Framtiden för lagringsmedia!

Permalänk
Medlem

Framtiden för lagringsmedia!

Framtiden för lagringsmedia!

Jag har ett skolprojekt om framtiden för lagringsmedia och jag undrar om vad ni tror är dess framtid?

Låt fantasin jobba

Tack på förhand //svaante

Visa signatur

Antec 300|6000+ @ 3.3|ZEROtherm Nirvana NV120 Premium|Gigabyte GA-MA770-DS3|Corsair Xtreme TwinX 800MHz CL4 2x1GB|Sapphire 4850 DS|Corsair 520W|2 SpinPoint 320GB|Seagate 250GB

Permalänk
Inaktiv

På kort sikt (1-5 år)

Snabb lokal ssd-lagring, viktiga saker och filarkiv i "molnet".

Längre fram blir det väl MRAM eller liknande.

http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetoresistive_Random_Access_M...

Permalänk
Hedersmedlem

SSD tar över allt mer, men kommer kosta mer än magnetisk lagring per GB sålänge magnetisk lagring kommer vara kvar.. och det tor jag kommer vara kvar länge.
SSD är ju trots allt snabbare än magnetisk lagring så det är därför det kommer vara dyrare säkert hela tiden.

Vad gäller lagrin på cd/dvd/br osv så tror jag att den marknaden kommer minska. Det kommer nog fler trådlösa tekniker och SSD integrerade mediaenheter man kutar runt med istället som enkelt kopplar ihopp sig med övrig hårdvara som dator, TV osv.
Där har du lite av mina gissningar.

man kanske tom går till affären med en manick som laddar ner musiken från affären efter att man dragit sitt visakort

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket

Det låter intressant. Vad tror ni om lagring på internet?

Tack på förhand //svaante

Visa signatur

Antec 300|6000+ @ 3.3|ZEROtherm Nirvana NV120 Premium|Gigabyte GA-MA770-DS3|Corsair Xtreme TwinX 800MHz CL4 2x1GB|Sapphire 4850 DS|Corsair 520W|2 SpinPoint 320GB|Seagate 250GB

Permalänk
Medlem

på lång sikt tror jag att lagringsmedia kommer få intelligens och wipe:a (hehe) mäniskligheten.