Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

WoW petition är uppe i över 12500 nu!
Hoppas verkligen att de fattar att de gjort fel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av betan
WoW petition är uppe i över 12500 nu!
Hoppas verkligen att de fattar att de gjort fel

Joo vi får verkligen hoppas det.. Men tror knappast det ... För IW skiter tyvärr fullständigt i oss PC spelare =/

http://www.grapheine.com/bombaytv/movie-uk-d247752b3936b67d88...

Permalänk
Medlem

Det här så J**** sjukt!!

De har lyckats dödat spelet innan det ens kommit ut, GG! IW skiter fullständigt i oss pc spelare, de vore inget utan våran hjälp/support från tidigare cod spel.

Skriv under här och avboka spelet! 12821 signed hittills , får hoppas på att slå Diablo 3 som hade över 60000.

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Permalänk
Medlem

Hade tänkt förboka, men det blir inte av efter detta iaf.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

R.I.P cod serien!
Steam? behöver inte ytterligare program för att söla ner min dator.
bf:bad company någon?

det absolut roligast med cod enligt mig är att spela lite mer organiserade matcher följt av att lira med kompisarna på LAN. sen kommer vanligt public lir och SP. känns mer hopplöst än när cod:waw kom men det blir la samma sak som WaW; lira igenom SP.

enda posetiva är att punkbaster går i graven, förutsätter att VAC är bättre vilket kankse inte är så svårt.
och nej jag fuskar inte samt att jag har köpt cod 1,2 och 4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu: 14263 Signatures Total

Permalänk
Medlem

+15 477 nu

Usch, jag ignorerade också tyvärr MW1 när det kom ut men jag hade som många andra här också tänkt satsa på MW2, tyvärr så blir det antagligen Dragon Age som får ta upp majoriteten av min icke studerande tid denna vintern.
Hoppas verkligen att dem ändrar detta annars så får det bli herrarna på Digital Illusion som får roa mig med BF: BC 2

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Visa signatur

MSI GT70

Permalänk

jag skiter lite i vilket då jag spelar på xbox360 men självklart skrev jag upp mig. att det inte ska finnas dedicated server är ju helt absurt?! dom kan ju lika gärna ta bort MP delen i sånna fall

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk

Nä fyfan... Blir nog ett "köp" av detta spel om dom inte ändrar skiten!

16923 Signatures Total

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

jag skrev självklart på
17234 nu!

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtpocket
Hittade denna på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1FKty5Kpf4w

haha så jävla rätt

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
Det är ingen enkel SP upplevelse enbart, Om det är som CoD 5 till Xbox så kan du lira med dina kompisar men Joinar random server, vad är det som är så farligt med det?
Visst man får inte välja bana eller vilken admin/server man ska spela på men det beror på piratkopiering som Pastorn sa. Folk måste inse att spelutvecklarna hela tiden försöker få bort piratkopiering med X antal olika knep b.la. inga dedikerade servar.

Detta gynnar ju ingen, och dom straffar ju folket som köper spelet legalt, som med EA och DRM, Pirater knäcker skiten på engång medans svensson sitter där och kan inte spela sitt spel pga DRM.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Nu var jag inte så otroligt intresserad av MW2 eftersom jag inte riktigt gillade konsollkänslan i MW1 men jag tänkte ändå köpa det för att spela på några kul servrar ibland då detta verkar vara det enda AAA FPS-spelet på ett tag.

Nu skippar jag det.

Att inte ha dedicated server support till PC är ju helt sjukt. Halva grejen med public är ju att hoppa in och spela med sitt mini-community på sin favoritserver där man vet att de kör de reglerna och banorna man gillar och alla håller en god nivå.

Sen att matchletning ala #pracc.se blir halvt omöjligt nu gör ju inte saken bättre. Ska man sitta och invita alla en och en? Vem ska få 0 ping?

Usch säger jag bara. Jag är besviken.

Edit: Och sluta skylla på piratkopieringen! Jag känner många som har piratkopierat spel efter spel efter spel; men endast singleplayer. Att få multiplayer att fungera i ett piratkopierat spel är typ omöjligt.

Visst, det finns crackade servrar till en del spel men de är så få, dåliga och fulla med fuskare att det är ju helt löjligt. Gör som de flesta andra spel helt enkelt! Ha en CD-key check och lägg anticheatet med t.ex. Steam så att om man har en crackad server så blir det inget anticheat.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn
Är alla rykten sanna lär Call of Duty 4: Modern Warfare vara det man lirar istället för tvåan. Lika stor flopp som World at War med andra ord

Skitsnack, det är ju World at War som är det klart bättre spelet av de två.

Call of Duty 6: Modern Warfare 2 är så gott som samma spel som Call of Duty 4: Modern Warfare. Det är kanske dags att da död på serien nu, liknar ju NHL och Fifa ett nytt spel varje år med knappast nåt bättre innehåll

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtpocket
Hittade denna på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1FKty5Kpf4w

Den var rooooolig! Nåväl, då blir det mer tid till andra spel som någon sade.

PS. En liten pojke inuti mig står och rycker i min arm, tittar upp på mig med ängslig blick och säger "Daddy, is PC-gaming going to die?".

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
PS. En liten pojke inuti mig står och rycker i min arm, tittar upp på mig med ängslig blick och säger "Daddy, is PC-gaming going to die?".

Hahahahahhaha

22k signaturer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtpocket
Hittade denna på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=1FKty5Kpf4w

HAHAHAHAHHA "cancel my preorder"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z

Edit: Och sluta skylla på piratkopieringen! Jag känner många som har piratkopierat spel efter spel efter spel; men endast singleplayer. Att få multiplayer att fungera i ett piratkopierat spel är typ omöjligt.

Inte om du köper din CD nyckel online, legalt dvs, finns en del sidor där dom köper in kopior och säljer sedan nycklarna!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Inte om du köper din CD nyckel online, legalt dvs, finns en del sidor där dom köper in kopior och säljer sedan nycklarna!

Men då säljs ju fortfarande spel så jag ser inte problemet här? Förklara gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Men då säljs ju fortfarande spel så jag ser inte problemet här? Förklara gärna.

Eller hur, då har de ju köpt en legal key och alla är glada!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Okej

CoD4 var kul
Hann med 2 av dom 4 stora lanen för cod4 men tyvärr IW
Ni dödade just cod serien

Förtvivlingen i #cod4.invite och #cod4.preinvite just nu är helt sjuk att läsa
Och vi admins för kanalerna vet då inte vad vi ska göra

Pengarna kommer nog hamna på brink istället

Blir cs 1.6 ett tag till eller se om dom ändrar sig

och mupp3n släpp det
Du har haft så mkt fel hela vägen så det är nästan läskigt att läsa

Om sidor köper in spelen och säljer keys gör det inte IW något för dom har ändå fått in pengarna,

CoD4 är fortfarande top 3 av dom mest spelade spelen på xbox live
WaW är inte det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Eller hur, då har de ju köpt en legal key och alla är glada!

Japp men piratat spelet!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Japp men piratat spelet!

Jo, men det jag menar är att det är väl fortfarande ett spel sålt för varje nyckel? Nyckeln kommer ju någonstans ifrån. Du sa att företagen köper in spel för att sälja nycklarna. Spel blir ju fortfarande sålda så jag ser inte problemet.

Permalänk
Medlem

Jag tillhör väl den lilla skara som ändå bara tänkt lira SP så för mig har det ingen större betydelse, men jag känner med alla som nu känner sig besvikna, Ni har min sympati.

Tror Ni att uppropet kan göra skillnad? Det krävdes +120.000 någonting innan Creative tog sitt förnuft till fånga. Men ett spel som mer eller mindre redan är färdigutvecklat...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kommer vara trevligt att lira på servrar i Ryssland på 56k modem.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

kommer inte göra någon skillnad Mabuse
Men vad dom kommer märka är att pc inte kommer sälja bra och dom kommer inte få någon gratis pr genom dom stora lanen som hölls för CoD4(TeX, OOF, CDC, Gameland)

Tror också många kommer pirata det och köra sp bara för att jävlas med dom nu
grattis IW

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
det är keyn vi betalar för idiot....
spela roll mo dom betalar för spelet eller för en key eller?

Då kan dom ju göra Singleplayer gratis till alla via internet? Vad bra.
Då nyckeln är värdelös för just, sp.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Då kan dom ju göra Singleplayer gratis till alla via internet? Vad bra.
Då nyckeln är värdelös för just, sp.

Betalar du för en key har du betalat för spelet och då har det INGEN betydelse om du kör med crack eller inte.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken