Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
SKärpan är såpass bra den kan bli på en 22" 1680 finns inget att diskutera där i princip. Den 'korniga' bilden beror på 'grova' coatingen på skärmen och det är allmänt känt att vissa stör sig på den men andra inte, jag stör mig inte alls personligen. Varför lämnar du bara inte tillbaka den istället för att sälja den på blocket?

Tack för ett bra svar. lämnar tillbaka den istället. Verkar nästan bara som att blanka skärmar har mjuk coating. Någon som har tips på sådana skärmar, blank eller ej spelar ingen roll, bara bilden inte är korning.

Finns det någon länk/forum tråd där man kan läsa om detta, hittade inget på google.

Tackar på förhand

Visa signatur

1: [Lenovo T61]Intel Core2Duo 7300 2,0 GHz * 2 - 2048MB @ 667 MHz - 80GB - Nivida Q 140m 128 MB - XP PRO

Permalänk
Medlem

Den svarta modellen finns nu i lager tydligen (om det inte nämnts) hos Dustin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RUJa
Den svarta modellen finns nu i lager tydligen (om det inte nämnts) hos Dustin.

Har fått hem min nyss. Fungerar hur bra som hälst!

Dock har jag en fråga till er som har denna modell. Tål den 75 Hz i högsta upplösning?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Silver eller svart..hmmm..i-landsproblem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Har fått hem min nyss. Fungerar hur bra som hälst!

Dock har jag en fråga till er som har denna modell. Tål den 75 Hz i högsta upplösning?

Ja, finns en guide som förklarar hur man får 75hz med DVI också!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Har fått hem min nyss. Fungerar hur bra som hälst!

Dock har jag en fråga till er som har denna modell. Tål den 75 Hz i högsta upplösning?

Ja, det ska den göra, sen vet jag dock inte om du får det att funka med en enkel ändring i kontrollpanelen. Kika i någon av de stora trådarna, har länkats till forum/bloggsidor som tar upp 75Hz-möjligheten.

Här kan du läsa om det
http://hardforum.com/showpost.php?p=1033914398&postcount=897

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
Silver eller svart..hmmm..i-landsproblem

Tyckte det såg lite knepigt ut på bilderna iom att foten fortfarande är svart på silvermodellen. "Armen" är däremot grå/silvrig...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
Silver eller svart..hmmm..i-landsproblem

Tycker att svart är snyggare.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ja, det ska den göra, sen vet jag dock inte om du får det att funka med en enkel ändring i kontrollpanelen. Kika i någon av de stora trådarna, har länkats till forum/bloggsidor som tar upp 75Hz-möjligheten.

Här kan du läsa om det
http://hardforum.com/showpost.php?p=1033914398&postcount=897

Är det alldeles säkert att jag inte sabbar skärmen om jag drar upp den i 75 hz? Är lite försiktig nu när jag har ny skärm.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Om du bemödat dig om att läsa tråden jag länkar till så hade du hittat till manualen (tror det var inlägget precis innan) där 75Hz står med som högsta uppdateringsfrekvens för t ex 1680*1050.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ja, det ska den göra, sen vet jag dock inte om du får det att funka med en enkel ändring i kontrollpanelen. Kika i någon av de stora trådarna, har länkats till forum/bloggsidor som tar upp 75Hz-möjligheten.

Här kan du läsa om det
http://hardforum.com/showpost.php?p=1033914398&postcount=897

TACK!

Fasen försökt ett bra tag att få igång den på 75hz och nu lyckades det äntligen!

så j-a glad nu!

wohooo weee yay!

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Kan någon ge en snabb förklaring VARFÖR denna skärm är speciellt bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Kan någon ge en snabb förklaring VARFÖR denna skärm är speciellt bra?

IPS, det säger ungefär allt. IPS-panel och respons och inputlagtider i klass med en TN-panel. Möjlighet till 75hz i native via DVI.

Det bästa från två världar kan man säga

Permalänk

Passar på att fråga ifall någon vet hur 2009W är?

Är också på jakt efter skärmar och två 22" är lite väl stort för mitt skrivbord, så man får nöja sig med 20".

Denna skärm är det jag syftar på:

http://www.dustinhome.se/pd_5010166686.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdksweden
Passar på att fråga ifall någon vet hur 2009W är?

Är också på jakt efter skärmar och två 22" är lite väl stort för mitt skrivbord, så man får nöja sig med 20".

Denna skärm är det jag syftar på:

http://www.dustinhome.se/pd_5010166686.aspx

Inte i närheten av 2209WA tyvärr.

Permalänk
Medlem

Fick en 2209WA igår och kan bara instämma. Otroligt fin bild

Permalänk

vet någon hur man bär sig för att få 75hz på mac med 2209wa? på inställningarna är 75hz utgråad..
finns det något särskilt program som kan tvinga fram 75hz eller?

Permalänk
Medlem

Satan i gatan! Jag har hittat en död pixel i min skärm. Helt röd. Hur är det med Dells pixelgaranti?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Satan i gatan! Jag har hittat en död pixel i min skärm. Helt röd. Hur är det med Dells pixelgaranti?

Testa Undeadpixel först.
http://udpix.free.fr/

Tror mig ha läst att den har en zero bright pixel-garanti, din röda räknas som det, den är inte död utan har fastnat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eightyseven
vet någon hur man bär sig för att få 75hz på mac med 2209wa? på inställningarna är 75hz utgråad..
finns det något särskilt program som kan tvinga fram 75hz eller?

Tror inte det finns så många Macanvändare här, vill du verkligen ha 75Hz kan du väl dra in en dualboot.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Kan någon ge en snabb förklaring VARFÖR denna skärm är speciellt bra?

Som sagt, IPS för rekordlågt pris.
Alla andra skärmar i den här prisklassen har TN-paneler.
Här har du en liten förklaring över TN
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=943...

Här har Konsumentguiden samlat sju recensioner på skärmen
http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/D...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Testa Undeadpixel först.
http://udpix.free.fr/

Tror mig ha läst att den har en zero bright pixel-garanti, din röda räknas som det, den är inte död utan har fastnat.

Har testat programmet nu, Den är fortfarande kvar. Ska jag ringa Dell eller Dustin om garantin? Vad menar du med "zero bright pixel-garanti" ? Du ska ha ett stort tack för att du hjälper till här på forumet! Tack tack!

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Med studentrabatt får man skärmen för 2338 kr? Eller hur? Osäker om studentrabatten är inlagd, eller om jag måste maila dustin och säga att jag är student..^_^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
Med studentrabatt får man skärmen för 2338 kr? Eller hur? Osäker om studentrabatten är inlagd, eller om jag måste maila dustin och säga att jag är student..^_^

Var inloggad och kolla vad 2,5 - 3,5tums hårddiskhållare kostar (vet inte vad man kallar det men du fattar). Den ska kosta 16 spänn iaf, då har du studentrabatt.

edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345207 fast sa fel, var 5,25.

Permalänk

nm, hittat det det är nog tillverkaren som i så fall har den. dustin har samma pixelgaranti på alla sina skärmar. sen vem man ska kontakta är en annan femma. släng iväg ett mail till båda inte så svårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
nm, hittat det det är nog tillverkaren som i så fall har den. dustin har samma pixelgaranti på alla sina skärmar. sen vem man ska kontakta är en annan femma. släng iväg ett mail till båda inte så svårt.

Hmm, Kan inte hitta min skärm i Dells support arkiv eller vad man ska säga.
http://support.euro.dell.com/support/topics/topic.aspx/emea/s...
Har skärmen en "servicetagg" eller något liknande som Dells maskiner brukar ha.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Var inloggad och kolla vad 2,5 - 3,5tums hårddiskhållare kostar (vet inte vad man kallar det men du fattar). Den ska kosta 16 spänn iaf, då har du studentrabatt.

edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=345207 fast sa fel, var 5,25.

antar att du menade denna DELTACO RAM FÖR 2.5# HDD I 3.5# PLATS ?
det var assvårt att hitta, inget svårt nog för mrhoudini, men shit, kostade 16 kr iaf =P

Permalänk

"Dustin AB / Dustin home AB lämnar inga ytterligare garantier avseende ständigt lysande/mörka pixlar än den av tillverkaren specificerade. "

"Dell UltraSharp 2209WA levereras med Dells 3 års service nästa arbetsdag inklusive Dells Premium Panel-garanti som kan förlängas upp till 5 år. Premium Panel-garantin innebär att din skärm byts ut under garantins giltighetsperiod om så bara en enda vit pixel påträffas. Denna service gör att du kan ringa Dells tekniska support dygnet runt för felsökning och få den hjälp du behöver."

pixelgarantin bör gälla, dock är din pixel röd och inte vit...säkert nån här som kan lista ut vad det beror på..=P

jag skulle först kollat med dustin för det är hos dem du köpt produkten och det är dem som ska byta ut skärmen. dell hänvisar dig nog bara till dustin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
"Dustin AB / Dustin home AB lämnar inga ytterligare garantier avseende ständigt lysande/mörka pixlar än den av tillverkaren specificerade. "

"Dell UltraSharp 2209WA levereras med Dells 3 års service nästa arbetsdag inklusive Dells Premium Panel-garanti som kan förlängas upp till 5 år. Premium Panel-garantin innebär att din skärm byts ut under garantins giltighetsperiod om så bara en enda vit pixel påträffas. Denna service gör att du kan ringa Dells tekniska support dygnet runt för felsökning och få den hjälp du behöver."

pixelgarantin bör gälla, dock är din pixel röd och inte vit...säkert nån här som kan lista ut vad det beror på..=P

jag skulle först kollat med dustin för det är hos dem du köpt produkten och det är dem som ska byta ut skärmen. dell hänvisar dig nog bara till dustin.

Okej, Slängt iväg ett email till Dustin nu. Lite tråkigt att jag inte så pixeln igår! Får vänta hela helgen :/

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Vet någon hur länge denna "kampanj" på Dustin Home pågår eller hur länge det stått att det är en kampanj på just denna skärm?

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av c_lyckholm
Förresten, någon som har bra kalibrerade inställningar till skärmen

http://www.hardforum.com/showpost.php?p=1033705844&postcount=...

Har inte skärmen än så har inte testat denna men i den forumtråden är det många som säger sig använda den profilen (vilket även jag ska testa).

edit2: lol såg nu att du returnerat skärmen xD Jaja, någon annan kanske har nytta av länken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
antar att du menade denna DELTACO RAM FÖR 2.5# HDD I 3.5# PLATS ?
det var assvårt att hitta, inget svårt nog för mrhoudini, men shit, kostade 16 kr iaf =P

Ja, haha, vilken sopa jag var, klistrade in fel i all hast

Permalänk
Medlem

Har problem med att få upp skärmen i 75 Hz..

Har följande inställningar:
http://img197.imageshack.us/img197/4302/88158090.jpg

Har läst på forumet som jag har blivit länkad till. Har googlat som tusan men hittar inga svar. Har lagt in drivrutinerna. Dock zippas dom bara upp i en mapp. Finns ingen setup.exe exempelvis.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
"Dustin AB / Dustin home AB lämnar inga ytterligare garantier avseende ständigt lysande/mörka pixlar än den av tillverkaren specificerade. "

"Dell UltraSharp 2209WA levereras med Dells 3 års service nästa arbetsdag inklusive Dells Premium Panel-garanti som kan förlängas upp till 5 år. Premium Panel-garantin innebär att din skärm byts ut under garantins giltighetsperiod om så bara en enda vit pixel påträffas. Denna service gör att du kan ringa Dells tekniska support dygnet runt för felsökning och få den hjälp du behöver."

pixelgarantin bör gälla, dock är din pixel röd och inte vit...säkert nån här som kan lista ut vad det beror på..=P

jag skulle först kollat med dustin för det är hos dem du köpt produkten och det är dem som ska byta ut skärmen. dell hänvisar dig nog bara till dustin.

Hmm, ja, tror att de översatt det lite konstigt till svenska. TN-paneler får vita pixlar istället för färgade (eller om det var svarta).
Egentligen kan de hävda att de endast åtar sig att byta ut pixlar som blivit just vita, vilket som sagt enbart sker på TN. Men jag tror inte de är så elaka.

http://accessories.us.dell.com/sna/sna.aspx?c=us&cs=19&l=en&s...

Unyielding commitment to quality and the satisfaction of our customers has driven Dell to offer a Premium Panel Guarantee as part of our standard Limited Warranty1 coverage. Even if only one bright pixel is found, a free monitor exchange is guaranteed during the Limited Warranty1 period.

What are bright pixels?
A A dead pixel refers to a pixel with a defect in its ability to display the correct color output. It may look like a tiny black or white spot on the screen. When the pixel remains permanently lit, it is known as a bright pixel.

Q What pixel defects are covered?
A Dell’s Premium Panel Guarantee applies to UltraSharp monitors with bright pixel defects only. The Premium Panel Guarantee does not cover monitors with dark/ black type of dead pixels.

Svarta får man alltså godta.

Kajli: Det står ju att man ska ändra timing, har du gjort det? I din bild står den på standard. Om du inte hittar rätt val så beror det på att du och personen som skrev inlägget kör olika drivrutiner.
Det bästa är kanske att du reggar dig på Hardforum och frågar direkt där.

Visa signatur

««« »»»