Permalänk
Medlem

Hålen i pcb följer ju de samma som 4800 serien så det kanske går att använda någon från dem och sätta passiva kylflänsar på voltregulatorer och ram....

Permalänk
Medlem

Är det nåt speciellt märke man skall akta sig för ?
Tänkte mest på fläktnivå o ljudet

5870 korten

Vad är o reka ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lansen
Är det nåt speciellt märke man skall akta sig för ?
Tänkte mest på fläktnivå o ljudet

5870 korten

Vad är o reka ?

Alla märken är exakt identiska, spelar ingen som helst roll vilken du väljer..

Permalänk
Medlem

Men skiljer det inget på fläktar o så ?

Brukar de göra mellan märken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lansen
Men skiljer det inget på fläktar o så ?

Brukar de göra mellan märken

Nej, inte för HD5870 i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Har sett att på vissa sidor så står det att ASUS har stöd för OpenGL som de andra tillverkarna har och på andra sidor har den informationen helt enkelt utelämnats, kan någon bekräfta vad som stämmer, har svårt att tro att det skulle skilja sig mellan tillverkarna men vad vet jag.

Permalänk

Det skiljer inget mellan märkena..

Permalänk
Medlem

Beställde 2/11 från inet... Kommer typ få det i januari.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickBomb
Beställde 2/11 från inet... Kommer typ få det i januari.

hörde att korten var så eftertraktade/slutsålda att ati inte ens har egna kort för testning av drivrutiner än.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
hörde att korten var så eftertraktade/slutsålda att ati inte ens har egna kort för testning av drivrutiner än.

Det lär ju visserligen vara en illvillig myt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopdeo
Det lär ju visserligen vara en illvillig myt.

Tror att han skämtade..

Permalänk

god eftermiddag gott folk, jag värkar ha samma problem som muShashi hadde tidigare, har kontrollerat kablarna- dom sitter som dom ska, allting ser normalt ut i gpu-z och cpu-z.

byggde ihop denna dator med en vän för inte så läge sen och allting är då helt nytt, OS är windows 7 64bit. drivrutinerna är tankade från ati's hemsida (9.10), har alldrig rört skivan som kom med.
jag får bara 9272p på vantage trial.
den låter mig inte heller köra min skärm i 1920x1200 bara 1920x1080
men skärmen är 23''
sen typ iilar kortet en del när man går igenom menyn till stalker: call of pripyat?

några tips på hur jag ska göra?

MVH.Pix

Visa signatur

Intel i7 4790k @ 4.9Ghz, Asus z97-A, Palit RTX 2080 TI, 16 gb ram, O11 Dynamic, 750w PSU.

Permalänk

Heya.

Ska precis ta och beställa mig 1 5870 (senare ett till kanske).
Men har en fråga,
Är det någon direkt skillnad mellan typ XFX, Asus, powercooler,sapphire?

Komplett får Preliminärt in Asus 5870 kortet den 2009-11-18.. Och har ett Asus 8800gt just nu som håller på att gå sönder, Och har aldrig haft problem med det.

Min vän har ett XFX kort och säger att den enda skillnaden är garantin?

Så vilket märke tycker ni jag ska försöka få tag på? Vill ha det så snabbt som möjligt då jag ska på dreamhack den 26:e.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Heya.

Ska precis ta och beställa mig 1 5870 (senare ett till kanske).
Men har en fråga,
Är det någon direkt skillnad mellan typ XFX, Asus, powercooler,sapphire?

Komplett får Preliminärt in Asus 5870 kortet den 2009-11-18.. Och har ett Asus 8800gt just nu som håller på att gå sönder, Och har aldrig haft problem med det.

Min vän har ett XFX kort och säger att den enda skillnaden är garantin?

Så vilket märke tycker ni jag ska försöka få tag på? Vill ha det så snabbt som möjligt då jag ska på dreamhack den 26:e.

Börjar bli lite tjatigt att svara på denna fråga ^^
Nej det skiljer inget mellan märkena, bara garantin och eventuella medföljande spel och lite smågrejs som kablar etc skiljer.
Detta har sagts minst 700 gånger i denna tråd, jag har sagt det t.o.m på denna sida i tråden.

Det här är sista gången jag svarar på denna fråga ;P

Permalänk

Haha förlåt ;pp..Bara lite förvirrad angående det. Antar att jag försöker gå på Asus 5870 då dom får in det tidigt :), och dirt 2 kan ju alltid vara kul :D.

Gillar att den är väldigt stilren mot dom andras som har 300 olika färger och logos på sig, medan den har bara rött, svart och "asus" på sig :).

Oh, en fråga..Inte skiljer det sig något mellan klockfrekvenserna på olika märken? Och en sak till, Ingen som har Asus 5870 här? Mitt 8800gt väsnas en hel del då fläkten har problem och måste köras på 100% :x. Att den är tystare än mitt nuvarande är ett plus :).

Aya cheers, tack för svaret ;).

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Oh, en fråga..Inte skiljer det sig något mellan klockfrekvenserna på olika märken? Och en sak till, Ingen som har Asus 5870 här? Mitt 8800gt väsnas en hel del då fläkten har problem och måste köras på 100% :x. Att den är tystare än mitt nuvarande är ett plus :).

Nej klockfrekvenserna skiljer sig inte idag (fast sapphire hd5870 vapor-x har lite högre klockfrekvenser men vet inte om kortet har släppts än).
Som sagt det skiljer inget mellan märkena så alla märken låter exakt lika mycket... ;P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pix_dement

den låter mig inte heller köra min skärm i 1920x1200 bara 1920x1080
men skärmen är 23''
sen typ iilar kortet en del när man går igenom menyn till stalker: call of pripyat?

några tips på hur jag ska göra?

MVH.Pix

har för mig att det beror på uppskalning/nedskalning med hdmi eller nått.
ska gå att fixa.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hej!
Undrar om Ati 5850 funkar med mitt PSU på 500w?
Vet ej om Antec PSU är bra?

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - 2x500 GB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sertaco
Hej!
Undrar om Ati 5850 funkar med mitt PSU på 500w?
Vet ej om Antec PSU är bra?

Inga problem alls...

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sertaco
Hej!
Undrar om Ati 5850 funkar med mitt PSU på 500w?
Vet ej om Antec PSU är bra?

Inga problem alls...

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk
Medlem

Tack

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - 2x500 GB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertard
Vill bara ha en vettig, framförallt tyst, luftkylare.

Måste dock påstå att orginalkylaren är riktigt vettig. Med mitt kort klockat till 1GHz core är det fortfarande tyst under load. Den suger dessutom ur varmluft ur chassit.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det skiljer inget mellan märkena..

Det stämmer inte. Asus-kortet har en extra funktion för "Voltage Tweak".

Permalänk

vad skiljer mest mellan 5870/5850?
är det lika stort skutt från 4890 till 5870/5850?
eller är tjänar jag mest på att gå på 5870 än 5850 i prestanda/kr ?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Det stämmer inte. Asus-kortet har en extra funktion för "Voltage Tweak".

Det snackas om att voltage tweak kommer kanske släppas till ALLA kort.
Dessutom är voltage tweaker en liten skitsak som få använder, tycker jag..

Permalänk

fan jag kör på 24AA/16AF AAA på mm mm, dragon age flyter som smör lika så sacred 2 mm mm, med mitt XfX 4890 stock men vad kan jag förvänta mig av ett 5850 samt hur kommer det te sig i DX11 spel när den dagen kommer?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

hur kommer det sig att många har sänkt priset kring 1500kr? måste väl vara nått fel dom har gjort??

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496253

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias90
hur kommer det sig att många har sänkt priset kring 1500kr? måste väl vara nått fel dom har gjort??

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496253

Haha tror inte att flera butiker gör ett fel samtidigt och råkar sänka priset på en produkt av misstag.
Priser på produkter höjs och sänks hela tiden, det är helt normalt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Haha tror inte att flera butiker gör ett fel samtidigt och råkar sänka priset på en produkt av misstag.
Priser på produkter höjs och sänks hela tiden, det är helt normalt.

jo men att dom sänker 5850 till sån pass nivå redan? måste vara fel kort dom visar tror jag..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias90
jo men att dom sänker 5850 till sån pass nivå redan? måste vara fel kort dom visar tror jag..

Ingen aning, har inte en susning om priset på HD5850, har aldrig ens kikat på hur mycket 5850 kostar ^^
Är endast intresserad av HD5870, priset på HD5870 har jag stenkoll på
T.ex. såg jag när inet sänkte priset på sina 5870 kort från cirka 3800 kr till 3550 kr.