Permalänk

Ultimata storyn?

Har funderat ett tag nu, på vad den ultimata storyn, spelsättet, typer etc.

Har kommit fram till att mitt favorit spel skulle vara ett Zombie MMORPG. Såg Zombieland förra veckan och skulle verkligen älska att få åka runt i Nord Amerika o skjuta zombies, och kanske starta min egna lilla stad någonstans.
Man skulle inte behöva välja att vara knight eller nått sånt utan om du ville springa runt med stora släggor så skulle du välja att ha mycket muskler (nackdelen skulle va att hjärnan minskade).

Skriv gärna va ditt framtida favorit spel skulle va. Eller fråga om min idé.
Skulle vara kul att höra vad Sweclockers forumet tycker om för storys.

MVH Lewenhaupt

Permalänk

Mitt favorit spel skulle nog också vara ett ZOMBIE RPG.
Typ en hel stad där man kan gå in i alla sorts dörrar och i alla byggnader.
Och att det skulle finns loads of zombies överallt.
Fan va grymt det skulle vara

Permalänk
Medlem

Ett zombie-mmorpg? Skulle faktiskt varit kul, fast bara om fps delen fanns där, helt meningslöst om man skall vänta på att sina attacker laddar... mycket roligare att bara tömma sina magasin i dom:D
Så typ ett L4D mmo, med en hel stad av zombies, med max, säg 20-30 man, på en server/rum(åt gången), så att man slipper moment där man är 100 survivors vs 300 zombies...
Tråkigt och otroligt resurskrävande, men 20-30 vs 300, lite lättare på datorn och MYCKET roligare!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
Ett zombie-mmorpg? Skulle faktiskt varit kul, fast bara om fps delen fanns där, helt meningslöst om man skall vänta på att sina attacker laddar... mycket roligare att bara tömma sina magasin i dom:D
Så typ ett L4D mmo, med en hel stad av zombies, med max, säg 20-30 man, på en server/rum(åt gången), så att man slipper moment där man är 100 survivors vs 300 zombies...
Tråkigt och otroligt resurskrävande, men 20-30 vs 300, lite lättare på datorn och MYCKET roligare!

Jag skulle betala sååå mkt för att spela ett sånt där spel

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle vilja vara Zombie haha

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Läste inlägget men är det verkligen en sådan tunn story som är ultimat för dig?

Sure, det låter kul men någon ultimat story är det väl inte ändå inte

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Jo för mig räcker det långt Storyn behöver inte va komplicerad. Räcker med att spelet är sjukt kul. Dock är väl typen av spel som de ovan nämde inte riktigt vad jag tänkte mig Hade mer tänkt mig ett klassiskt MMORPG där man lvlade etc.

Permalänk

Den skriver jag inte här, jag kanske använder den i framtiden.

Permalänk
Medlem

Lord of the rings. LOTRO är ju dock helt fel ute imo, ogillar skarpt att dom använde sig utav den typen av grafik, som gör att det liknar WoW en smula. Tycker att dom borde försökt få en mer realistisk grafik, typ AoC. Samt en ond faction, plus hela Lotr-världen. Det hade gjort det ultimata spelet, med den ultimata Loren!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Hellgate: London fast som fullfjädrat MMO med en (så långt som möjligt) korrekt modell av staden där man kan röra sig fritt. Tycker personligen att H:L är en av de bästa spelidéerna på länge men kom aldrig i närheten av sin fulla potential.

Det viktigaste för mig i ett MMO är dock att spelvälden inte är baserad på någon annas verk utan påhittad av utvecklarna själva. Ta WoW som exempel. Blizzard kan göra precis vad de vill med spelet eftersom de själva äger rättigheterna till Warcraft-världen. En licensierad värld som t.ex. Tolkiens kommer alltid att hämma fantasin hos utvecklarna och i mitt tycke resultera i ett tråkigare spel.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.