Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weaklinc
Jag drog in till The Phone House i stadens torg och hörde om de hade några Iphones 3gs inne och fick svar av honom bakom disken att alla har blivit återkallade pga att dom blir överhettad, och att de inte skulle få in förrän i slutet av oktober eller i början av november.

Men så gick jag in på teliabutiken några hundra meter bort och så hade dom fått sig en rejäl laddning med telefoner, fick den i handen direkt klappat och klart!

Avbokade min beställning jag gjort på Halebop.se som jag fått suttit och svurit åt i 5 veckors tid utan leverans..

Tog två min att aktivera den och allting fungerar kanon..

Nu är man nöjd igen:)

Sjukt hur det kan vara så stor skillnad på tillgången. Här i Nokialand verkar det vara ännu svårare att få tag på dem, jag har inte hört nåt på fem veckor nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weaklinc
Jag drog in till The Phone House i stadens torg och hörde om de hade några Iphones 3gs inne och fick svar av honom bakom disken att alla har blivit återkallade pga att dom blir överhettad, och att de inte skulle få in förrän i slutet av oktober eller i början av november.

Öh, hade det varit fallet så skulle väl en sådan nyhet vara uppmärksammad av åtminstone någon iphone site tror jag? Det är ju inte direkt som om 3GS är en obskyr telefon utan internet aktivitet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Szandman
Jag läste något om att Telia och Halebop har gemensamma leveranser, vilket inte låter helt otroligt, så är det någon som vet om http://www.teliaiphoneblog.se stämmer på ett ungefär för Halebop också???

Har varit i kontakt med Telias kundtjänst idag och fått besked om att de har ingenting med Halebops leveranser att göra. Då kan man med andra ord sluta kolla på deras info sida om inleveranser.

Om ändå Halebop kunde ha en likadan flik på sin sida!

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Om ändå Halebop kunde ha en likadan flik på sin sida!

Från och med nästa leverans har halebop sagt att de ska ha en sån flik på sin iphone sida. Hoppas att dom visar bra datum då

Permalänk
Avstängd

Orka att jag fått någon "Dimitris gamla nummer"

Har på 3 dagar blivit uppringd av :

Försvarsadvokat/Advokatbyrå
Elena Thrymenka (nåt sånt)
Amad (från tensta, lol)
Ett annat nummer som inte gick o spåra via hitta.se

Kan man byta nummer eller? Halebop
...

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Avstängd

+ att man blivit Smsad flera gånger med sms som :

"Jag vill bara säga att jag är glad att jag har dig som vän Dimitri"
Därav att jag förmoder att hans som haft numret innan heter Dimitri

M.m ..

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Orka att jag fått någon "Dimitris gamla nummer"

Har på 3 dagar blivit uppringd av :

Försvarsadvokat/Advokatbyrå
Elena Thrymenka (nåt sånt)
Amad (från tensta, lol)
Ett annat nummer som inte gick o spåra via hitta.se

Kan man byta nummer eller? Halebop
...

hehehehehe
Jag fick ett gammalt nummer till ett företag från kalmar :S fått massor av irriterande samtal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Orka att jag fått någon "Dimitris gamla nummer"

Har på 3 dagar blivit uppringd av :

Försvarsadvokat/Advokatbyrå
Elena Thrymenka (nåt sånt)
Amad (från tensta, lol)
Ett annat nummer som inte gick o spåra via hitta.se

Kan man byta nummer eller? Halebop
...

Samma sak fran 3, dock porteras mitt gamla nummer vid 12-slaget sa da slutar det forhoppningsvis

blivit uppringd fran massa afrika-nummer hela veckan.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem

Levereras nya telefoner fortfarande med 3.0? 3.1 verkar riktigt buggig för väldigt många, och går ju fortfarande inte att jailbreaka (mig veterligen). En iphone som inte går att jailbreaka skulle vara smått värdelös för mig, och jag vill gärna inte bli fast med en sådan telefon, tills det att det eventuellt går att fixa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Levereras nya telefoner fortfarande med 3.0? 3.1 verkar riktigt buggig för väldigt många, och går ju fortfarande inte att jailbreaka (mig veterligen). En iphone som inte går att jailbreaka skulle vara smått värdelös för mig, och jag vill gärna inte bli fast med en sådan telefon, tills det att det eventuellt går att fixa.

På tweetboarden på Telias iPhone-blogg var det någon som påstått sig ha fått en telefon med 3.1 efter senaste leveransen.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
På tweetboarden på Telias iPhone-blogg var det någon som påstått sig ha fått en telefon med 3.1 efter senaste leveransen.

Skit.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Skit.

Åsikterna verkar gå isär (eller felaktiga uppgifter?) men det ska tydligen gå att nedgradera också. En del säger att du ska ha kvar några filer från din tidigare 3.0 för att kunna göra det medan andra säger att du kan nedgradera utan dessa filer, men då nedgraderas inte basbandet ner så det går att jailbreaka men inte låsa upp telefonen.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Jag fick en svart 32gb och den hade(och har) 3.0.1 i sig. Den fick jag i fredags.

Permalänk
Medlem

Min hade 3.0.1. Fick den for en vecka sedan från 3. Inte uppgraderat an, 3.1 verkar vara en mardroms-release.

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 15" Unibody | Intel Core 2 Duo 2.4GHz | 2x2GB OCW DDR3 | 250GB HDD | Mac OS X 10.6 Snow Leopard
HTPC: Intel Dual-Core E6300 @ 2.8GHz | Corsair DDR2 PC6400 2x2GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Asus P5N7A-VM nForce 730i | Antec NSK-2480 | Windows 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Åsikterna verkar gå isär (eller felaktiga uppgifter?) men det ska tydligen gå att nedgradera också. En del säger att du ska ha kvar några filer från din tidigare 3.0 för att kunna göra det medan andra säger att du kan nedgradera utan dessa filer, men då nedgraderas inte basbandet ner så det går att jailbreaka men inte låsa upp telefonen.

Har hört att de med problem efter uppgradering till 3.1 får officiella råd av Apple att nedgradera, så det borde alltså gå. Men jag visste inte att 3.1 gick att jailbreaka på 3GS alls.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Basebandet går inte att nergradera. Apple har även lagt in en spärr så man inte kan nergradera till 3.0 utan enbart köra restore med 3.1.
Saurik har en annan server som man kan använda som mottagare för att lura itunes att den pratar med apple och tillåta nergradering.
Har ej behövt testa det själv så kan inte säga om det går.
Däremot går det INTE att köra en restore med 3.0(eller 3.0.1).

Permalänk
Medlem

Beställde en iPhone 16GB svart från Halebop den 17/8 och idag fick jag leveransbekräftelse... höll nästan på ge upp hoppet men nu känns det roligt

Permalänk
Medlem

Har också fått en leveransbekräftelse idag och jag beställde en iphone 16 gb svart den 19/8. Säger bara ÄNTLIGEN!

Permalänk
Medlem

Nu har Halebop också börja lista leveranser och leveransdatum.
http://www.halebop.se/abonnemang/iPhone/leveransinfo/

17-19 augusti för svart 16gb. Jag kan bara hoppas att Apple gör stora inkomstförluster på detta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag kan bara hoppas att Apple gör stora inkomstförluster på detta.

Det skulle jag inte tro att de gör. Det känns ju inte som om de har så värst mycket konkurrens just nu, så tids nog har de prånglat ut iPhones till de som vill ha dem.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det skulle jag inte tro att de gör. Det känns ju inte som om de har så värst mycket konkurrens just nu, så tids nog har de prånglat ut iPhones till de som vill ha dem.

Jag vet flera personer som har valt bort iphone till fördel av hero just p.g.a. leveransen, och de måste ju ändå tappa en och en annan spontanköpare.

Det är inte mycket, men känns ändå liiite bättre.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Nu har Halebop också börja lista leveranser och leveransdatum.
http://www.halebop.se/abonnemang/iPhone/leveransinfo/

17-19 augusti för svart 16gb. Jag kan bara hoppas att Apple gör stora inkomstförluster på detta.

Japp det kan ni tacka mig för efter ett långt inlägg på deras facebook sida där jag starkt påpekade detta att de borde ta efter Telias information, fick sen besked från halebop att det tänkte starta upp en sådan flik...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Japp det kan ni tacka mig för efter ett långt inlägg på deras facebook sida där jag starkt påpekade detta att de borde ta efter Telias information, fick sen besked från halebop att det tänkte starta upp en sådan flik...

Tacka dig?! Innan detta kunde man i alla fall leva på hoppet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tacka dig?! Innan detta kunde man i alla fall leva på hoppet.

Är väl bättre att veta när än att gå och vara förbannad varje dag man kollar sin mail för att se att det är tomt!

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Såg att jag behövde vänta ända tills långt fram i november om jag skulle vilja behålla min gamla nummer och skaffa en 3GS.
Nej då får det bli att vänta in nästa år modell istället, undra vad vad för nyheter som kommer då.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Goda nyheter till er som väntat länge, Halebop kommer kompensera de som beställt före 26/9 och väntat mer än fyra veckor med 500 att ringa för:
http://www.halebop.se/mmsdeb

Dåliga nyheter (för mig iaf): Halebop har inte aktiverat mitt jävla abbonemang ännu, har väntat 10 dagar på aktivering nu. Och ja, jag har pratat med kundtjänst, de säger inte så väldigt mycket mer än att det är "krångligt" somehow. Suck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludvig
Goda nyheter till er som väntat länge, Halebop kommer kompensera de som beställt före 26/9 och väntat mer än fyra veckor med 500 att ringa för:
http://www.halebop.se/mmsdeb

Dåliga nyheter (för mig iaf): Halebop har inte aktiverat mitt jävla abbonemang ännu, har väntat 10 dagar på aktivering nu. Och ja, jag har pratat med kundtjänst, de säger inte så väldigt mycket mer än att det är "krångligt" somehow. Suck.

sweet, det tackar man för som sagt. Litet plåster på såret det där...

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem

Tre verkar ju iallafall inte ha några problem att få fram iphones, beställde en vit 32gb igår kväll och fick leverans besked vid tvåtiden idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Tre verkar ju iallafall inte ha några problem att få fram iphones, beställde en vit 32gb igår kväll och fick leverans besked vid tvåtiden idag.

Det är i huvudsak den svara 16G som det är brist på.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Det är i huvudsak den svara 16G som det är brist på.

Äh, är väl ingen mening med 16gb
32gb är marginellt dyrare i jämförelse på totalkostnaden och det mesta skulle man nog kunna balansera i andrahands värde om man vill sälja den.