Permalänk
Medlem

och "add friend" är grå. Fixar sig säkert.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har dålig fps när man kör fullscreen, visserligen har jag ett ganska dåligt grafikkort för tillfället (hd4550) men det är väl 5 gånger så snabbt som det modernaste kortet vid tidpunkten då Q3 precis släppts så det borde flyta på bättre.

Permalänk
Medlem

kan man se pingen på servern innan man joinar den?

Alla stockholmsservrar jag spelat på har jag haft 130ish i ping medans jag till polen och holland har 50-60

Permalänk
Medlem

Nickar exixT på QL, adda till Friends så kan vi nog lira Duel :].

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dovienya
kan man se pingen på servern innan man joinar den?

Alla stockholmsservrar jag spelat på har jag haft 130ish i ping medans jag till polen och holland har 50-60

Beror på att dom svenska servrarna går genom tyskland, så det blir sverige-tyskland-sverige... Hoppas dom fixar det, annars är det inte värt att spela på svenska servrar...

Permalänk
Medlem

nickar pickadoll

Ett grymt spel!

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0bb1t
Beror på att dom svenska servrarna går genom tyskland, så det blir sverige-tyskland-sverige... Hoppas dom fixar det, annars är det inte värt att spela på svenska servrar...

Detta gäller bara Stockholm #1-servrarna. Spela på #2 så ska ni se att ni har bättre ping.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem

mAster9 har addat mig.
Fler får gärna lägga till mig till sina Friends så kan vi spela.
Jag lirar ganska ofta, började 4 dar sen (?) men jag har redan blivit ganska bra .

Permalänk
Entusiast

Ni kan lägga till mig på listan över spelare. Tag: Firkraag8

Äntligen kan man väl börja spela, jag minns när jag fick closed beta key när quake live var helt nytt i min e-mail. Men kunde inte använda den för att registrera utav någon anledning hur många försök jag än gjorde. Jävla tabbe från deras sida, eller så hade dom väl problem med 64 bitars windows på den tiden.

Men nu funkar allt som det ska, synd bara att det är strax ett halvår senare.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Addad!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig också, "XCan". Började lira först för 3 dagar sedan när linux-klienten släpptes. Tänk att Q3 (typ) fortfarande kan vara så här roligt efter alla dessa år.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

hej, jag heter aerosolswe ingame och här:) lägg till mig

Visa signatur

To win a war, you have to lose a battle.

Permalänk
Medlem

Lirade några riktigt jämna och roliga duels mot mAster9 (Zeroxisno1) igår kväll.
Förhoppningsvis blir man utmanad av fler swecare!

Permalänk
Medlem

Håller med, det var trevliga matcher!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

HJÄLP!! när jag ska spela står det bara att den försöker reconnecta till servern har kört upp till 100 försök men aldrig kommit in på en enda servar vad ska jag göra???

Permalänk
Medlem

själv tycker jag det suger alla spelar som menlösa robotar och ingen chattar o skriver något som i riktiga q3..
e ju det som har varit charmen med quake3 chatta med andra spelare samtidigt o ha kul ihopa

håller mig till originalet.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Brukar chatta lite smått ibland. Fick en gång tillbaka att jag skulle hålla käften och bara spela istället. XD

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

BossKelso här

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk
Medlem

Registrerade mig idag efter många dagars tänkte tid. Har aldrig gillat att registrera mig på hemsidor men eftersom det är många som är nöjda och verkar ingen har stött på problem så det kommer nog gå bra.

Jag kan tydligen inte connecta till en server. Jag får "No or bad challenge adress"

Testade vad en kille skrev i quake live forumet:

"Hey peeps,

I found the real problem. Its in the routing table of your pc, if you are running Windows you can try the following:

Start -> Run

Type "CMD" and hit the ENTER button,

Type "route /f" (This will flush your routingtable)

Now you have tot reboot, to get the changes work.

Your pc will build out the new table on its own.... you can now enjoy the game"

Men det fungerade inte. Vad är det de gör egentligen?

Vet någon hur man fixar detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
själv tycker jag det suger alla spelar som menlösa robotar och ingen chattar o skriver något som i riktiga q3..
e ju det som har varit charmen med quake3 chatta med andra spelare samtidigt o ha kul ihopa

håller mig till originalet.

aye true, fast när folk väl skriver brukar det mest vara flamewars

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

detta gäller iaf ctf:
ush nu börjar jag tröttna på detta. Ingen som spelar teamplay för 5 öre, om lagen är det aldrig någon som byter över, även om jag själv alltid gör det, men har börjat tröttna på dfet nu eftersom någon annan aldrig gör det.

senast igår så tänkte jag variera mitt offensiva spel genom att köra lite base/mid def försvar, vad får man då höra från lagkamraterna? jo att man är en stathora som bara står där, medans jag ändå försvarat flaggan flertal gånger.

en annan sak var när jag hade flaggan och 0 armor, såg en YA och skulle ta den, då kommer en lagkamrat och skjuter bort mig när jag ska ta den, så tar han den istället, påpekade det i chatten men det var meningslöst... flagcarriern skulle visst inte ha någon armor..

även är det så att aldrig någon som hjälper till att försvara flaggan om man har den, alla ställer sig i fiendebasen och väntar på flaggan ska komma tillbaka.

ush... någon som känner med mig?

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Nickar ZeroxlSWE nuförtiden.

Intel Extreme Masters Challenge in Dubai börjar på lördag. Ska bli intressant att följa.

http://tv.esl.eu/de/program/view/39251
http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=36978

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nickar ZeroxlSWE nuförtiden.

Intel Extreme Masters Challenge in Dubai börjar på lördag. Ska bli intressant att följa.

http://tv.esl.eu/de/program/view/39251
http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=36978

Sådär fixat strök ditt gamla nick och la till det nya.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Dags för Spart1e vs Cooller!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
detta gäller iaf ctf:
ush nu börjar jag tröttna på detta. Ingen som spelar teamplay för 5 öre, om lagen är det aldrig någon som byter över, även om jag själv alltid gör det, men har börjat tröttna på dfet nu eftersom någon annan aldrig gör det.

senast igår så tänkte jag variera mitt offensiva spel genom att köra lite base/mid def försvar, vad får man då höra från lagkamraterna? jo att man är en stathora som bara står där, medans jag ändå försvarat flaggan flertal gånger.

en annan sak var när jag hade flaggan och 0 armor, såg en YA och skulle ta den, då kommer en lagkamrat och skjuter bort mig när jag ska ta den, så tar han den istället, påpekade det i chatten men det var meningslöst... flagcarriern skulle visst inte ha någon armor..

även är det så att aldrig någon som hjälper till att försvara flaggan om man har den, alla ställer sig i fiendebasen och väntar på flaggan ska komma tillbaka.

ush... någon som känner med mig?

Börja spela pickups eller gå med i en klan. #qlpickup.eu @ quakenet

Permalänk

Nån som vill lira lite duels ikväll? är inte jätte bra men har spelat ganska mycket CA.

Heter raishwain på ql

Permalänk
Medlem

Jag addar! Jobbar till 23:00 så är bara på ql ibland under veckan.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
detta gäller iaf ctf:
ush nu börjar jag tröttna på detta. Ingen som spelar teamplay för 5 öre, om lagen är det aldrig någon som byter över, även om jag själv alltid gör det, men har börjat tröttna på dfet nu eftersom någon annan aldrig gör det.

senast igår så tänkte jag variera mitt offensiva spel genom att köra lite base/mid def försvar, vad får man då höra från lagkamraterna? jo att man är en stathora som bara står där, medans jag ändå försvarat flaggan flertal gånger.

en annan sak var när jag hade flaggan och 0 armor, såg en YA och skulle ta den, då kommer en lagkamrat och skjuter bort mig när jag ska ta den, så tar han den istället, påpekade det i chatten men det var meningslöst... flagcarriern skulle visst inte ha någon armor..

även är det så att aldrig någon som hjälper till att försvara flaggan om man har den, alla ställer sig i fiendebasen och väntar på flaggan ska komma tillbaka.

ush... någon som känner med mig?

haha vilken ägning av honon, blir alltid frånsprungen i ctf, brukar jaga folk med gauntlet i ffa ist

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
haha vilken ägning av honon, blir alltid frånsprungen i ctf, brukar jaga folk med gauntlet i ffa ist

nja jag sköt ner honom för banan sen

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Intel GameOn Cup Nordic Final vod
http://tv.esl.eu/de/vod/view/21679

Intressant!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|