Permalänk
Medlem

Det var två stycken på Head-Fi forumet som sa at AKG K 242 HD var för "Flat" och att de inte passade till den typen av musik jag lyssnar på... För det första så är inte det precis som med högtalare, att det beror på vilken försärkare man har ?? Har inte vissa försärkare mer bas än andra t.ex. ? Och kan man inte ställa in sånt i datorn om man vill ?

Dem på Head-Fi verkar kräsna De är säkert helt perfekta för en "Normal" person.... Hur som helst ska jag kolla på dem i en affär idag eller imorgon och kanske kan testa dem där....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Alessandro kan köpas här
http://www.alessandro-products.com/headphones.html
Priserna är ink frakt men utan moms och tull, men totalt blir MS1 billigare än Grado SR80.
Deras hörlurar är byggda av Grado men efter Alessandros spec.
Dom är något mer neutrala i klangen, MS1 ligger närmast Grado SR80/125

Var nära att skaffa en MS pro för nått år sen, men hitta ett par fina semi vintage Grado RS1 för överkomligt pris, så slog till på dom istället.

Jag har haft Alessandro MS-1i ett par månader nu och jag kan verkligen rekommendera dem. Tror inte du får bättre ljud utan att lägga till ett två tusen ca. Och när du är i den klassen bestämmer hörlursförstärkare mycket av ytterligare kvalitet, men jag gissar att din budget inte täcker det. Jag och alla mina musikgalna vänner är överväldigade!

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0kkiplast
Jag har haft Alessandro MS-1i ett par månader nu och jag kan verkligen rekommendera dem. Tror inte du får bättre ljud utan att lägga till ett två tusen ca. Och när du är i den klassen bestämmer hörlursförstärkare mycket av ytterligare kvalitet, men jag gissar att din budget inte täcker det. Jag och alla mina musikgalna vänner är överväldigade!

Alessandro MS-1i verkar bra och helt perfekt till min musikstil.... men jag är inte säker på om jag kommer tycka om att de inte är heltäckande :/ Det kan bli oskönt efter en stund... Om jag bara hade kunnat testa dem först... Därför leter jag efter någon heltäckande som kan göra samma jobb, och det är svårt...

Permalänk
Medlem

Om du vill ha slutna lurar som täcker hela örat (riktigt tysta utåt) så kan jag tipsa om Beyerdynamic DT 150 om du tycker du har råd. Bra och neutralt ljud som klarar hela registret då det egentligen är en studiolur. Möjlig nackdel är komfort då de är klädda med vinyl och kan bli lite varma. En del tål det inte men jag har dem själv och besväras inte nämvärt trots glasögon.

Finns en tråd på head-fi.org där du kan läsa mer om vad andra tycker om dem. Lyssnar själv mest på metal/rock men kan inte uttala mig om om skillnad jämfört med t ex Grado-lurar.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20516

Jag gillar dom här skarpt, riktigt fint ljud och bra bas enligt mig. Sitter fint gör dom också, men det är väll olika från person till person. Kan dock inte säga mycket om hur dom låter jämfört med andra lurar, men dom låter 320 gånger bättre än dom 2.1 högtalare från Logitech jag använder ibland xD

Passar det inte är det väll bara att lämna tillbaka och testa något annat, du får gärna dra en rapport ifall du faktiskt testar fler lurar

Permalänk
Medlem

lite fel prisklass du tipsade om ninja

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Jag säger Grado SR125/SR225, kan erkänna att jag hade problem i början med att de skavde lite på öronen efter en lång tids användande, men har införskaffat mig lite olika muffar. Efter detta så kan jag säga att det är de bästa hörlurarna jag någonsin ägt.

Har liknande musiksmak, kan lova dig att du inte kommer bli besviken. Men du bör dock veta att detta är hörlurar som behöver "spelas in" dv.s det tar ca 100h innan de gör sig till rätta.

Själv la jag lurarna mellan 2 kuddar och lät dem spela konstant i 1 vecka:D

Det är Grado du ska ha, inget snack om saken!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
lite fel prisklass du tipsade om ninja

Han skrev ju trots allt upp till 1100kr, inte sant? Om man kan få ett par fina lurar under det priset är det väll inte dumt?
Nu kan man säkert få bättre lurar för dom pengarna, men jag står fast vid att dom fungerar utmärkt!

Permalänk
Medlem

steel series siberia Finns inget skönare, PM till mig om ni hittar något skönare

Permalänk
Medlem

om du kollar på akg k242 hd så ligger ju denon ah-1d1001 i samma prisklass ( mer eller mindre, kan rekommendera denon väldigt väl, dom sitter perfekt på huvvet och runt öronen å jag har stora öron XD ) dom passar bra till dom flesta musik stilar jag lyssnar på iaf ( metal,trip-hop,drum&bass, skapunk)

ljudet är inte "burkigt" för att det är en sluten lur, det blir bara ett annorlunda ljud, en smaksak helt enkelt.

har dock inte lyssnat på akg 242 hd men jag kan tänka mej att dom är snäppet bekvämare med tanken på bygeln och att öron kuddarna är väldigt mkt större på akg 242 hd.

en annan sak som du ska tänka på att om du köper lurar i den prisklassen så kommer dom att avslöja en hel del fel i musiken, om det finns någon. mp3 i 128kbit/s kommer inte låta särskilt bra helt enkelt, bara så du tänker på det.

hoppas jag kunde hjälpa till ^^

Permalänk
Medlem

Jag äger både Grado sr60 och Sennheiser HD555. Hade jag varit tvungen att välja nån utav dem hade jag valt HD555 ganska lätt. Visst Grado-lurarna är mycket svårslagna när det gäller rock och tyngre. Och dem klarar sig bättre än Sennheiser utan lurstärkare(vilket inte är ett problem för mig då jag äger en). Men i ett allroundtest vinner HD555 ganska lätt och du frågar mig.
Det jag stör mig på mest med SR60 är komforten, jag får ont i öronen efter nån timmes lyssnade. Sennheiser lurarna däremot kan jag sitta med halva dagar utan minsta känningar.

Hursomhelst är det 2st mycket prisvärda alternativ och jag tror nog att du blir nöjd vad du än väljer. AKG 601 som nån tidigare nämnde är också ett mycket bra val.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

wow jag har bara hört massa dåligt om fatility lurrarna här inte och jag har använt dom ett bra tag och är helt fast, dom är jätte bekväma och bra ljud också till ett fint pris

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett par Sennheiser HD570 innan dom tyvärr gick sönder, men jag måste säga att det fortfarande är dom absolut skönaste lurarna jag ägt.

"Ersatte" dom temporärt med ett par Fatal1ty lurar, det är den sämsta skit jag nånsin haft, sjukt obekväma och ett ljud som inte ens duger till startljudet i Vista. Jag tror jag hade dom i en dag innan jag köpte ett Plantronics Gamecom 777 headset

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD