Permalänk
Medlem

ang stängning av domän

Hej gott folk.
Har en .ORG domän sen en tid tillbaka.
Men jag har fått ett hot riktat mot mig, och då tänkte jag på mina uppgifter som står i infon om domänen.

Var hos mitt webhotell(registrar) och stängde ner domänen totalt.

Men räcker detta för att min gatuadressinfo ska försvinna?
Eller tar det bara någon dag för att infon ska uppdateras kanske?

(Var på en domain lookup whois site nyss och kollade, och infon stod fortfarande där.)

Eller behöver jag öppna domänen igen och be dom skriva in andra adressuppgifter?

Tänkte ta detta här i swec med tanke på att webhotellet har stängt nu.

MvH Martin.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vad för typ av "hot" pratar vi om?

Låter väldigt orimligt att dem kommer med olaga hot bara sådär..

gatuadressinfon?

Permalänk
Medlem

ja om du slår upp en .org domän på en domain whois lookup site så får du fram gatuadressinfo och telefonnummer.

dödshot, på facebook, var inte vän med personen där men han kan nosa redapå mina uppgifter iom domain lookup.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagert
ja om du slår upp en .org domän på en domain whois lookup site så får du fram gatuadressinfo och telefonnummer.

dödshot, på facebook, var inte vän med personen där men han kan nosa redapå mina uppgifter iom domain lookup.

Vi har en svensk myndighet som jobbar med sånt där. Polisen har jag för mig att dom kallas.

Permalänk
Medlem

binero tar ut en extra (engångs- tror jag)kostnad för att dölja din info, men det är bara att gå in i domänhanteringen och radera alla fälten.

Sen tar det väl 24 timmar innan alla dns-servrar är uppdaterade.

Nu kanske det inte är binero du har, men det kanske går att göra likadant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Vi har en svensk myndighet som jobbar med sånt där. Polisen har jag för mig att dom kallas.

dom kan inte vakta en 24 /7

Sen var det inte hotet som var min fråga här.

Bättre att ens info försvinner istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
binero tar ut en extra (engångs- tror jag)kostnad för att dölja din info, men det är bara att gå in i domänhanteringen och radera alla fälten.

Sen tar det väl 24 timmar innan alla dns-servrar är uppdaterade.

Nu kanske det inte är binero du har, men det kanske går att göra likadant.

nä jag har ballou.se som domän registrar.

som sagt , tänkte bara höra mig för om ni visste.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vet att webbsidor cachas, kanske gör även adressinfon det ?

Som sagt vi har myndighet för det, nämligen polisen, dem kan det här bättre än oss:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vet att webbsidor cachas, kanske gör även adressinfon det ?

Som sagt vi har myndighet för det, nämligen polisen, dem kan det här bättre än oss:)

jasså du menar på det viset. okej då blir det en runda till polisen imorn då.

jag får tacka för svaren

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

De flesta som har domän registreringar tillåter dig att använda
privacyprotect.org, du kan tex kolla på sweden-hosting.net.

De större bolagen gör detta utan kostnad.