Fråga angående MSDNAA versionen av windows 7.

Permalänk

Fråga angående MSDNAA versionen av windows 7.

Hej!

Jag har beställt ett nytt moderkort och behöver därför om installera windows. Någon som har någon erfarenhet av MSDNAA versionerna, om det går att använda samma nyckel eller är den låst till mitt gamla moderkort?

mvh

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timbero123
Hej!

Jag har beställt ett nytt moderkort och behöver därför om installera windows. Någon som har någon erfarenhet av MSDNAA versionerna, om det går att använda samma nyckel eller är den låst till mitt gamla moderkort?

mvh

Tjadu, är det retail är det inga problem..

Har för mig jag läste att det är retail licenser, frågan är både ställd och besvarad tidigare så titta runt i win7 tråden..

Permalänk

Det sägs att de ska vara retail-versioner...
Jag fick dock lov att ringa microsoft när jag skulle flytta licensen till en annan dator.

Visa signatur

Yuri <3

Permalänk
Medlem

Licensen låser sig till hårdvaran precis som oem gör.

Permalänk

Hur ska ni ha det? Vem har rätt, Musenkishi eller wRRM?
Eller har båda rätt på olika sätt? Dvs den är låst i den meningen att man måste ringa MS för att flytta den? Att likna den vid OEM innebär ju att man får inte flytta till annan hårdvara.

För att få klarhet:
Vilka av följande påståenden är rätt gällande en aktiverad MSDNAA Win7?

1: Man får göra en nyinstallation på annan hårdvara men måste ringa MS för att låsa upp. Den ursprungliga installationen blir då ogiltig.

2: Man får inte göra en nyinstallation på annan hårdvara eftersom MS inte låser upp.

3: Man får göra en ominstallation på samma hårdvara men måste ringa MS för att låsa upp.

4: Man får inte göra en ominstallation på samma hårdvara eftersom MS inte låser upp.

5: MS låser upp så man kan omaktivera om man gör hårdvaruförändringar på sin ursprungliga installation.

6: MS låser inte upp så man kan omaktivera om man gör hårdvaruförändringar på sin ursprungliga installation.

Tack

Permalänk
Medlem

7: Du får flytta licensen genom att installera och installera om hur många gånger som helst (jag har åtminstonde inte nått något tak med tidigare windows versioner). Programvaran får bara vara installerad på en dator samtidigt. Huruvida du måste ringa microsoft eller inte är mer godtyckligt, men det är å andra sidan ingen fara att prata med dom.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag har 2 licenser från msdn-aa en på laptopen och en på min stationära. Först försökte jag flytta den jag hade på min stationära till min laptop med det gick inte eftersom den var låst till hårdvaran.

Permalänk

När jag pratade med supporten så fick jag veta att det var meningen att msdna-aa licenserna skulle vara retail och även han jag pratade tyckte att det var skumt att den låste sig till hårdvaran.
Så i princip så kan den hanteras som retail men när du ska flytta licensen eller byta ut hårdvara i datorn med licensen så får du vara beredd på att ringa och skriva in ett lååååångt nummer.

Visa signatur

Yuri <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wRRM
Jag har 2 licenser från msdn-aa en på laptopen och en på min stationära. Först försökte jag flytta den jag hade på min stationära till min laptop med det gick inte eftersom den var låst till hårdvaran.

sa de verkligen det på aktiverings supporten?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Jag åkte på att byta moderkort när mitt dog (även bytt mitt grafikkort utan problem) med min Vista MSDNAA OME licens. Vad jag minns fick man byta hårdvara ett antal gånger utan att M$ klagade då resten av hårdvaran typ var den samma.

Inte testat byta hårdvara sedan jag installerade w7 dock.