Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Inaktiv

Jag "fyndade" denna ps3a på komplett Dock följde det inte med någon HDMI-kabel, trodde det var standard numera? Skitsamma, går det bra med vilken som, exempelvis denna??: http://www.jula.se/hdmi-kablar-134360

Permalänk
Medlem

Nej ps3 har aldrig haft medföljande hdmi eller komponentkablar. (Kul kuriosa i sammanhanget är att samtidigt som 360 elite sänktes i pris med 500 tog dom bort hdmi kabeln och ljud-klumpen som kostar 500.)

Vilken HDMI kabel som helst går bra. Kör själv på en 2m ifrån lidl som kostade 69 kr.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Är i köptagen nu, en ps3 slim. Vill ha konsolen + Buzz. Helst med extra kontroll också.

Någon som vet av något kanonerbjudande?
Eller ska man vänta, kanske dom sänker nära jul? eller mellandagsrean?

Permalänk
Avstängd

Hej!

Min PS3 vill inte uppdatera när jag har satt in ett nytt spel den stannar på 3-4% ... har läst lite på internet men vill höra med er först innan jag gör något

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Nu när ja startar min PS3a så vill inte kontrollerna connecta med PS3an:S Men startar ja den, kopplar inte dem med usb så funkar dem, men så fort ja tar bort usb kabeln så tappar dom kontakten med PS3an, detta har aldrig hänt mig innan, och för bara en halvtimme sen så funkade det, men inte nu

Edit: Var visst bara o hålla in startknappen 3 sek o resetta konsollen för att de skulle funka igen

Permalänk
Medlem

Min PS3 har en glapp HDMI kontakt usch va drygt..

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Om folk är intresserade kan man nu signa upp sig om man vill ha chansen att komma med i BFBC2 betan som börjar den 19:e Nov för oss PS3 spelare.

http://badcompany2.ea.com/#/beta

Eller förboka på webhallen.

Får hoppas man får en beta key.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Eller förboka på webhallen.

Får hoppas man får en beta key.

Enligt DICE så är det bara GAME som har tillåtelse att ge ut Beta-keys i Sverige.
Fick dock tag i en Key från 4player.de med hjälp av google translate ^^.

Någon annan som inhandlat COD Classic föresten? Sitter och lirar igenom spelet på veteran och man blir fasen helt knäckt. Så svårt så det är fasen inte sant ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Enligt DICE så är det bara GAME som har tillåtelse att ge ut Beta-keys i Sverige.
Fick dock tag i en Key från 4player.de med hjälp av google translate ^^.

Någon annan som inhandlat COD Classic föresten? Sitter och lirar igenom spelet på veteran och man blir fasen helt knäckt. Så svårt så det är fasen inte sant ^^

"The only guaranteed way of getting a key is to pre-order via participating retailers. Selected gaming sites will be having beta key promotions. We will also have a promotion right here on the SCEE blog. I hope I’ll see you out there!"

Från dice playstation blog.

Med andra ord. Så pre-order man ifrån webhallen, retail limited edition.
Så funkar det med.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
"The only guaranteed way of getting a key is to pre-order via participating retailers. Selected gaming sites will be having beta key promotions. We will also have a promotion right here on the SCEE blog. I hope I’ll see you out there!"

Från dice playstation blog.

Med andra ord. Så pre-order man ifrån webhallen, retail limited edition.
Så funkar det med.

Okey jag tror dig. Dock verkar det som webhallen i så fall säljer dessa exemplar i andra hand. Enligt http://badcompany2.ea.com/#/reserve-limited-edition är det endast Game och EA Store som har tillstånd att sälja limited edition, men jag kanske tyder det fel.

Har dock redan min beta-key så behöver inte oroa mig

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Okey jag tror dig. Dock verkar det som webhallen i så fall säljer dessa exemplar i andra hand. Enligt http://badcompany2.ea.com/#/reserve-limited-edition är det endast Game och EA Store som har tillstånd att sälja limited edition, men jag kanske tyder det fel.

Har dock redan min beta-key så behöver inte oroa mig

Ja på torsdag blir det att spela!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Är i köptagen nu, en ps3 slim. Vill ha konsolen + Buzz. Helst med extra kontroll också.

Någon som vet av något kanonerbjudande?
Eller ska man vänta, kanske dom sänker nära jul? eller mellandagsrean?

Klart det blir billigare ju längre du väntar, ska du vänta på det bästa priset så får du vänta livet ut.
Tycker dom ligger rätt bra i pris nu, så jag beställde mig ett SLIM för 1 månad sedan och är kanon nöjd.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni man får för en 60GB med PS2 kompabilibitet idag? Funderar på att sälja min för att sedan köpa en Slim + så många spel man kan få för det.

Tänk sälja med 2 kontroller, 4-5 spel och även HDMI sladden.

Ser t.ex. att det ligger en ute på tradera för 4200 köp nu. Borde kanske om man har tur få mer för det?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att du kommer att få ut så mycket mer pengar! Personligen hade jag aldrig köpt en såpass gammal ps3a.
Känns som om fler och fler som har den gamla modellen få problem med YLOD!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

det var sopigt att man inte högg på 250gb UC2 dealen på simplygames, nu hittar jag inget som är i närheten av det, möjligen fyndbörsen då med KZ2 o LBP men jag är inte såå sugen på KC2, svår shooter med handkontroll är ingen höjdare

Får nog avvakta lite under december iaf, nån ny bundle måste de väl släppa till jul? vore konstigt annars

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Kan inte playstation media server spela upp .flv filer?
Sen en annan fråga, vet nån hur det fungerar om man förhandsbokar via webhallen dras pengarna direkt eller när produkten skickas? (betalsätt visa)

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

hmmm har ingen aning med förhandsbokning. kör alltid på faktura

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Vad tror ni man får för en 60GB med PS2 kompabilibitet idag? Funderar på att sälja min för att sedan köpa en Slim + så många spel man kan få för det.

Tänk sälja med 2 kontroller, 4-5 spel och även HDMI sladden.

Ser t.ex. att det ligger en ute på tradera för 4200 köp nu. Borde kanske om man har tur få mer för det?

Fick sjukt mycket för min, men sålde då priserna var som högst. Prova blocket för 60GB och sälj spelen separat på tradera. Alternativt byt spelen på minhembio. Tror det ger mest idag. En DS3 extra kan ju vara värt att behålla själv?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Fick sjukt mycket för min, men sålde då priserna var som högst. Prova blocket för 60GB och sälj spelen separat på tradera. Alternativt byt spelen på minhembio. Tror det ger mest idag. En DS3 extra kan ju vara värt att behålla själv?

När jag köpte mitt PS3 fick man ju två st sixaxis med, har därefter köpt en till DS3:a, så det var faktiskt dem jag tänkte sälja med och behålla DS3:an, även om jag aldrig har folk över och spelar ^^.

Jo visst kan man sälja spelen separat, men känns lite onödigt när det rör sig om motorstorm och diverse andra gamla spel som kostar 50 spänn idag :).

Det enda som nog skulle få mig att behålla min 60GB är om jag införskaffade alla ratchet&clank spel till PS2, men man hoppas ju på att det ska komma remakes, samt att min bror äger ett PS2.

Verkar för övrigt som jag inte får min beta key till BFBC2, har inte fått något mail ännu med innehållande nyckel, lite tråkigt faktiskt

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi

Det enda som nog skulle få mig att behålla min 60GB är om jag införskaffade alla ratchet&clank spel till PS2, men man hoppas ju på att det ska komma remakes, samt att min bror äger ett PS2.

dessvärre så är det dåligt stöd för ratchet spelen på 60gb.
har testat och i vissa cutscenes så hänger inte ljud och bild ihop som det ska

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Så, någon annan som köpt Demon's souls som klarar av att vara uppkopplad ett längre tag? Det verkar ha blivit uselt den senaste tiden, jag kan inte ens vara uppkopplad mot deras server i mer än någon minut.. UGH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Verkar för övrigt som jag inte får min beta key till BFBC2, har inte fått något mail ännu med innehållande nyckel, lite tråkigt faktiskt

Förbokade BFBC2 inkl. beta från webhallen men har inte fått någon nyckel ännu :/
Fick däremot tag på en till US betan från fileplanet. Hoppas det inte blir för mycket latency mot US servrarna bara.

Vet ej om det fortfarande går att få tag på men såhär fick jag tag på min key iaf:
http://loading.se/forum.php?thread_id=73051&page=1

EDIT: Fick min betanyckel från webhallen nu

Permalänk
Avstängd

Igår kunde man fixa en beta key till BC2 via proxy

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omen
Förbokade BFBC2 inkl. beta från webhallen men har inte fått någon nyckel ännu :/
Fick däremot tag på en till US betan från fileplanet. Hoppas det inte blir för mycket latency mot US servrarna bara.

Vet ej om det fortfarande går att få tag på men såhär fick jag tag på min key iaf:
http://loading.se/forum.php?thread_id=73051&page=1

EDIT: Fick min betanyckel från webhallen nu

Om du då har en över skulle jag vara väldigt intresserad

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Najs, har nog pajat min första kontroll, dem tål rätt mkt ändå.

Jävla MW2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Najs, har nog pajat min första kontroll, dem tål rätt mkt ändå.

Jävla MW2

Hur har du lyckats?

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffen86@hotmail
Hur har du lyckats?

Dels har ja tappat den i golvet några gånger, sen har den åkt in i en hård kant i soffan några gånger. Nu verkar L1 knappen ha låst sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Dels har ja tappat den i golvet några gånger, sen har den åkt in i en hård kant i soffan några gånger. Nu verkar L1 knappen ha låst sig.

Skruva upp den och montera om knappen (ganska enkelt) och den funkar säkert som ny igen. Den lilla mellan L* knapparna går också att dra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Skruva upp den och montera om knappen (ganska enkelt) och den funkar säkert som ny igen. Den lilla mellan L* knapparna går också att dra ut.

Jupp, får testa det

Permalänk
Medlem

Jag läste det som att du hade pajat din första KONSOL Att förstöra en kontroll är ju inte så svårt.
Har själv spelat/tappat sönder min fina vita DS3 kontroll.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|