Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bladet var riktigt grym.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Vad föreställer den första bilden??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut som att det är någon motor av något slag.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Denna är dock tagen för ett bra tag sen, men postar ändå:

Den va riktigt riktigt snygg!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Jag blir riktigt imponerad av alla fina bilder! Är själv en riktig newbie när det kommer till fotografi men har just skaffat mig en Olympus E-420. Här är några bilder jag tagit hittils (ingen redigering):

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Bladet var riktigt grym.

Tack tack. Själv riktigt nöjd med den. Det enda är väl att jag inte riktigt lyckades få hela i skärpa. Funderar på om man eventuellt skulle beskära den till kvadratiskt format...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Vad föreställer den första bilden??

Som Lasse.L är inne på så är det nog en motor av något slag, eller delar av en iaf. Det är vevaxel, vevhus och ett svänghjul eller något ditåt man ser på bilden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Jag blir riktigt imponerad av alla fina bilder! Är själv en riktig newbie när det kommer till fotografi men har just skaffat mig en Olympus E-420. Här är några bilder jag tagit hittils (ingen redigering):

Blombilden är inte så dum. De andra känns lite "långt ifrån", så man får inte nån riktig närvaro i bilden. Framför allt så är det väldigt mycket "tom yta" i förgrunden på första bilden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Blombilden är inte så dum. De andra känns lite "långt ifrån", så man får inte nån riktig närvaro i bilden. Framför allt så är det väldigt mycket "tom yta" i förgrunden på första bilden.

Jag känner samma sak, men jag har bara ett 14-42mm objektiv just nu så det får duga, de tre första bilderna är också tagna från en båt som du kanske förstår. På den första bilden ville jag försöka fånga skuggan av båten som var lite ball. Men kritiken är uppskattad, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
[ fina bilder ]

Riktigt fina bilder, använder du några speciella inställningar när du tar bilderna eller är det någon form av redigering som gör att bilderna får sånt fint ljus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Riktigt fina bilder, använder du några speciella inställningar när du tar bilderna eller är det någon form av redigering som gör att bilderna får sånt fint ljus?

Kul att du gillar dem.. Det är båda men mest är det underbart naturligt ljus. Från kl 16 tills dess att solen går ner är det låga härliga solstrålar just nu.

Permalänk
Medlem

Sjukt trist att man inte hinner fota något nu under studierna, missar ju alla höstfärger som jag väntat på
Har inte fotat seriöst sen vintras tror jag

Permalänk
Medlem

Mycket bra, ettan och trean hade jag gärna haft på väggen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En till bild på Carro.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Jag blir riktigt imponerad av alla fina bilder! Är själv en riktig newbie när det kommer till fotografi men har just skaffat mig en Olympus E-420. Här är några bilder jag tagit hittils (ingen redigering):
http://img440.imageshack.us/img440/179/pa080202.jpg
http://img67.imageshack.us/img67/9797/pa080224.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/8243/pa080207.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/8205/blommorj.jpg

Som vanligt när man fotograferar med systemkamera och väljer att inte redigera bilderna så blir de kontrastlösa med tråkiga dassiga färger. Dra in en vända i Photoshop, lek med levels och hue/sat så kommer du få ett annat bemötande - Samt att du själv kommer se skillnad!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

2 bilder från mig.

Denna sista är en HDR som jag inte riktigt vet om jag ska vara nöjd med.
Vad säger ni?
Vad är det som gör att den inte känns bra?

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zentix
Vad är det som gör att den inte känns bra?

Det känns inte som det finns nån anledning att ha fokus på gräset i förgrunden?
Kompositionen känns inte bra, det ensamma trädet känns placerat som nåt motiv men det är väldigt kapat upptill och träden i bakgrunden är för lika trädet i fokus och färg så det blir tyvärr väldigt rörigt. Vad är det man ska titta på? Det finns inget som direkt fångar blicken.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ABF]Henkeman
Det känns inte som det finns nån anledning att ha fokus på gräset i förgrunden?
Kompositionen känns inte bra, det ensamma trädet känns placerat som nåt motiv men det är väldigt kapat upptill och träden i bakgrunden är för lika trädet i fokus och färg så det blir tyvärr väldigt rörigt. Vad är det man ska titta på? Det finns inget som direkt fångar blicken.

Instämmer i stort och tycker även att den är väl mörk (inte minst trädet i mitten) för att vara HDR, men det kanske är ett val du gjort.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Fortsätter med mina bilder på Carro, och kan dessutom meddela att jag överväger ett inköp av en 5D (första varianten)

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller nog i stort med [ABF]Henkeman att bilden kanske känns lite rörig och att kompositionen kanske kunde varit annorlunda men att ha fokus på gräset tycker jag på något sätt ger lite djup i bilden. Jag gillar färgtonerna i bilden och jag tycker inte man ser så mycket av att det är en HDR-bild, vilket är bra.

Permalänk
Medlem

Några konsertbilder och lite höststämning

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gholen
http://gholen.se/Stuff/IMG_2847.jpg

Fortsätter med mina bilder på Carro, och kan dessutom meddela att jag överväger ett inköp av en 5D (första varianten)

Välkommen till fullformatsklubben då.

Tycker du ska croppa lite mer i högerkant, smaksak säkert men det är mina 50 cent

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Välkommen till fullformatsklubben då.

Tycker du ska croppa lite mer i högerkant, smaksak säkert men det är mina 50 cent

Man tackar, än så länge ligger det i att ha pengar till det, men jag tror jag pallar det.
Ser det bättre ut så här?

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

Höst = kallt = varm choklad @ work (tagen med iphonen btw)

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gholen
Man tackar, än så länge ligger det i att ha pengar till det, men jag tror jag pallar det.
Ser det bättre ut så här?
http://gholen.se/Stuff/IMG_2847-2.jpg

I do like!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplod
Mycket bra, ettan och trean hade jag gärna haft på väggen.

Tackar så otroligt mycket! Det gör mig glad att höra! Och du skulle mer än gärna få ha dom på din vägg:)
Vågar mig till att lägga upp en till efter detta fina beröm:

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_
Tackar så otroligt mycket! Det gör mig glad att höra! Och du skulle mer än gärna få ha dom på din vägg:)
Vågar mig till att lägga upp en till efter detta fina beröm:

http://farm3.static.flickr.com/2558/4013802143_8049cd84b9_b.j...

Mycket snygg, den hade jag gärna sett på min vägg ^^

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

Två bilder till från Zombiewalken:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j_
Tackar så otroligt mycket! Det gör mig glad att höra! Och du skulle mer än gärna få ha dom på din vägg:)
Vågar mig till att lägga upp en till efter detta fina beröm:

http://farm3.static.flickr.com/2558/4013802143_8049cd84b9_b.j...

Nice! Har du skärpt upp den i efterhand eller var den så skarp ifrån början?