XP vill inte installera ordentligt

Permalänk
Medlem

XP vill inte installera ordentligt

Hej, har stött på ett "lustigt" problem. Ska installera Xp på en av min hårddiskar, men stöter på patrull. Installationen fortlöper problemfritt och alla filer kopieras, men när den startat om för att gå till steg 2 så börjar installationen om från början. Lösning på detta?

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Medlem

Ja du, jag kan tänka mig alla möjliga konstiga orsaker. Hade själv liknande problem, men då var det en speciell fil som inte ville kopieras från CD:n. Efter mycket om och men (och ett gäng brända CD) visade det sig att det var ena minnesstickan som gett upp...

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

ställ in datorn så den bootar i förstahand ifrån en hdd och inte en cd, eller välj att den inte ska boota ifrån cdn.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
ställ in datorn så den bootar i förstahand ifrån en hdd och inte en cd, eller välj att den inte ska boota ifrån cdn.

(Y)

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Nu har jag efter lite pill fått in Xp, däremot får jag inte dual bootmed Win7 pro att fungera alls, har kollat massa insällningar i bios, men jag har väl säkerligen missat något vitalt, har Asus P6T Delixe V2 som moderkort.

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanonen
Nu har jag efter lite pill fått in Xp, däremot får jag inte dual bootmed Win7 pro att fungera alls, har kollat massa insällningar i bios, men jag har väl säkerligen missat något vitalt, har Asus P6T Delixe V2 som moderkort.

du installerade alltså xp efter windows 7?

starta isf upp windows 7 installations skiva och reparera dess bootloader så ska både windows xp och windows 7 står där, windows xp kommer stå som "older windows version" eller något liknande.

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bo... där står det hur man gör.

vet inte ifall eacyBcd (http://neosmart.net/dl.php?id=1) har stöd för w7 ännu, men annars är det ett bootloader program som du kan skriva om bootloadern med, men jag rekomenderar att återskapa w7 bootloader för det ska laga allt

lycka till!

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, tyvärr står inte Xp med i listan där, misstänker att jag får göra om allt från början igen...(denna gång med xp först)

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Medlem

konstigt, om du reparerar w7 bootloader ska den komma upp. prova lägga dit den manuellt med EasyBCD isf.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)