Permalänk
Medlem

Om man skulle få tag på ett till hd 4890 och köra CF, skulle de räcka med 1x120mm och 2x120mm eller behöver jag 2st 2x120mm?

Visa signatur

CPU=Intel E8500@ 4.18ghz(Cooler Master Hyper 212)| MOBO=ASUS P5Q-E P45|VIDEO=XFX radeon HD 4890 XT 990mhz|RAM=4Gb Corsair Dominator 1066mhz|500GB 32Mb WD|powersupply Corsair 750W|

Permalänk

2st 2x120 är att föredra

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Detta är vad jag plockat ihop hittils, hur ser de ut?
Har jag missat något?
Vet att jag tog ganska mycket slang och G1/4 men vill vara på säkra sidan att det finns plats för misstag.
När jag räknade på det så skulle det gå åt 12st men de 2 extra är för framtida bruk.
Men har jag fattat rätt nu då om jag köper en Reservoar istället för tank right?
Eller behöver jag en tank me?
Pump tyckte jag inte att jag hittat någon vettig på den sidan så tog en från dustinhome.se istället.
Budgeten flög åt helvete med detta tydligen, men de får lösa sig.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Untitledggg.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalman01/Untitledgggff.jpg

Det jag nu vill vara 100% på är att om allt passar?
Slangarna och där dom ska sitta oså.
Behöver jag slangklämmor eller nått sånt?
Var fixar man det? (kostar?)
Behöver bara vanligt bilbatterivatten sen right?
Något som jag lagt till som man kan göra billigare?

Visa signatur

CPU=Intel E8500@ 4.18ghz(Cooler Master Hyper 212)| MOBO=ASUS P5Q-E P45|VIDEO=XFX radeon HD 4890 XT 990mhz|RAM=4Gb Corsair Dominator 1066mhz|500GB 32Mb WD|powersupply Corsair 750W|

Permalänk

Undvik pumpen och spara in dom pengarna nån annan stans så du kan köpa en ordentlig pump. Du kommer undan billigare om du beställer från Storbrittanien.

Slangklämmor anbefalles
Du behöver glykol eller PT-Nuke

Det är inte lönt att ta genvägar när du bygger vatten. Det kostar mer än om du hade gjort det riktigt från början. Undvik allt som heter thermaltake och läs på ordentligt innan så undviker du extra kostnader i störst möjliga mån.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xleon
exakt vad heter lappningspapprerna, var köper man dom och vad kostar dom?
Hur gör man? Spänner man fast cpu blocket och sedan lappar för hand eller tvärt om?

Cpu-blocket ska du inte lappa, det är konvext av en anledning, har man inte en cpu utan ihs så tjänar man ingenting på att lappa ett modern cpu-block.

Permalänk
Medlem

glykol eller PT-nuke, vad är det?
Trodde det räckte med destilerat vatten?
Vad kostar bilbatteri vatten?
Hur ofta byter man vatten?

På senaste skissen känns det som om jag börjar närma mig ett vettigt resultat.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/NZXT-GutDFFZFGG.jpg

1. Reservoar
2. Radiator 2x120mm
3. Radiator 2x120mm

Tycker att de senaste kundvagnarna jag länkat varit bäst, då jag ej vill ha vattenkylning med strömkabel direkt ut ur lådan till eluttag.
Thermaltake p500 ansluts via en 4-pins om jag inte har fel?

Fyller man på vatten längst uppe på reservoaren?
Var kan jag lämpligtvis lägga hårddisken nu?

Nu är det inte många frågor kvar innan jag vet det jag behöver veta:)
Tack för alla svar

Visa signatur

CPU=Intel E8500@ 4.18ghz(Cooler Master Hyper 212)| MOBO=ASUS P5Q-E P45|VIDEO=XFX radeon HD 4890 XT 990mhz|RAM=4Gb Corsair Dominator 1066mhz|500GB 32Mb WD|powersupply Corsair 750W|