Warhammer Online - spelar du?

Permalänk

Klart det finns lagg ibland men det är inte i RvR som den är mest besvärande utan i PvE då lagget från en zon som bombas sönder då 2 zerger smällerihop sprider sig till din PvE-instans och leder till en whipe.
I RvR så laggar det lika för alla. Zon krasherna är borta från Norn men jag tror nog att det mest beror på att 200+ manna funnels i keep deff är borta för det va det som krashade en zon senast jag var med om det.
Vi får väl se vad som händer med serverbefolkningen och lagget när den nya patchen kommer.. up på befolkning och mer lagg antar jag men mycket skojjigare endgame.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Servrarna laggar lite vid Zergs ja. server krasch dock har jag inte sett på mina 4 månader i spelet sen jag började igen så då undrar jag hur länge sedan du spelade om du säger att servrarna kraschar? Och lagg finns men inte så grovt att du stör dig på det mycket

Enda klasserna som jag ser som OP är BWs, WPs och DoKs sen är resten helt okej.

Jag tycker du ska kolla upp din fakta angående lagg/server krasch innan du skriver att det faktiskt händer för som sagt har jag inte vart med om någon server krasch under mina 4 raka månader i spelet

EDIT: Morgontrötthet jag såg att du inte skrivit att servrarna faktiskt har kraschat eller laggat

Ledsen

Se på healers, 1 av 3 klasser vill du helst inte ha med i din raid eller wb, du vill hellre ha av någon av de andra klasserna för de är betydligt bättre. Se till tanks, för destruction vill du bara ha chosen, de andra är ointressanta, har för mig det är likartat för order. Se till ranged dps, vem vill ha med magus om du kan få tag på en sorcs. Etc, klassbalansen är ju katastrofal.

Skrivet av FrankkTankk:

Klart det finns lagg ibland men det är inte i RvR som den är mest besvärande utan i PvE då lagget från en zon som bombas sönder då 2 zerger smällerihop sprider sig till din PvE-instans och leder till en whipe.
I RvR så laggar det lika för alla. Zon krasherna är borta från Norn men jag tror nog att det mest beror på att 200+ manna funnels i keep deff är borta för det va det som krashade en zon senast jag var med om det.
Vi får väl se vad som händer med serverbefolkningen och lagget när den nya patchen kommer.. up på befolkning och mer lagg antar jag men mycket skojjigare endgame.

Spelet var ju gjort för stora slag med spelets motor är efterblivet svag, spelet klarar inte vad det marknadsfördes för.

Sen är ju som jag sa tidigare också klienten helt öppen för dig att skripta vad du vill, helt öppet för fusk. Det är ju katastrof.
Att mythic sen knappt bryr sig och goa inte klarar av att göra sitt jobb är ju också ruggigt dåligt.
Folk blir bannade på officiella forumet för att tala om vad som verkligen har pågått eller pågår i spelet, trådar om buggar och annan info som ses som negativ publicitet för mythic stängs ned direkt.

Är någon av er förresten drabbade av att deras fakturabolag drog flera betalningar flera gånger om på era konton? Det ryktas om att 10% av kunderna avslutade sina konton på grund av det.

Jag gillade själv war, det var grymt, nya roliga koncept, helt underbart. Sen kom t4 och lagget och fler buggar som aldrig åtgärdades så jag och flera vänner orkade inte med skräpet.

Om de tar bort dessa 5+s långa stuns etc då du inte får spela spelet i flera sekunder per minut, cc från 90 talet, snacka om dålig kreativitet, och om de ser till att klassbalansen blir något bättre men framförallt fixar så spelet kan göra det det var ämnat för, massiv rvr, då skulle jag och förmodligen många fler komma tillbaka. Dock lirade man i bra många månader men inget åtgärdades, hela tiden ett steg framåt flera steg tillbaka.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

ice, när slutade du spela? känns som det var ett tagen innan de gjorde om 90% av all CC till "staggers" som bryts när du tar dmg..

Ifall du inte har spelat spelet på senare tid tycker jag att du ska hålla tyst.

Mycket har förändrats i spelet och mer kommer, klassbalansen är alltid en svårt att säga någonting om.
Tycker att ingen klass i spelet är löjligt OP, visst finns det klasser som är LÄTTARE att spel än andra.
Visst är det bättre att ha en chosen/knight is in grp än en borc/bg men det är absolut inget måste.
Spelarens skicklighet är mycket viktigare än om han spelar en SW eller en BW..

Ang serverlagget igen, visst laggar det men det går att minimera ganska bra mer bra dator, rätt inställningar, bra lina, mm.. Det är inte lagg fritt men kan inte riktige se hur de ska lösa det är 500personer slåss på en yta på ca100x100ft..
Däremot kan jag tycka det är störrigt/synd att pve zonerna också laggar bara för det är fight någon stans, men hade jag gillar pve hade jag antagligen inte spelat warhammer så..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xidy:

ice, när slutade du spela? känns som det var ett tagen innan de gjorde om 90% av all CC till "staggers" som bryts när du tar dmg..

Ifall du inte har spelat spelet på senare tid tycker jag att du ska hålla tyst.

Mycket har förändrats i spelet och mer kommer, klassbalansen är alltid en svårt att säga någonting om.
Tycker att ingen klass i spelet är löjligt OP, visst finns det klasser som är LÄTTARE att spel än andra.
Visst är det bättre att ha en chosen/knight is in grp än en borc/bg men det är absolut inget måste.
Spelarens skicklighet är mycket viktigare än om han spelar en SW eller en BW..

Ang serverlagget igen, visst laggar det men det går att minimera ganska bra mer bra dator, rätt inställningar, bra lina, mm.. Det är inte lagg fritt men kan inte riktige se hur de ska lösa det är 500personer slåss på en yta på ca100x100ft..
Däremot kan jag tycka det är störrigt/synd att pve zonerna också laggar bara för det är fight någon stans, men hade jag gillar pve hade jag antagligen inte spelat warhammer så..

Server lagg talar jag om, du blandar ihop lagg med att det skulle hacka. Vilken typ av dator du har spelar mindre roll när det gäller lagg, lagg är responstiden över nät och server, inte om spelaren har för dålig dator så det hackar. Du kan testa lagg mest märkbart genom att logga in med en char som har ett pet och säga åt det att attacker och gå runt och kriga lite och ge kommandon till ditt pet så får du se hur snabbt det reagerar. Där hittar du serverlagg och kan också jämföra belastningen med det vid peaktime och när få är inne.

Att deras servrar mår dåligt när det är många spelare som spelar finns det ingen ursäkt för. Spelet marknadsfördes för att stödja just detta. Dålig programmering och vem vet hur deras hårdvara ser ut.

Fungerar osynlighetsfusket fortfarande? Det finns hela forum fyllda med hur du fuskar, de tycks inte rädda att utnyttja fusken heller, att det är en möjlighet är en dealbreaker för mig.

Givet att en spelares färdigheter spelar roll, om motståndaren är dålig spelar det ingen roll vilken klass du har nästan men balansen är ju katastrofalt dålig. Flera klasser är ju totalt ointressanta.

Om warhammer skall få nytt liv, 90% av servrarna är ju stängda, så måste de släppa en expansion där de även fixar problemen och inte bara genom att ta bort content, många gillade det men kvaliteten stötte bort som du vet majoriteten. Det vore mycket trevligt om de skulle göras något sådant men intet nytt där.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Det va mythics US konton som drabbades av betalningsstrulet, många som hade konton där blev drabbade. GOAs kunder har inte drabbats av liknande som tur är.
Klassbalansen är lite märklig men intressant.. ska du lira Blob, WB, SC (12), 6, duo eller solo så är det inte samma klasser/specs som dominerar. De fetaste synergieffekterna är funna och då tippas klassbalansen åt något håll, hur det än fixas och trixas med klassbalanser så kommer det alltid finnas synergier som gör vissa klasser mer föredragna än andra.
Xidy, vem är du på Norn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Det va mythics US konton som drabbades av betalningsstrulet, många som hade konton där blev drabbade. GOAs kunder har inte drabbats av liknande som tur är.
Klassbalansen är lite märklig men intressant.. ska du lira Blob, WB, SC (12), 6, duo eller solo så är det inte samma klasser/specs som dominerar. De fetaste synergieffekterna är funna och då tippas klassbalansen åt något håll, hur det än fixas och trixas med klassbalanser så kommer det alltid finnas synergier som gör vissa klasser mer föredragna än andra.
Xidy, vem är du på Norn?

visst finns det setups som är bättre än andra, men själv så spelar jag inte i en grupp bara för att den har de bästa klasserna med hjärndöda spelare, jag föredrar bra och roliga spelare sen hjälper det såklart om man får ihop en bra chosen/borc/sorc/choppa/dok/zelly mix...

Spelar just nu med DoK Julanta frankkytankky, o ja.. har sett dig och detauntat dig många gånger

Permalänk
Skrivet av Xidy:

visst finns det setups som är bättre än andra, men själv så spelar jag inte i en grupp bara för att den har de bästa klasserna med hjärndöda spelare, jag föredrar bra och roliga spelare sen hjälper det såklart om man får ihop en bra chosen/borc/sorc/choppa/dok/zelly mix...
...

Haha det är sant det!

Permalänk
Medlem

Magus är bra att ha om du spelar i en bomb grupp pga Rift. Men dem kan även skada, spelar med flera Magus's som gör mer skada en många Sorc i flera scenarion. Server lagget finns men det är knappt märkbart enligt mig.
Sen har jag aldrig sett något osynlighetsfusk när jag spelat. Spelet har blivit bättre men kan klart förbättras ännu mer

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Tråden dog? är det något som vill prova spelet så är det bara säga till om ni undrar något.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Nya patchen kommer kanske imorgon.. Bright Wizards blir nerfade tillsammans med Sorc. och hoppas att den nya city siegen passar min smak då jag inte testat den på PTS

Och frågor om du vill börja spela är välkomna

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela lite igen efter ett års uppehåll.

HERREGUD vad fort det går att lvla i LotD! Det är ju helt vansinnigt...

Gick från rank 27 till 33 på min AM på en timme! Ok, jag hade maxad rested xp, men ändå...

Grinda champions i tremannagrupp FTW.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nån som vet när 1.3.5 släpps funderar på resubba bara synd att dom inte fixar mara's brutallity träd då det som ska vara hardcore dmg har mindre skada än savagery . Själv kör jag mest SC för att undvika mega laggen i RvR zonerna men det var några riktigt grymma strider på norn för några veckor sen typ 150 vs 150 i avelron då var det inga stora lagg när man typ slogs på fälten runt den centrala BO:n . Men herre jävlar när man kom till keepsen runt 10 sec delay ena bilden lever man nästa är man död bombad av nåt j***a BW tåg :/

Visa signatur

Windows 7 x64 Ultimate | Gainward GeForce GTX 460 1GB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Intel® Core i5-2500K | Corsair H80 Hydro Series | MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155 | Corsair TX V2 750W PSU | Seagate Barracuda 7200.12 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slicer:

Nån som vet när 1.3.5 släpps funderar på resubba bara synd att dom inte fixar mara's brutallity träd då det som ska vara hardcore dmg har mindre skada än savagery . Själv kör jag mest SC för att undvika mega laggen i RvR zonerna men det var några riktigt grymma strider på norn för några veckor sen typ 150 vs 150 i avelron då var det inga stora lagg när man typ slogs på fälten runt den centrala BO:n . Men herre jävlar när man kom till keepsen runt 10 sec delay ena bilden lever man nästa är man död bombad av nåt j***a BW tåg :/

Imorgon den 20/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwalan:

Imorgon den 20/5

Tydligen fördröjt pga att den nya patchen kräver massa hotfixes och då väntar GOA med patchen till europiska servrarna.. Drygt -.-

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Tydligen fördröjt pga att den nya patchen kräver massa hotfixes och då väntar GOA med patchen till europiska servrarna.. Drygt -.-

Ja

Någon som vet när dom släpper patchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwalan:

Ja

Någon som vet när dom släpper patchen?

Servrarna går ner imorgon 08.30 GMT för att uppgradera servrarna till nyaste patchen. Som en i mitt gille sa, se amerikanska servrarna som dem europiska test-servrarna

Nu är nya City Siege testat och kan bara säga två ord: Ruskigt roligt, inte alls samma tråkiga siege som innan patchen, dessutom fick jag vinna en Warlord del

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Oj vilket ös det blev med nya RvR sieges.
Fick ner destro kungen när vår låg på 2%, och då hade vi tagit igen ett 6%-12% underläge, någon sa att vi va nummer 2 på order EU att ta ner destro kungen post patch 1.3.5.
Skojjigare än jag hade igår har jag inte haft på länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Oj vilket ös det blev med nya RvR sieges.
Fick ner destro kungen när vår låg på 2%, och då hade vi tagit igen ett 6%-12% underläge, någon sa att vi va nummer 2 på order EU att ta ner destro kungen post patch 1.3.5.
Skojjigare än jag hade igår har jag inte haft på länge

Samma här med att det är så jädra mycket roligare med city sieges nu.. på Azgal var det inte ens någon ide med att gå in i altdorf pre 1.3.5 då vi mestadels fick stryk av Order, nu har jag på första dagen tagit ner Karl Franz och jag älskar verkligen hur mekaniken funkar. Denna patch är bland dem bästa jag varit med om

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Jag har börjar spela trial versionen och gillar det skarpt! Kommer nog köpa prenumeration snart, är nu level 8. Dock undrar jag en grej. Jag kör som Warrior Priest och deras healingspell Divine Aid kräver ju Righteus Fury. Men ibland är Divine Aid röd och går itne att aktivera, trots att jag har max Righteuous Fury. Vad beror det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paer86:

Jag har börjar spela trial versionen och gillar det skarpt! Kommer nog köpa prenumeration snart, är nu level 8. Dock undrar jag en grej. Jag kör som Warrior Priest och deras healingspell Divine Aid kräver ju Righteus Fury. Men ibland är Divine Aid röd och går itne att aktivera, trots att jag har max Righteuous Fury. Vad beror det på?

Ditt mål är ur sikte (Line of sight) Du står för långt bort från ditt mål är två ganska vanliga anledningar till att det blir rött

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Ditt mål är ur sikte (Line of sight) Du står för långt bort från ditt mål är två ganska vanliga anledningar till att det blir rött

Nja, jag tror inte det är problemet. Det har hänt att jag stått och bankat på något/någon och så plötsligt så går det bara inte. Brukar oftast dö då och när jag spawnar igen funkar det bra igen. Kanske är någon elak spell? Eller kan man bli "trött" av för mycket strid?

Har ett annat problem också. Flera NPC (fiender) och modeller blir som "mannekängdockor" när dom står still. Visar här med bild:

Image - TinyPic - gratis vrdtjnst fr bilder, foton och video

Hursomhelst, nu har jag blivit level 10 och ska definitvt köpa prenumeration imorgon. Såg att man kan köpa grundspelet på skiva för bara 70kr på Siba, så jag undrar om man kan köpa en sådan och få 30 dagar (som ska ingå) fastän man redan påbörjat ett trial account?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paer86:

Nja, jag tror inte det är problemet. Det har hänt att jag stått och bankat på något/någon och så plötsligt så går det bara inte. Brukar oftast dö då och när jag spawnar igen funkar det bra igen. Kanske är någon elak spell? Eller kan man bli "trött" av för mycket strid?

Har ett annat problem också. Flera NPC (fiender) och modeller blir som "mannekängdockor" när dom står still. Visar här med bild:

Image - TinyPic - gratis vrdtjnst fr bilder, foton och video

Hursomhelst, nu har jag blivit level 10 och ska definitvt köpa prenumeration imorgon. Såg att man kan köpa grundspelet på skiva för bara 70kr på Siba, så jag undrar om man kan köpa en sådan och få 30 dagar (som ska ingå) fastän man redan påbörjat ett trial account?

Hmm låter som en bugg faktiskt men jag vet inte
Du behöver inte ens köpa skivan längre då själva full-license är gratis det du behöver betala för då är månadsavgiften så har du sub. konto, blir ungefär samma peng fast om siba har 70krs erbjudande på det så köp det så loggar du bara in på ditt konto och skriver in nyckeln där det står, (längesen jag var inne där)

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Lite skryt (frankk, det är jag )

Permalänk
Medlem

hmmm, nya city fighten är helt jävla underbara...
GG MYTIC!!!!

dock så beror mycket på vilka man möter, hoppa in i ett pug wb och möta Red Guard är hemskt, hände första gången order låste till IC, möta 2fg VII +randoms när man själv är 3fg randoms är också hemskt...

Med mina 5 city sieges efter det har varigt helt underbara, betydligt jämnare eller vi vann enkelt..
Bäst hittills är 400destro kills, 10 order kills och ca35k renown :DDD
men det var med ett "flavour of the month" alliance WB
tror vi tog med oss lite för många sorc/chosen/dok/choppa in

Permalänk
Medlem

Snyggt Frankk Man ska skryta

Jo nya city sigen är kul, men på Azgal är det siege 3-4 gånger om dagen nu vilket jag tycker är alldeles för mycket
Tänk: 4x2 timmar = 8 timmar city sieges per dag sen kan vi räkna ut att 2 city sieges i varje stad = 4 timmar utanför staden. Det suger lite! Men annars jätte kul att köra nya sieges med sitt guild

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Nya patchen

Börja precis spela igen efter nya patchen. Jag vart positivt överraskad av de nya City systemet. Grymt bra!
Förövrigt så spelar jag på Order på Norn. Har Dest på Azgal också.

Hör gärna av er ingame, Alltid kul att spela med lite svenskar. Min Main på Norn heter Magued och spelar i Red Guard

Permalänk

Trevligt med återvändare
Läste detta ang den påstådda nerfen av pboae

Citat:

..there is also a fair bit of mewling after people lose an instance to one of Karak-Norn’s now infamous uber-bomb-warbands-of-doom. I do sympathise with those disappointed at the patch’s failure to nerf PBAoE bombing (a little more on that later), but not so much with the sour grapes PvE loot farmers that are crying because they’re not guaranteed to PvE their sovereign anymore..

Hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watte^:

Börja precis spela igen efter nya patchen. Jag vart positivt överraskad av de nya City systemet. Grymt bra!
Förövrigt så spelar jag på Order på Norn. Har Dest på Azgal också.

Hör gärna av er ingame, Alltid kul att spela med lite svenskar. Min Main på Norn heter Magued och spelar i Red Guard

Tror Beerg spelar kvar, kolla på warhammer alliance.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Tror Beerg spelar kvar, kolla på warhammer alliance.

Yes, Beerg, Galliano, Metz och Snapsen mina gamla klan polare har dragit igång Exodus igen.

Permalänk
Medlem

synd att man inte lirar på norn då. dom är grymt duktiga!

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.