Nu Har Jag FÅtt SÅ Mycket Nog Att Jag NÄstan Ska Krossa Datorn!

Permalänk
Medlem

Nu Har Jag FÅtt SÅ Mycket Nog Att Jag NÄstan Ska Krossa Datorn!

Det blir varenda gång jag ska skjuta i css så crashar spelet! JAG HAR BANNEMEJ FÅTT NOG! Alltid har det hållt på såhär! Vad kan det vara? Vista skiten eller ska jag skaffa win 7 såfort det släpps?

http://i38.tinypic.com/2d9da9t.png

Jag har fått nog. Jag köper ett i5 uppgraderings paket!

Permalänk

Du kan ju prova att formatera om innan du köper nya grejer (a)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

HAHAHAHA slappna av va =P

Det är säkert inte ens processorn det är fel på =P testa ominstallera eller nåt, fixa drivrutiner eller vad som helst, tror inte i5 hjälper.

Och igen : hahahahah sköningen

Permalänk
Medlem

Kört Vista i 1.5år utan strul. CSS, HL2, TF2 och andra spel fungerar prima. Tror det beror på annat än själva vista.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Säkert kompisen som satt ett crash macro D:

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Antagligen bara minnesproblem, kör ett minnestest, och får du fel så in i bios och justera lite, alternativt byt minne.

Tvivlar på att det blir bättre med win7, om datorn är hårdvarumässigt instabil från början.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Troll nu igen eller?

Installera om spelet, drivrutiner... om det inte funkar ja då kan det vara andra saker source motor problem tar tid att felsöka

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Lugna ner dig, emil98.
Vill du ha hjälp, bete dig seriöst och inte som en 11åring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_98
Jag har fått nog. Jag köper ett i5 uppgraderings paket!

Jag tror inte en ny processor löser problemet.

Som sagt, installera om spelet, installera om drivrutiner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Troll nu igen eller?

Jag tror tyvärr att han är seriös.

Permalänk
Medlem

SBT: Skit Bakom Tangenterna

Permalänk
Medlem

PEBCAK som man säger.

Permalänk
Medlem

händer för mig också...på 2 st datorer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Lugna ner dig, emil98.
Vill du ha hjälp, bete dig seriöst och inte som en 11åring.

De fick mej å le

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Skriv inte varannan bokstav stor och varannan liten, fixa bilden och fixa problemet

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Skriv inte varannan bokstav stor och varannan liten, fixa bilden och fixa problemet

Han är ju en äkta CS lirare, dom får skriva så där.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Men jag har formaterat om systemet ca 5 gånger nu! Och samma problem fortsätter. Vet inte vad jag ska köpa nytt om jag ska köpa nytt grafikkort eller processor?

Permalänk
Inaktiv

Lär dig om felsökning eller köp en Xbox.

Ett tips också, kolla där du ställer in knapparna, och kolla så ingen snäll kompis har bindat mouse1 tilll exit eller disconnect.

Permalänk

jag lirade css på en p4a och ett x300 kort så inte äre din burks prestanda det är fel på,

ser ut som ett mjukvaru fel därimot

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Kan ni lista ut vad det kan vara för mjukvare fel innan jag överklockar datorn till en brinnande burk?

Nu fick jag fryslagg att det låste sig helt.

ÅH FYFAN VAD JAG BLIR FÖRBANNAD!

Permalänk
Medlem

Läs tipset som Compaqoffer skrev nyss. Kanske är kan vara de?

Permalänk
Medlem

Men det är inte de eftersom bara jag har spelat på datorn sen jag köpte den.

Permalänk
Medlem

Varje gång du ska skjuta? Till att börja med, ta bort hela CSS från datorn inklusive configs osv och installera om. Löstes det?

Om inte, installera nya drivrutiner för grafikkortet, ljudkortet osv. Kör sen memtest86+ för att utesluta minnesfel. Om problemet kvarstår, prova att installera antingen win7 (eller XP) och prova där. Om problemet fortfarande är kvar är det bara att låna någon annans grafikkort & processor (& moderkort?) och kolla om det funkar bättre (men det låter inte som ett sånt problem).

Om du trots allt bestämmer dig för att uppgradera din redan high-end dator endast på grund av det här rekommenderar jag att du lämnar in den på service för några hundralappar istället. Mycket billigare.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Troll nu igen eller?

Installera om spelet, drivrutiner... om det inte funkar ja då kan det vara andra saker source motor problem tar tid att felsöka

jag skulle gissa på troll kolla alla hans inlägg han gjort nyligen allt är om samma sak och han har skapat flera trådar om samma fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umarrion
jag skulle gissa på troll kolla alla hans inlägg han gjort nyligen allt är om samma sak och han har skapat flera trådar om samma fel

"Emil_98" verkar vara 11 år, klart att han blir frustrerad när han ber om hjälp och folk vägrar ge honom ett enkelt svar som magiskt löser alla problemen (utan att han själv aktivt behöver göra något, förstås)!

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
PEBCAK som man säger.

PEBCAK?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
PEBCAK?

Google sa: http://en.wikipedia.org/wiki/Pebcak

http://www.acronymattic.com/PEBCAK.html

Finns två förklaringar, bara välja nån)

Permalänk
Avstängd

Tycker att du ska prova med typ XP och se om det blir samma sak då, Vista har för mig inte funkat helt hundra med Steam, fast detta medelande som då får kommer bara när jag stänger av CSS...

Prova med XP eller Seven och kom sen igen!

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Google sa: http://en.wikipedia.org/wiki/Pebcak

http://www.acronymattic.com/PEBCAK.html

Finns två förklaringar, bara välja nån)

thx haha

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag hade samma problem, jag vet lösningen

jag har gjort en film på youtube som visar vad du skall göra..

http://www.youtube.com/watch?v=Yu_moia-oVI

Permalänk

Datorspel är till för människor som har råd att förlora lite hjärnceller. Tror dock inte du kvalificerat dig in i den kategorin. Prova gå ut i skogen och lek panga-skjuta där istället, garanterat frys-laggfritt.

"Please don't feed the trolls.."

Permalänk

installera om alla drivrutiner o kör mem test folket ovan sagt. (mus/tangentbord, nätverk, grafik, ljud och moderkort) fungerar inte det så testa köra spelet i olika kompatibilitetslägen.. testa sedan dra ut allt onödigt t.ex ljudsladden, nätverkssladden osv o kolla om det gör likadant då.
antar att du inte installerat något fusk till spelet, det är inte ovanligt att sånna fel händer då.

är det ingen skillnad trots allt detta så måste det vara fel på någon annan typ av mjukvara.. förmodligen windows.

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.