Handla från Digiswe.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henkon
Jag har bestält en projektor PLV-Z700 nu, för den var billigare där.
Det stod att varan var i lager, så det borde finnas möjlighet att sakerna kommer fram snabbt

Dessutom bor jag i järfälla där lagret är.

Jag rapporterar så snart jag fått den om hur bra det gått eller inte gått

Fick projektorn efter en vecka.
Tycker jag är OK, bra pris.
Jag hade kanske önskat att deras kundtjänst var lite aktivare emellanåt, men man FICK ju svar.

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet, deras rankning på businesscheck.se är en klockren tvåa. på en skala från 1 till 10.

Det finns ett flertal betalningsanmärkningar samt ansökningar om betalningsföreliggande. Jag skulle inte handla där...

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem

Kan solla mig till skaran som "modig" beställare. Ordern har gått över tiden för acceptabel leveranstid på lagervara nu. 5+ dagar utan någon status ändring eller medelande.

Mailat 2 gånger med 24h mellanrum. Så 48h utan svar på första. Ringde och fick telefonsvarare som meddela deras tider. Efter det meddelandet var det bara brus i telefonen i 3 minuter innan jag gav upp och la på.

Har meddelat dem om att jag vill avsluta ordern, alt enligt distansköpslagens rättigheter. Dock ej beställt varan från annan butik eftersom många ändå fått ordern levererad.

Hoppas ordern är avslutad. Kommer ej handla från digiswe innan omdömena om leverans stiger markant. Rekommenderar andra att ej köpa från dem om ni inte absolut behöver det bästa priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Ja deras kundtjänst är inte bäst.
Det kan vi komma överens om.

Men som sagt, beställde för 12000 och jag fick mina saker.
De kommer tyvärr gå i graven om alla resonerar som så att det inte är värt att beställa där när de är så dåliga på respons.

Men jag var skitnöjd med priset iaf.

Permalänk
Medlem

Idag damp det ner ett antal mail ifrån digiswe.

mail 1 "Vi kan tyvärr inte utföra din beställning." Informativt...

mail 2 "Din beställning har annullerats. Eventuell återbetalning sker via Payson, då kommer Du att mottaga ett mejl från de med vidare anvisningar om hur Du går tillväga för att föra över pengarna till önskat konto.
Detta mejl är ett automatiskt skickat mejl, svara till kundservice@digiswe.com vid frågor om Din beställning. " Standard svar och antar att jag ska vara på det fria då jag valde faktura och inte ska behöva återbetalning.

mail 3 "Din beställning har makulerats." Svar på något av mina mail som jag skickade via formuläret på deras sida.

Varan jag beställde har helt försvunnit från deras hemsida. Går ej hitta den överhuvudtaget längre. Kommer ej handla av digiswe igen som det känns i dagsläget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Inaktiv

Du hade tur. Dom har lagt ner verksamheten. Svea Ekonomi har har sagt upp avtalet med dom.

Permalänk

Beställde en fotoram 2009 från Digiswe, men fick en helt annan än den jag beställt - skickade tillbaks den och kontaktade dem och vi kom överens om att riva fakturan.

Nu efter 482(!) dagar så kommer en dröjsmålsräntefaktura från Svea Ekonomi, hur sjutton är det möjligt?

Är det nån annan som fått nåt liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rob_t_j72:

Beställde en fotoram 2009 från Digiswe, men fick en helt annan än den jag beställt - skickade tillbaks den och kontaktade dem och vi kom överens om att riva fakturan.

Nu efter 482(!) dagar så kommer en dröjsmålsräntefaktura från Svea Ekonomi, hur sjutton är det möjligt?

Är det nån annan som fått nåt liknande?

Ring till Svea Ekonomi och tala om för dom att du bestrider fakturan. Då får dom bevisa att du fått varan och det lär bli svårt för dom så här långt efter.

Läs här Vara du inte har beställt - Konsumentverket hur du formellt ska göra även om det i detta fallet gäller när man inte har beställt varan så är gången den samma.