Miditower med litet djup, tips?

Permalänk
Medlem

Miditower med litet djup, tips?

Tjo

Jag är ute efter ett miditower som bara är ca 30 cm djupt. Alla modeller jag tittar på är ca 40 djupa, och det funkar inte. Jag vill inte ha någon mysko barebonemodell eller något annat som har värdelösa utbyggnadsmöjligheter.

Så har ni något tips på ett chassi som är 30 cm djupt? Det får nog vara 35 djupt också, men sen är det helt klart kört.

Låt säga att vi hittar ett chassi som är 30 cm djupt - är det troligt att man då inte får plats med vilka grafikkort som helst etc? Jag har dålig koll på begränsningar, men å andra sidan är måttet mycket viktigare än att man kan få in den bästa hårdvaran.

Bredd och höjd har ingen större betydelse, så chassit kan i praktiken vara 50 cm brett istället om det skulle behövas (ja, en kub kan fungera).

Tips på bra lösningar?

Tack

Permalänk
Avstängd

Hej!

Det är finns ett stort problem med att hitta ett miditower med det djupet du söker,ett standard ATX moderkort har ca måtten 305x204mm enligt nedan urklipp från Wikipedia.

3.1 Board Size
A full size ATX board is 12" wide by 9.6" deep (305mm x 244mm). This allows many ATX form factor
chassis to accept microATX boards as well.

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Sedan så är de flesta lite kraftfullare grafikkorten 24cm<

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Men även om man har ett ATX-mb så borde man kunna klara sig på 35 cm?

Men hur står det med Micro-ATX, kan man använda alla vettiga processorer och grafikkort även på dem, eller får man acceptera ett sämre sortiment isf?
Jag har lite taskig koll...

Permalänk
Avstängd

Ett micro-ATX kort är 284x208mm enligt samma källa som ovan.
Dom finns kort till både socket 1156 och 1366 så att det är inga problem med"ett sämre sortiment av processorer".
Självklart finns det till socket775 med ska jag tillägga.

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p.jönns
Ett micro-ATX kort är 284x208mm enligt samma källa som ovan.
Dom finns kort till både socket 1156 och 1366 så att det är inga problem med"ett sämre sortiment av processorer".
Självklart finns det till socket775 med ska jag tillägga.

Nej, micro-ATX är 244mm X 244mm.

ATX är lika djupt, 244mm.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nioreh83
Nej, micro-ATX är 244mm X 244mm.

ATX är lika djupt, 244mm.

Sorry,fel av mig!

244x244mm ska det va.

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Kolla på Silverstone SG03B (312mm djup)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=181544

Eller om man vill bygga nåt riktigt exklusivt, lian li pc x-500 (380mm djup)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=333348

Permalänk
Avstängd

Ett lågpris alternativ,35 cm djup.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93529

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.