Warhammer Online - spelar du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Hör många som inte gillar balanseringen men man får aldrig några konkreta exempel.

Oj, finns mycket, nu har jag inte alltför stor koll på alla saker de ändrade i 1.3.2 patchen, och det var ett tag sen jag spelade, men kan ju lista lite:

När det kommer till order > destro:
DoK vs. WP (eftersom jag spelade DoK till rr73 så kommer jag ihåg dessa bäst):
WP har AoE detaunt med en taktik, medan DoK fick nöja sig med singletarget samt proccad sköld (som blev nerfad). AoE detaunt är verkligen en enorm fördel, att dra bort 50% av all skada från ett helt melee-train som drar mot dig går helt enkelt inte att överskatta. Som DoK var single-target detaunt min absolut bästa vän för att jag skulle överleva i PvP, hade jag haft AoE detaunt hade jag vart näst intill odödlig i en kompetent grupp, vilket man också såg när WPs tankade 3-4 melees i över en minut innan de dog. Utöver det hade WPs också betydligt lättare att få tillbaka RF (manan som man använder för att hela som DoK/WP), samt taktiker som faktiskt ökade deras healing, något DoKs inte hade öht.
DoKs var å andra sidan bättre på att göra skada när de speccade för dps, men eftersom en dpsande DoK bara helar sig själv är de mestadels en bortkastad spot i grupper, ren healing är det som avgör många pvp fighter större än 1v1.

Destro tanks vs Order tanks:
Alla orders tanks är ok, och IBs är förmodligen spelets bästa tank, medan den enda destro-tanken som faktiskt tillför något numera är chosen. BGs och BOs har helt enkelt väldigt lite att komma med i pvp förutom de tank-abilities alla tanks får (guard osv). Det enda en BG tillför en grupp är i princip deras healing debuff, men när samma debuff gavs till IBs sågs den av de flesta IBs som en kass skitability som inte alls uppvägde att de förlorade en cc (samma cc som alla andra tanks förlorade men inte fick något för, förutom BGs som fick en cripplad version av OF). IBs å andra sidan kommer med kanske bäst dps av alla tanks, fin CC, bra debuffs (bl.a. en grym armor debuff), bra buffs till sig själv och sin OF, en classmechanic som fungerar bra, samt en moral3 som är bättre än de flesta andra tanks moral4 (gromils plating, 7200dmg sköld till alla i gruppen). BOs var bra, men blev hårt nerfade samtidigt som SMs blev grymt buffade. Båda klasserna lider av en dålig classmechanic men SMs lyckas åtminstonde göra något i PvP.

WHs vs WEs brukade vara grymt obalanserat före 1.3.2, där WEs var riktigt usla och WHs fördjävligt farliga när de poppade upp med BAL etc, dock tror jag patchen gjorde båda klasserna mer lika, dock har jag för mig WHs fortfarande sitter på trumfkorten bl.a. med ranged finishers och annat smått och gott.

Engi vs Magus: Magus har sen dag 1 varit spelets mest gimpade klass, en ranged klass med kort range (de har problem att göra skada mot order när de försvarar keeps, de når helt enkelt inte ner...), helt usel skada (förmodligen sämre än många tanks), inga buffs/debuffs att tala om, och usel mechanic med sina pets, enda anledningen till att folk ens tog dem i en grupp var deras aoe-pull. Deras aoe-pull nerfades dock, och efter det var hade de i princip inget alls som gjorde dem ens halvbra.
Engis å andra sidan hade throwing arm, vilket ökade på rangen till 97ft (eller 99?), vilket gjorde att de hade betydligt lättare att kasta aoe granater omkring sig utan att behöva stå nästa mot nästa med alla andra (något som är rätt viktigt om man vill överleva som ranged), en massa mer cc, autoattack med sin rifle, morals som är riktigt bra, osv. Nu har visserligen engis blivit nerfade också har jag för mig, men de är fortfarande en spelbar klass till skillnad från magus (vars enda existensberättingande är "comic relief").

I korthet har order helt enkelt bästa tanken (IB > alla andra), bästa healern (WP > DoK), bästa mdps (WH>WE), och bästa rdps (BW > allt). Resten av klasserna är det lite så och så med, men den enda destro klassen som faktiskt är klart och tydligt bättre än ordermirrorn är Squig Herder, som spöar SWs, men SWs har vart snäppet från att vara lika dåliga som maguses (de har dock haft en sjukt bra burst när de haft alla CDs up, så de har kunnat döda folk lite då och då i alla fall). SHs kommer dock inte i närheten av sorcs/BWs.
Lägg till att av någon underlig anledning så har även buggarna klart favoritiserat order, t.ex. kom i sommras en bugg som gjorde att en innan helt värdeläs BW taktik helt plötsligt gjorde att en BW spell också gav en grymt bra DoT (som ingen någonsin hade sett förut, och som inte skulle vara där alls), som i princip var instadeath för alla som blev träffade. WHs fick en bugg som gjorde att deras autoattack-speed taktik stackade med talisman-procs från LotD, vilket gjorde att de kunde göra 7-9 autoattacks per sekund. CC immunity timers fungerade into mot vissa order CC ett bra tag. Bara för att nämna lite. Var inte direkt underligt att fler och fler började muttra om att devsen i WAR spelade på ordersidan...

Helt bortsett från realm-balans har du ju också faktumet att BWs/Sorcs är så mycket bättre än alla andra dps att det är löjligt. Kanske WH kommer nära på ordersidan, eller riktigt bra WLs under den korta tid då LF "buggade" så de kunde instagibba folk med 20 hits på typ 3 sec.
Den helt dominerande taktiken sen 1.2.1 (dvs sen i våras) har ju vart bombsquads, där man drar ihop 5 pers för att supporta en BW/sorc som får vada in i motståndarnas zerg och braka loss med aoes så att allt och alla dör runtomkring dem, och mellan 1.2 och 1.2.1 så var man totalt överlägsen som man stackade BWs som körde RoF och smälte bort hela warbands på sekunder. Egentligen bara mellan 1.1 och 1.2 som BWs vart under kontroll, då det gick att stacka 75% magic resist vilket gjorde BWs och sorcs helt värdelösa. Utöver den lilla tidsperioden har BWs och till viss mån Sorcs vart kungarna över alla andra i WAR. Deras DPS, speciellt deras AOE, är helt enkelt sjukt bra, och deras "svaghet", dvs att de ska vara en "glass canon" försvinner helt med guard och 2 healers som spammar heals, och kvar när man tagit bort den svagheten är en klass som mest kan beskrivas som en vandrande atombomb.

Sorry för ranten, blev lite mycket, sitter och skriver samtidigt som jag käkar frukost och orkar inte riktigt korta ner. Verkar som att klassbalansen blivit bättre sen 1.3.2 dock, men de har fortfarande en lång lång väg att gå.

Permalänk
Medlem

Jag spelar order på karak-norn.
Jag är definitivt ingen überspelare som äger
alla situationer.
Har spelat dom flesta av orders klasser en bit in iT3.

Förutom att spelet är ganska segt en bit in på morgonen
om man vill köra orvr så gillar jag spelet skarpt.

Jag har inte så mycket erfarenhet av spelets så kallade end-game då jag bara har 1 karaktär i T4, dvs min main R33 WH.

Rekommenderas

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prijar
Jag spelar order på karak-norn.
Jag är definitivt ingen überspelare som äger
alla situationer.
Har spelat dom flesta av orders klasser en bit in iT3.

Förutom att spelet är ganska segt en bit in på morgonen
om man vill köra orvr så gillar jag spelet skarpt.

Jag har inte så mycket erfarenhet av spelets så kallade end-game då jag bara har 1 karaktär i T4, dvs min main R33 WH.

Rekommenderas

Jag ska faktiskt ge WAR 1 chans till nu sen patch 1.3.2 ska lira order på Karak Norn (: order 1st time! WHOH! Ska ladda hem det imorn så har jag det när jag kommer hem från jobbet maybe. (:

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Nya patchen är grym. Spelade förut lite vid release och kunde då knappt köra på lägsta inställningarna för att det blev så låg fps. Nu kan jag köra på högsta och ha över 30 fps.

Plus att alla spells är responsiva nu, till skillnad från innan då spells var helt fuckade.

Hade spelet varit såhär vid launch hade det nog gått lite bättre för eamythic.

Permalänk
Medlem

Håller med både sfish och newklear, till en del i alla fall. Visst har WAR problem och det med att EA sparkar folk ser ju inte så bra ut, men faktum är, tycker jag, att det finns inget bättre pvp fokuserat MMO därute.
Bara detta, att jag kan skita i att göra en enda jävla quest hela vägen upp till 40, om jag vill, tycker jag är skönt, bara kötta på andra spelare. WoW/Aion grind hoho nej tack, men det finns folk som tycker om det, och det respekterar jag. T1-T3 är fortfarande grymt kul och värt att spela bara för det.
Lagg och buggar etc tycker jag inte är så farligt, speciellt inte på det senaste i alla fall, på min dator (HD4870 1Gb 1920x1080) laggar det typ aldrig om det inte är 150+ runt omkring mig.
Det stora problemet som jag ser det är realm balans i T4, som hoppar fram och tillbaks, destro zerg 2månader följt av order zerg 2 månader, osv.
Tror att det enda de kan göra åt detta är att införa fler faktioner, en neutral faktion tex. Men frågan är om de kommer lägga resurser på detta? Hoppas kan man ju...

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mgst1
, men faktum är, tycker jag, att det finns inget bättre pvp fokuserat MMO därute.

darkfall?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
darkfall?

Möjligt, men det är så fult tycker jag. Är det bra?

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=4525...

har en order guild på azgal för dom som är intresserade.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=4525...

har en order guild på azgal för dom som är intresserade.

Det är tyvärr där jag har min destruction :(.
Jag kör order på karak norn.

//Ola

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk

sfish: lirar du destro?
Lirar ni eller tänker sätta igång på Karak Norn, Order så finns det ett fint svenskt gille där:Svea Ulvar och följ länken
Vi har minst 1-2 SC premade alla kvällar och 1-2 grupper som kör PvE (LV/TotVL) regelbundet, dvs minst 12 (ofta fler) lvl40 online primetime. Men viktigast av allt.. Vi har skojj som fan!!

/Frankk Tankk (WP)

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag kör Destro på Karak-Norn... Någon som vill starta ett svenskt gille?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jupp Frank, spelade DoK på eltharion, som det verkar som de stänger ner nu. Hade jag spelat order hade jag väll antagligen inte vart riktigt lika förgrymmad på den icke-existerande klassbalansen
Vet inte riktigt till vilken server mitt guild gick till, ska försöka kolla upp det och se om det går att få dit mina chars utan att behöva resubba, i fall jag skulle vilja testa igen.
Fattar dock inte riktigt poängen med nationella guilds tbh, man pratar ju engelska utan större problem och man låser sig ju bara ute från resten av servern.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
...man pratar ju engelska utan större problem och man låser sig ju bara ute från resten av servern.

Försök få de hundratals polacker som har kommit till karak azgal att förstå det där, de envisas med att prata konstiga språk i general chat och skapa hundratals nya gillen med typ 1-2 aktiva spelare i varje.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Försök få de hundratals polacker som har kommit till karak azgal att förstå det där, de envisas med att prata konstiga språk i general chat och skapa hundratals nya gillen med typ 1-2 aktiva spelare i varje.

Precis, tycker det börjar bli mer och mer drygt, var inte så irriterande när jag började med mmos för 6-7 år sen, började med AO som bara hade 2 internationella servrar + 1 tysk, där man spelade med allt från kanadiker till sydafrikaner samtidigt, och medans det fanns något nationellt guild så kunde man alltid prata med folk man stötte på utan problem om man kunde engelska. Nu de senaste åren så är det ju bara EU-eng servrar man kan gå till, och det finns av någon anledning fler guilds som är ryska, polska, grekiska, spanska, tjeckiska, svenska, finska, danska, holländska, osv osv än det finns engelskspråkiga på de flesta engelska servrar...

Börjar bli rejält tröttsamt IMO, Eltharion var nästan omöjligt att organisera destro-sidan eftersom folk envisades med att sitta i sitt lilla grekiska eller polska guild med 4 aktiva spelare, och även när man lyckades få till allianser så var det med tvång och hot om våld nästan som man fick försöka få dem in i en allians vent, de ville helst sitta på sin egen och prata på sitt eget språk.
Nu i Aion så är den servern jag spelar på helt nedlusad av speciellt ryska zerg-guilds där man för det mesta när man joinar en PuG får minst en medlem som knappt kan prata engelska öht utan envisas med att skriva på kryliska och är helt okontaktbar om man inte har någon annan ryss som kan översätta åt honom (jag tycker faktiskt att kan man inte engelska så är det bara att gtfo från engelska servrar, kan man inte prata har man inget i ett MMO att göra)

Blir väll nästan så att nästa MMO man testar får man köra på US-versionen istället, så slipper man allt tjattrande på polska/grekiska/ryska i general chatten samtidigt som man vet att man kommer kunna kommunicera med alla spelare man stöter på med ett och samma språk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
Jupp Frank, spelade DoK på eltharion, som det verkar som de stänger ner nu. Hade jag spelat order hade jag väll antagligen inte vart riktigt lika förgrymmad på den icke-existerande klassbalansen
Vet inte riktigt till vilken server mitt guild gick till, ska försöka kolla upp det och se om det går att få dit mina chars utan att behöva resubba, i fall jag skulle vilja testa igen.
Fattar dock inte riktigt poängen med nationella guilds tbh, man pratar ju engelska utan större problem och man låser sig ju bara ute från resten av servern.

Äckliga DoK som kan soloa min WP med en snarkning
Jo Order ligger lite bättre till i optad 6manna grupp (synergier) måste jag väl håla med om, men efter nästa klassbanals patch så är det tvärt om, det vet vi.
Kan man köra 1/2WB+ och hålla sig uppdaterad och koordinerad med de stora drakarna så låser man sig inte ute från resten av servern, vi är tyvärr inte nog med folk för att göra egna King kills, (1/2WB) då har vi får splittra oss och ragga wb på egen hand, men det är allt.

Men jag håller med om skiten med smågillen, det hjälper ingen.. btw SU har dingat GR37 så vi har snabba mounts nu

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att spelet har blivit mycket bättre dom 3 senaste månaderna och att spela order på Azgal är riktigt roligt.

samt pma någon i guilden Familjen så hjälper jag er som vill prova igen. MVH Trevlig RR72 KOTBS

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Som Ovan person sa! Warhammer Online har blivit Grymt mycket bättre på senare tid. Det flyter på Hur bra som helst både i PvE och RvR nu mera på "Oh Shiny" inställningen, så inte bara flyter det bättre utan jag kan maxa skiten (förut körde jag balanced) o ändå få grymt FPS.

Endless Trialen e skitkul med mycket aktivitet i T1 och Har haft hur kul som helst, De har lagt till så mycket att de e äckligt awesome sen jag senast körde (Mars 2009)

Ska resubba på fredag o köre på min 32 engineer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Som Ovan person sa! Warhammer Online har blivit Grymt mycket bättre på senare tid. Det flyter på Hur bra som helst både i PvE och RvR nu mera på "Oh Shiny" inställningen, så inte bara flyter det bättre utan jag kan maxa skiten (förut körde jag balanced) o ändå få grymt FPS.

Endless Trialen e skitkul med mycket aktivitet i T1 och Har haft hur kul som helst, De har lagt till så mycket att de e äckligt awesome sen jag senast körde (Mars 2009)

Ska resubba på fredag o köre på min 32 engineer

Låter ju trevligt... kanske skulle ta och installera härket igen och testa en månad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bennne
Som Ovan person sa! Warhammer Online har blivit Grymt mycket bättre på senare tid. Det flyter på Hur bra som helst både i PvE och RvR nu mera på "Oh Shiny" inställningen, så inte bara flyter det bättre utan jag kan maxa skiten (förut körde jag balanced) o ändå få grymt FPS.

Endless Trialen e skitkul med mycket aktivitet i T1 och Har haft hur kul som helst, De har lagt till så mycket att de e äckligt awesome sen jag senast körde (Mars 2009)

Ska resubba på fredag o köre på min 32 engineer

Nu har inte jag testat den senaste patchen men enligt flera personer på bland annat warhamemeralliance forumet som är ett av det större så är det fortfarande seghet i spelet och buggar överallt och fortfarande öppet för fuskare. Hur många europeiska servrar hade de nu igen, 2st? Vore en dröm om de hade lyckats fixa liret för jag gillade koncepten men den drömmen dog för länge sedan för mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Spelar warhammer online nu efter ett uppehåll och måste säga att spelet är mycket bättre nu, helt underbart!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Spelar warhammer online nu efter ett uppehåll och måste säga att spelet är mycket bättre nu, helt underbart!

Hehe bra med ironi

http://www.warhammeralliance.com/forums/forumdisplay.php?f=12

war är stendött, hoppas mythic stängs ned av ea för allt skit de gjort med war.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions

Ska börja spela imorrn igen, men jag har inte särskilt stora förhoppningar.

Guilden jag älskade och spelade väldigt mycket med för ett halvår sen verkar vara helt död idag, Karak-Azgal som jag spelar på verkar nu vara helt dominerad av order istället för destruction som det var när jag spelade, och eftersom jag är order så är det nog inte så jättekul.

Dom kanske skulle slå ihop alla servrar och endast köra med en stor server, så att det inte skulle vara så dött.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ska börja spela imorrn igen, men jag har inte särskilt stora förhoppningar.

Guilden jag älskade och spelade väldigt mycket med för ett halvår sen verkar vara helt död idag, Karak-Azgal som jag spelar på verkar nu vara helt dominerad av order istället för destruction som det var när jag spelade, och eftersom jag är order så är det nog inte så jättekul.

Dom kanske skulle slå ihop alla servrar och endast köra med en stor server, så att det inte skulle vara så dött.

håller med. Order dominerade Azgal när jag spelade där också. Så nu spelar jag på Karak Norn som dest och det är väldigt bra balanserat! Bra spelare på båda sidor

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
håller med. Order dominerade Azgal när jag spelade där också. Så nu spelar jag på Karak Norn som dest och det är väldigt bra balanserat! Bra spelare på båda sidor

Hmm jo, men jag orkar inte börja om på en ny server, funkar det inte på karak azgal så lägger jag ner hela skiten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Hmm jo, men jag orkar inte börja om på en ny server, funkar det inte på karak azgal så lägger jag ner hela skiten.

Powerlevla? tar 30min så är du 16+ ;o

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Keeper of Traditions

Jo, men det är väl inte leveln som är jobbig att börja om med. Det är ju att man har lärt känna folk som spelar, allt man har låst upp i ToK, alla items man samlat ihop o.s.v.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Warhammer är långt ifrån dött, dock så känns det som det hamnat i "maintance mode" dvs något nytt innehåll i form av någon expansion kan man nog glömma.
Lirar på Order på Norn (transferrade Svea Ulvar (DAoC gillet för de som känner till det) från K8P när det begav sig).
Pma mig gärna ingame (20:00 - 23:00 alla dagar)
/Frankk Tankk
WP r40rr75+
Alpha (GM) för Svea Ulvar gr39

Permalänk
Medlem

Återupptog faktiskt spelandet, delvis eftersom det just nu inte finns något bättre, och delvis eftersom jag såg att Ginza sålde ut sina 60 dagars gamecards för 100-lappen (slut nu).

Spelet har helt klart blivit bättre på många sätt prestandamässigt, dessutom verkar min nya ssd-disk göra susen, men med fps-lagget och client-frysningarna borta så är det verkligen uppenbart att serverarna fortfarande laggar grymt mycket.

Det som stör mig är dock att all rolig, småskalig, orvr verkar helt försvunnen, istället bara en massa zergblobbar som rör sig fram och tillbaka. Först zergblobbar destro på Norn till altdorf var tredje eller fjärde timme genom att långsamt domlocka allt. Sen när order fått två underdog bloppar poppar plötsligt en order-zerg upp som inte går att stoppa som snabbt låser hela vägen till IC, och det är allt som händer.

Numera så är det enda som är någorlunda intressant scenarios, delvis pga de nya vapnen, men mest eftersom det är det enda småskaliga fightingen som verkar finnas kvar. Gillade verkligen 6vs6 scenariot de la till, tyvärr var det ju bara över helgen, och hade en hel del designmissar (skitkul att order-healers kunde stå i sin spawn och gruppheala genom halva skeppet, försvarade av guards som följde med ända bort till destro spawn om man fick agro av dem).

Permalänk
Medlem

Börjat spela jag med, 15 SW på Karak-Norn, har märkt av lite utav server lagget men inte så mycket som när jag spelade vid release, ganska kul, ORvR är det faktiskt mycket av i T2 vad jag sett men kan ju ändras fort.. kul i allafall

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Avstängd

Spelar på Karak-Az och det glider på fint, mycket action och härlig pvp får jag säga

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite