Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

Jävla otyg från konsolvärlden som börjar smitt av sig till PC världen, det måste bekämpas annars kommer det bara bli värre!

Okej att de vill bekämpa piratkopiering men tror det är fel väg att gå, då detta sätt dödar PC som spel plattform om man börjar begränsa folks valfriheter och börjar diktera hur folk ska använda sina spel och datorer.

Skulle aldrig köpa ett multiplayer spel där jag inte får välja vilken server jag vill gå in på! Det kanske skulle vara okej om de vill hålla tillbaka släppet av dedicated serverstill en tid efter lansering för att minska pirat kopiering men då vill jag också se ett demo av spelet.

Permalänk
Avstängd

Nu blev en av tidernas mest efterlängtade spel till tidernas största flopp någonsin.

Permalänk

A vad skönt. Behöver jag inte bry mig om detta spelet. Kommer ju så många andra bra spel så då kan jag lägga mer tid på dom.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTz BlommaN
Nu blev en av tidernas mest efterlängtade spel till tidernas största flopp någonsin.

Nä de var Wolfenstein

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Kan inget annat än att hålla med vad som tidigare har blivit sagt.
Såg fram imot detta så in i ---. Spelar aktivt cod 4 och tycker att det är ett av dom bästa spelen ever, WaW är dåligt pga WW2 är så utdraget och överspelat så det finns inte.

Om det visar sig att det blir värt nåt så får man väll dra av en beställning men just nu så ser det brunt ut.

Permalänk
Permalänk
Medlem

vafan är dom helt koko i huvet eller

Permalänk
Medlem

Kommer nog skaffa spelet till konsol, som redan varit förstört server-mässigt en tid, mest pga vänner som har det där.

Men synd för er som har det på PC! Dessutom verkar PC-utgåvan av någon anledning ha samma pris som konsolversionen. Konsolversionen brukar alltid ha högre pris pga royalties.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har skrivit på. 5633 signaturer när jag skrev på. Lär ju inte betyda ngt men det kändes bra.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

5824 var det nu när man skrev på i ren ilska

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

6300 något nu

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Denna ska alla fylla i. IW ska känna på vreden från missnöjda kunder!

Permalänk
Medlem

Får väl bli att man väntar på Bad Company 2 nu istället. Jag som just hade bestämt mig för att köpa mw2.
Får väl see hur det blir nu men blir väl inte direkt något bokande av spelet ialla fall. Väntar väl tills spelet släpps så får man see då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ändå har WaW mer aktivitet online än CoD4 dessutom sålt fler kopior(?).

Förstår inte varför folk som är så kåta i modernt krig måste klanka ned på WaW (oftast pga WWII eran, jag vill inte skjuta araber/ryssar/kineser i varje modernt spel)

WaW har ALDRIG haft mer aktivitet online än Cod 4. Cod4 har ungefär 3 ggr så många aktiva servrar så det du säger är bullshit.

Det inte IW verkar ha förstått är att de med det här har dödat hela competative scenen. Dvs MW2 kommer inte vara ett spel som spelas år efter år. Cod4 var en perfekt språngbräda för att försöka ta över den tron som CS håller idag. Men så fuckar dom upp det på det här sättet

Sen hur ska dom matchmake:a? På rank? För alla vet ju att rank = skill... NOT!
Såg att den postades tidigare men do your part:
http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html

Sen som jag förstår det är det IW:s servrar som sköter matchmakingen MEN spelen hostas på en spelares uppkoppling.
Så detta kommer vara döden när man matchas mot en jävla engelsman med en skitdålig DSL lina...
Pingen skyhög och vi kommer med all säkerhet få samma SKIT som consollerna i form av playlists, där vi inte kan välja alla parametrar själva. Private Matches är ett skämt eftersom du måste bjuda in folk...

Mitt sista hopp är att de utökar Private games och lägger in dedikerade servrar där så vi får pilla på som vi vill. JAg skiter i ranks och allt bara man får spela spelet i ett format som går tävla i.

Är så många frågor just nu. LAn support iöh?

Permalänk
Medlem

Blir som vanligt ett köp till 360n är mest intresserad av SP-delen ändå.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ok, jag står rättad då om dom inte ska sätta upp några dedikerade servrar så skjuter dom sig själv i foten. Jag trodde för ett ögonblick där att IW skulle sätta upp dedikerade och inte låta allmänheten göra det..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Detta stämmer rätt så bra.

http://img9.imageshack.us/img9/5606/17537220.gif

The WORD is the WORD! +1

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag missade helt MW1 då jag var fast i det fantastiska TF2 träsket...
Men när man väl fick nys om det kändes det som att det va lika bra att vänta på 2:an... Nehepp, kanske blir till att köpa MW1 ändå då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Detta stämmer rätt så bra.

http://img9.imageshack.us/img9/5606/17537220.gif

HAHA klockrent

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Om det inte finns dedicerade servrar kommer inte crackade servrar inte heller finnas :/

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
WaW har ALDRIG haft mer aktivitet online än Cod 4. Cod4 har ungefär 3 ggr så många aktiva servrar så det du säger är bullshit.

Det inte IW verkar ha förstått är att de med det här har dödat hela competative scenen. Dvs MW2 kommer inte vara ett spel som spelas år efter år. Cod4 var en perfekt språngbräda för att försöka ta över den tron som CS håller idag. Men så fuckar dom upp det på det här sättet

Sen hur ska dom matchmake:a? På rank? För alla vet ju att rank = skill... NOT!
Såg att den postades tidigare men do your part:
http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html

Sen som jag förstår det är det IW:s servrar som sköter matchmakingen MEN spelen hostas på en spelares uppkoppling.
Så detta kommer vara döden när man matchas mot en jävla engelsman med en skitdålig DSL lina...
Pingen skyhög och vi kommer med all säkerhet få samma SKIT som consollerna i form av playlists, där vi inte kan välja alla parametrar själva. Private Matches är ett skämt eftersom du måste bjuda in folk...

Mitt sista hopp är att de utökar Private games och lägger in dedikerade servrar där så vi får pilla på som vi vill. JAg skiter i ranks och allt bara man får spela spelet i ett format som går tävla i.

Är så många frågor just nu. LAn support iöh?

Så jävla bra skrivit! Håller fullkomligt med! Så jävla tråkit är detta jag som var så jävla taggad och verkligen skulle försöka satsa på MW2 ( Låter lite väll överdrivet ) Jag vet men vore så jävla skoj att vara grym på nått sånt spel och åka på lan osv. För det är försent att tex börja lira cs 1.6 seriöst nu =/

Permalänk
Medlem

meeeen vaaaf*n!!!!, va irriterad man blir. IW, SHAME ON YOU

Permalänk
Medlem

Då blir det inte att förbeställa detta.. väntar tills det kommer och man får se hur det verkligen fungerar, om det verkar ok så får man väll köpa det genom steam. Men annars så blir det att ladda ner det för att spela sp, för inte fan tänker jag betala så mkt för ett spel som inte har mp som man kan använda.

http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition-sign.html

över 10000 har skrivit på, så om alla dem skulle ha köpt spelet men inte gör det så har dem förlorat en jävla massa pengar.. kanske tillräckligt för att dem ska tänka om?

Permalänk

Bokade igår, avbokade idag...

Skrev också på den petition som nämndes lite högre upp i tråden.

Nu får man leta efter något annat multiplayer spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTz BlommaN
Så jävla bra skrivit! Håller fullkomligt med! Så jävla tråkit är detta jag som var så jävla taggad och verkligen skulle försöka satsa på MW2 ( Låter lite väll överdrivet ) Jag vet men vore så jävla skoj att vara grym på nått sånt spel och åka på lan osv. För det är försent att tex börja lira cs 1.6 seriöst nu =/

Brink

http://www.crossfire.nu/?x=news&mode=item&id=4716

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Är dom seriöst sköna i huvudet? Jag skulle KÖPA spelet just för att både CoD4 och CoD:WaW har haft mycket bra multiplayer och nu gör dom såhär? Där försvann 400 spänn från mig, Infinity Ward. Bra jobbat!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE