GeForce 8800 GTS / DVI->VGA -> TV

Permalänk
Medlem

GeForce 8800 GTS / DVI->VGA -> TV

Skulle prova koppla in PC:n till TV'n i helgen men stötte på lite problem..

Har ett BFG NVIDIA GeForce 8800 GTS OC i nuvarande burken och en SONY KDL-52 W5500 med VGA ingång.

Problemet är att när man använder DVI till VGA kontakten som medföljer grafikkortet så verkar det inte gå att få någon bild på TV:n? ("No Signal")

Har det med att det är digitalt till analogt?
Edit 2: GFX kortet har ju DVI-I, så det ska ju klara av både digitala och analoga signaler, kan det vara nån inställning av det som strular?

Provade ansluta från ett gammalt Radeon X850 XT direkt från VGA till TV:n's VGA ingång, vilket funkade utan problem.

Nån som har nå tips som inte innebär att införskaffa en DVI till HDMI kontakt + ca: 8m's HDMI kabel?

Edit: Glömde skriva att datorn känner av att en SONY TV är ansluten när jag kör med DVI->VGA adaptern.

Edit 3: Fick det delvis att funka som det ska igår, bytte plats på DVI sladden (som är till min vanliga LCD skärm) och DVI till VGA sladden, så fick jag helt plötsligt bild, men bilden på skärmen fick en väldigt konstig och geggig bild (körde clone screen) , dock så fungerade XBMC perfekt på båda skärmarna samtidigt.
Verkade som om jag inte fick välja rätt upplösning för skärmen när jag körde TV:n på 1920x1080, försökte tvinga skärmen till sin vanliga upplösning (1920x1200) men gick inge vidare

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Det där var ju en länk till en DVI <-> HDMI adapter, som inte funkar till en VGA kabel.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••