Permalänk

Ska klocka min Intel p4 3.0 Ghz??

hur mycke tycker ni jag ska klocka den med?? själv tycker jag att jag ska klocka den med 700-800 Mhz jag kan klocka den med 1Ghz men inte stabillt vad tycker ni??

Visa signatur

Intel p4 Prescott 3.0 Ghz | Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB | Geforce N6600GT | Maxtor DiamondMax 11 400GB SATA2 16MB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Du skriver inte vad du har för hårdvara i övrigt. Att överklocka tar sin tid och det går inte att på rak arm säga att du kan klocka si och så mycket.

Leta runt lite på forumet om hur man hittar maxclock för sitt system mannen.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

lyckas du klocka den stabilt 1ghz så har du inte några leksaker för övrigt

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

ja tog min 3,4Ghz me orignalkylning och drog upp den på 3,8Ghz utan probs... de va en prescott kärna, som är lite varmare än northwood etc.

men 700-800ghz överklockning behöver du fin kylning för.

Visa signatur

viNyL^ / cMon @ IRC

Permalänk

GL HF med 800GHz
Men skriv din hårdvara, 700-800MHz borde inte vara för mycket, kanske med orginalkylaren dock.

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk

jaja det e inte problem med kyllning det e bara det jag har ingen kyllare som kan kylla den just nu ska köpa Big typoone eller någon Zalman det ska i allafall kylla bra

Vilken hårdvara menar ni??

Visa signatur

Intel p4 Prescott 3.0 Ghz | Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB | Geforce N6600GT | Maxtor DiamondMax 11 400GB SATA2 16MB 7200RPM |

Permalänk

OMG. du har aldrig provat klocka den... sen beror det på all övrig hårdvara !! lär dig lite påg.

det finns en vänlig övercklocknings guide läs den pojk!..

sen kommer du inte långt med din arctic cooling super Silent 4 Ultra..

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
OMG. du har aldrig provat klocka den... sen beror det på all övrig hårdvara !! lär dig lite påg.

det finns en vänlig övercklocknings guide läs den pojk!..

sen kommer du inte långt med din arctic cooling super Silent 4 Ultra..

lol jag ska köpa ny fläkt

Visa signatur

Intel p4 Prescott 3.0 Ghz | Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB | Geforce N6600GT | Maxtor DiamondMax 11 400GB SATA2 16MB 7200RPM |

Permalänk

Re: Ska klocka min Intel p4 3.0 Ghz??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes89
hur mycke tycker ni jag ska klocka den med?? själv tycker jag att jag ska klocka den med 700-800 Ghz jag kan klocka den med 1Ghz men har inte kyllning till det vad tycker ni??

Det där inlägget var så horribelt dåligt skriver att jag blir riktigt förbannad. Jag tror du förstörde min dag med det där. Jag är mållös.

Permalänk

Re: Re: Ska klocka min Intel p4 3.0 Ghz??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av barnarbetare
Det där inlägget var så horribelt dåligt skriver att jag blir riktigt förbannad. Jag tror du förstörde min dag med det där. Jag är mållös.

ja känner typ samma. men den sista idioten är inte född än

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes89
jaja det e inte problem med kyllning det e bara det jag har ingen kyllare som kan kylla den just nu ska köpa Big typoone eller någon Zalman det ska i allafall kylla bra

Vilken hårdvara menar ni??

Bara jag som fick läsa detta inlägg runt 10ggr?

Med hårdvara menar vi i det som sitter i datorn. modekort,nätagg osv

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pphille
Bara jag som fick läsa detta inlägg runt 10ggr?

Med hårdvara menar vi i det som sitter i datorn. modekort,nätagg osv

näpp jag med haha har kan inte ens svenska...

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk

jag har asus p4p800-e deluxe ett 420 watts Nätagregat Geforce N6600GT och rästen kan ni läsa på min Signatur... ;D

Visa signatur

Intel p4 Prescott 3.0 Ghz | Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB | Geforce N6600GT | Maxtor DiamondMax 11 400GB SATA2 16MB 7200RPM |

Permalänk

han e ju trots allt bara en 89

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

jag vet han är riktigt dålig inom datorvärlden. men sånt e livet, och sen så tvättar han säkert inte ens händerna efter ett bajsbesök på dass.

Visa signatur

intel prescott p4 3@4 ghz, 160 gig hd, 9800 xt, 2 gig ram

Permalänk

420W nätagg... mmm... vad har du för amps på de olika linorna?
Vad är det för märke?

Det är ingen barnlek att klocka upp en dator. Fast du kanske får en ny processor när du bränt den gamla?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden och ber kunniga överklockare om hjälp så jag möjligtvis kommer längre.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6364331...

Visa signatur

P4 3.0 @ 3.5. 1024 DDR 3200 Twinmos. Geforce Gainward 6600GT 256DDR. SB X-Fi A400 Ljudkort. Western Digital Raptor 36.7 GB. Maxtor Diamondmax Plus 9 160 GB.

Permalänk
Medlem

jag tycker att du borde skaffa bättre fläkt och nya ramminnen så går det nog bra. processorn är det inget fel, har själv klockat min 3 ghz till 4 ghz.

Visa signatur

intel prescott p4 3@4 ghz, 160 gig hd, 9800 xt, 2 gig ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes89
jaja det e inte problem med kyllning det e bara det jag har ingen kyllare som kan kylla den just nu ska köpa Big typoone eller någon Zalman det ska i allafall kylla bra

Vilken hårdvara menar ni??

vet du inte vad hårdvara, då får du börja söka på googel vad hårdavara e

Visa signatur

pentium d 820, HIS Radeon x1950 pro, 2*80 gb hd, no-name minnen 600 mhz,Scythe Infinity,Hiper 580 w,asus p5n-e sli

Permalänk
Medlem

johannes hur gick de? har du hittat kyllning än?

Permalänk
Medlem

MEN SHIT! Tråden skapades 2006! tror han har bytt sin hårdvara för länge sen, om han nu lärt sig vad hårdvara är ^^

Ganska kul att läsa alla stavfel och dyl i den här tråden, hälften här kan ju inte ens svenska verkar det som? är det bara jag som skriver precis som jag pratar, alltså med samma meningsuppbyggnad osv?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
MEN SHIT! Tråden skapades 2006! tror han har bytt sin hårdvara för länge sen, om han nu lärt sig vad hårdvara är ^^

Ganska kul att läsa alla stavfel och dyl i den här tråden, hälften här kan ju inte ens svenska verkar det som? är det bara jag som skriver precis som jag pratar, alltså med samma meningsuppbyggnad osv?

haha, gissar starkt på att det var därför den drogs upp igen, att tråden är så himla noggrant utförligt skrivet.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomtebloss
haha, gissar starkt på att det var därför den drogs upp igen, att tråden är så himla noggrant utförligt skrivet.

kom igen nu, tråden e fet ju. johannes hur gick de?

Permalänk
Medlem

Kan knappt tro att jag avsutade mitt inlägg med "mannen".
Gillar skarpt mortifers fråga om vad han har för amps på de olika linorna, måste ha bränd en hel del av TS få återstående hjärnceller.

Komigen nu Johannes, blev det nå 800GHz på din P4?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

Han har inte gjort några inlägg sedan 2006 tror jag.