom bildkvalitén! Men härligt att du ska fixa kamera!

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Som lovat kommer en liten update. Dock samma kamera ännu.

Båda lappade upp till 2000, dock gör inte riktigt bilden dom rättvisa.

Bytte ut dom silvriga hexa skruvarna mot svarta.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Nu jäklar. Snyggt som faen. Lappat tre ggr sa du?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Nu jäklar. Snyggt som faen. Lappat tre ggr sa du?

Mvh

Cpu blocket ha jag lappat 2 ggr (1 gång för ½ år sedan och en gång till nu) och heatkillern lappade jag först men var inte nöjd så lappade om den haha.
Så 2ggr styck.

Andledingen till att jag lappade om cpun var för att det var något sorts fult avtryck (samma som på blocket, bild finns på förra sidan).
Någon som vet hur det har kommit? Min gissning är för mycket tryck, men om ni har andra förslag så dela gärna med er.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Cpu blocket ha jag lappat 2 ggr (1 gång för ½ år sedan och en gång till nu) och heatkillern lappade jag först men var inte nöjd så lappade om den haha.
Så 2ggr styck.

Andledingen till att jag lappade om cpun var för att det var något sorts fult avtryck (samma som på blocket, bild finns på förra sidan).
Någon som vet hur det har kommit? Min gissning är för mycket tryck, men om ni har andra förslag så dela gärna med er.

Imponerande bygge tycker jag. Inte många (inklusive mig själv) som orkar hela vägen.

Jag tror att det är/var oxid där inte pastan skyddade kopparen. Skum färg dock?
Tror iaf att det är ett "pasta-avtryck", eller avsaknad av oxid på något sätt.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Imponerande bygge tycker jag. Inte många (inklusive mig själv) som orkar hela vägen.

http://www.pici.se/pictures/medium/raYlrHzKU.jpg

Jag tror att det är/var oxid där inte pastan skyddade kopparen. Skum färg dock?
Tror iaf att det är ett "pasta-avtryck", eller avsaknad av oxid på något sätt.

Mvh

Okej, inte mycket man kan göra åt det då med andra ord?
Tror du det påverkar värmeledningsförmågan?
Jag kör med MX2, kanske man kan testa använda AS5 istället?
Bara för att klargöra, missfärgningen är den runda bollen i mitten, inte tvärtom.

Och det sitter ganska djupt också, fick nog sandpappra med 200 en bra stund för att det skulle försvinna.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Om man lappar heatkiller när den sitter ihop så kommer den bli sämre. Det beror på att blocket med medning buktar ut lite i mitten för att ge högre tryck. Detta är sant, jag vet då jag gjort samma sak. Men sen tog jag isär mitt och lappade bara den biten som ligger mot processorn, sen när man sätter ihop det så får den tillbaka sin buktning.
Då gick det ner några grader igen.

Tror du mig inte så googla på det

Mvh Tom

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofsson_tom
Om man lappar heatkiller när den sitter ihop så kommer den bli sämre. Det beror på att blocket med medning buktar ut lite i mitten för att ge högre tryck. Detta är sant, jag vet då jag gjort samma sak. Men sen tog jag isär mitt och lappade bara den biten som ligger mot processorn, sen när man sätter ihop det så får den tillbaka sin buktning.
Då gick det ner några grader igen.

Tror du mig inte så googla på det

Mvh Tom

Jo, jag vet. Tog bort basen när jag lappade den.

Edit: Håller på fyller systemet och läckagetestar, men det är massor av vitt skum i reservoaren, wtf?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Vad har du rengjort med? Skummar lite väl mycket, hade inget skum alls då jag testkörde min första gången.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Vad har du rengjort med? Skummar lite väl mycket, hade inget skum alls då jag testkörde min första gången.

Rengjort med vatten och en tandborste, förstår inte heller ritkigt varför det kommit massa skum nu.
Hade inget skum första gången jag heller, men kan det vara PT Nuken som gör det?
Det är det enda jag lagt till sedan förra gången.

Nu är det iallafall kristallklart.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut;)

Permalänk
Medlem

Har allting "up and running" nu, och efter att ha suttit på en netbook som primär dator nu några veckor kan jag bara säga att det är helt sjukt vad snabbt allting går!!

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Har allting "up and running" nu, och efter att ha suttit på en netbook som primär dator nu några veckor kan jag bara säga att det är helt sjukt vad snabbt allting går!!

Kommer det lite bilder på slutresultatet snart då?;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm01
Kommer det lite bilder på slutresultatet snart då?;)

Bara för att klargöra, den är absolut inte "färdig" ännu.
Efter jul ska jag plocka isär den och göra fler förbättringar, bl.a byta grafikkortet mot ett 5xxx / GF100 + fullcover block, nickelplätera heatkillern m.m.
Men kommer komma lite bilder av hur den ser ut nu inom en väldigt snar framtid.
Fick en ny kamera idag också, dock ingen höjdare den heller men borde vara bättre än den förra iallafall.

Slutresultatet kommer föresten fotas med en systemkamera av en mycket mera erfaren fotograf än mig själv.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Avstängd

Enda sättet ett få en vettig temp på cpun är fasiken att lappa skiten...

Men det ser bra ut mannen.... keep up the good work dude...

Permalänk
Medlem

Solen har inte tittat fram sen jag plocka ihop den så gav upp och tog lite bilder under en glödlampa och taklampa, men ska ta fler bilder i dagslus så fort som möjligt.

Tagen före jag hade läckagetestat och fixat allt i ordning, bl.a pci-e strömen saknas.

Håller även på och ser på en 3h grundkurs i photoshop för att kompensera för mina kassa fotograferingsskills.
En sak jag inte är nöjd med är radiatorbracketen, ser inte alls bra ut.
Ska byta ut den mot några "hammond boxes" när jag byter grafikkort framåt jul.
Sen är det en hel del smågrejjer som måste fixas, bland annat sleeva om kabeln som går från power knappen och det till moderkortet, individuellt denna gång.

Bilder på utsidan kommer senare, i dagsljus om möjligt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Grymt!

Tack!

Har fått in lite extra pengar nu och är väldigt sugen på ett 5870-5970 + fullcover block.
Men hade tänkt jag skulle vänta tills Fermi kommer så man kan ta beslut sedan beroende på hur den presterar och till vilket pris, men vettefan om man orkar vänta..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Grymt nice weemaan.....

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om bra ljus att använda vid inomhusfotografering?
Något som ser ut som dagsljus då alltså.

Angående projektet så håller jag på smider lite planer nu.
Bland annat ska heatkillern få fara en sväng till pulverlackering och nickelplätering.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Jag använder en lågenergi-bygglampa från verktygsboden.se på 38w (lysrör) & ett filter på kameran.
Totallösning för under 500:-. Går helt enkelt inte utan lampa med tryck i .. & gärna stativ.

Mvh

Permalänk

att pilla med vitbalansen plus stativ fixar det mesta

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Jag använder en lågenergi-bygglampa från verktygsboden.se på 38w (lysrör) & ett filter på kameran.
Totallösning för under 500:-. Går helt enkelt inte utan lampa med tryck i .. & gärna stativ.

Mvh

Ska titta närmare på det, har hört fler rekommendera typ sådana lampor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
att pilla med vitbalansen plus stativ fixar det mesta

Jo, håller på lär mig det också.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad av temperaturer så ligger kärnorna på 55-59 grader när man kör LinX, och då är det endå hyffsat varmt i rummet.
Detta är med processorn på 4,2Ghz @ 1,32v HT On, när jag har den på 4,4Ghz 1,45v HT On så landar temperaturerna på 58-63.

Temperaturerna är ~4 grader lägre än före jag lappade, fast det kan dock ha lite att göra med att jag bytte ut en Silverstone 120mm @ 1200rpm mot en Gentle Typhoon 1500rpm, men tycker inte det borde ha ändrat så mycket.

Edit: Idle temperaturerna ligger på 29-34 grader, fast det är ju ganska ointressant.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D