iPhone 3GS Röststyrning

Permalänk
Medlem

iPhone 3GS Röststyrning

Hej,

Har googlat runt lite efter lite information om 3Gs röststyrning men hittade inget om den kommer att fungera med Svenska?! Jag menar på andra telefoner när man ska ringa så säger man "hem" eller "rune bågfil". Så har den svårt att förstå orden pga. Att den inte är optimerad för Svenska. Känns ju meningslöst om den bara förstår Amerikanska osv. . .

Har en 3G nu men är inte så sugen på att byta. Ungefär 5 nya funktioner. 200 MHZ snabbare prolle, 128 mer minne och hallå 3.0 MP kamera?! Vad är det?! De har jag i min 3 åriga gamla Comviq Kontant telefon. Smart med röststyrningen dock, om man sitter i bilen och vill byta låt. Så säger man bara till telefonen. Vore intressant och höra om någon vet om den är optimerad för Svenska.

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att den är det, jag ser dock inget problem i att prata engelska när du vill styra den.

Permalänk
Medlem

Den ska klara av svenska, liksom ett flertal andra språk. Hur bra det sen fungerar i praktiken är en annan sak.

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience

Permalänk
Medlem

Enligt apple ska det ju fungera. Om det inte fungerar så är det enligt apple användarens fel.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Vem i hela världen använder eller ens kommer använda röststyrning?

Förstår inte hur man kan slå på stora trumman och basunera ut att man minsann har röststyrning på mobilen.

För det första har det funnits i många år, för det andra är det totalt värdelöst så fort du är i lite mer högljudda miljöer, läs: utanför hemmet. För det tredje kommer det verka väldigt märkligt för omgivningen när någon helt plötsligt säger "byta låt!" eller liknande.

Jag är kanske ensam om att tycka detta är en totalt värdelös funktion iofs. Orkar någon göra en poll?

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Vem i hela världen använder eller ens kommer använda röststyrning?

Förstår inte hur man kan slå på stora trumman och basunera ut att man minsann har röststyrning på mobilen.

För det första har det funnits i många år, för det andra är det totalt värdelöst så fort du är i lite mer högljudda miljöer, läs: utanför hemmet. För det tredje kommer det verka väldigt märkligt för omgivningen när någon helt plötsligt säger "byta låt!" eller liknande.

Jag är kanske ensam om att tycka detta är en totalt värdelös funktion iofs. Orkar någon göra en poll?

Klockrent att ha i bilen dock. Använder röststyrningen på min Nokia E66 väldigt ofta när man hetsar mellan möten.

Permalänk
Medlem

Mobil.se har gjort ett test där de visar att det funkar med svenska. Men det är som sagt svårt i lite ljudligare miljö att få den att förstå, när han ville den skulle byta låt ringde den istället upp en kontakt t.ex.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Vem i hela världen använder eller ens kommer använda röststyrning?

Förstår inte hur man kan slå på stora trumman och basunera ut att man minsann har röststyrning på mobilen.

För det första har det funnits i många år, för det andra är det totalt värdelöst så fort du är i lite mer högljudda miljöer, läs: utanför hemmet. För det tredje kommer det verka väldigt märkligt för omgivningen när någon helt plötsligt säger "byta låt!" eller liknande.

Jag är kanske ensam om att tycka detta är en totalt värdelös funktion iofs. Orkar någon göra en poll?

använder det aldrig själv, o har aldrig gjort det. men är det vanligt att man kan styra alla funktioner i mobilen me rösten, o inte bara ringa upp folk`o brukar man inte behöva "programmera" in varje persons namn i kontaktboken?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Vem i hela världen använder eller ens kommer använda röststyrning?

Förstår inte hur man kan slå på stora trumman och basunera ut att man minsann har röststyrning på mobilen.

För det första har det funnits i många år, för det andra är det totalt värdelöst så fort du är i lite mer högljudda miljöer, läs: utanför hemmet. För det tredje kommer det verka väldigt märkligt för omgivningen när någon helt plötsligt säger "byta låt!" eller liknande.

Jag är kanske ensam om att tycka detta är en totalt värdelös funktion iofs. Orkar någon göra en poll?

Njao.. Grejjen med iPhone är ju att den förutom kan ringa personer med röststyrning (som funnits i flera år) kan man ju även säga typ "Play songs by Depeche Mode" så gör den det. Det har inte någon annan mobil haft vad jag vet.. Finns väl lite andra röstkommandon också, men just att kunna byta låt på detta sätt (om det nu fungerar bra) tycker jag verkar väldigt smidigt.

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Njao.. Grejjen med iPhone är ju att den förutom kan ringa personer med röststyrning (som funnits i flera år) kan man ju även säga typ "Play songs by Depeche Mode" så gör den det. Det har inte någon annan mobil haft vad jag vet.. Finns väl lite andra röstkommandon också, men just att kunna byta låt på detta sätt (om det nu fungerar bra) tycker jag verkar väldigt smidigt.

Ojoj oj vilken viktig funtion..inte

Var försiktig så den inte blir rosa i solen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Ojoj oj vilken viktig funtion..inte

Var försiktig så den inte blir rosa i solen

Jag sa väl aldrig att den skulle vara viktig? Jag menade bara att någon tänkt ett steg längre... Och gjort så att röststyrningen faktiskt skulle kunna få ett användningsområde av i alla fall mig

Nu skiter jag egentligen i detta, men... att vissa blivit rosa i solen har ju bevisat sig vara p.g.a tredjeparts silicon skydd av lite sämre kvalitet

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Nu skiter jag egentligen i detta, men... att vissa blivit rosa i solen har ju bevisat sig vara p.g.a tredjeparts silicon skydd av lite sämre kvalitet

Det sades även att missfärgningen gick att tvätta bort med någon lättare rengöring..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Röststyrningen kanske inte fungerar så bra ändå.. Joy of Tech lade upp denna idag. Tyckte den var lite rolig

http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/1273.html

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Ojoj oj vilken viktig funtion..inte

Var försiktig så den inte blir rosa i solen

Du är nog bara avundsjuk Jag tycker det hade varit rätt gött om man har telefonen i dockan kopplad till stereon samtidigt som man ligger och slöar i soffan, då kanske man kan skrika till den så att den byter låt? Rätt nimt tycker jag allt. Men om den inte fungerade i högljudda miljöer så är det inte så lönt kanske. Sedan finns det ju fjärrkontroll till dockan

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Vem har sagt att man måste köpa Iphone 3GS?

Vill du inte ha, köp inte, Tvivlar du, Köp inte.

Ingen har sagt DU MÅSTE, Blir du besviken så var de du som köpte den, inte någon annan.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Ojoj oj vilken viktig funtion..inte

så skulle jag kunna säga om 70% alla nya funktioner i mobiler från valfritt märke hur viktigt det är, är upp till var o en. o som redan sagts, gillar man det inte, köp det inte. känns som en del sitter o läser om saker som egentligen inte intresserar dem, utan saker som de ogillar.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
så skulle jag kunna säga om 70% alla nya funktioner i mobiler från valfritt märke hur viktigt det är, är upp till var o en. o som redan sagts, gillar man det inte, köp det inte. känns som en del sitter o läser om saker som egentligen inte intresserar dem, utan saker som de ogillar.

Men då har ju Iphone iof gått ut med det som än av de "viktigaste" funktionerna i nya Iphone. Men det samtidigt rätt smart. Som första intryck tänker man "fan vad cool funktion, måste fan ha" men efter en stunds användning så börjar man tycka den är rätt så onödig ;).

Kolla SpanXens länk också, riktigt fyndig ;).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk

Jag har röststyrning i min bil, originalutrustning, för både den fasta mobiltelfonen och navigator. Det är ingen absolut tvungen funktion, men det är inte dumt att ha då man ju kan ge kommandon utan att släppa vare sig händerna från ratten eller blicken från vägen. Jag använder röststyrningen nästan varje dag faktisk.

Byter skala på kartan på navigatorn, ber den leta rätt på närmaste bensinstation eller annat. Eller ringer någon i kontaktlistan. Ibland använder jag bara Memo-funktionen och spelar in nåt viktig jag ska komma ihåg senare.

Bilen är en gammal BMW 7-serie med allt lull lull och lite till.

Röststyrning kan för vissas behov vara en väldigt bra grej, för andra helt onödig.

På nya iPhone 3Gs som jag väntar hem de närmaste dagarna, så tror jag den nya röststyrningen blir kalas att ha när man är ute och cyklar eller går. Då är det smidigt att med röstkommandon göra saker som välja låt, spellista, ringa m.m. utan att behöva rota fram mobilen ur fickan.

Tony-Avesta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daviden
Vem i hela världen använder eller ens kommer använda röststyrning?

Förstår inte hur man kan slå på stora trumman och basunera ut att man minsann har röststyrning på mobilen.

För det första har det funnits i många år, för det andra är det totalt värdelöst så fort du är i lite mer högljudda miljöer, läs: utanför hemmet. För det tredje kommer det verka väldigt märkligt för omgivningen när någon helt plötsligt säger "byta låt!" eller liknande.

Jag är kanske ensam om att tycka detta är en totalt värdelös funktion iofs. Orkar någon göra en poll?

Min åttaårige son är blind och jag hoppas mycket på röststyrning i framtiden.

Permalänk
Medlem

Tycker att röststyrningen fungerar bra. hade inga problem alls att välja svenska artister. Låter lite roligt när den ska läsa upp vilken låt som spelas och det är en engelsk titel.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Undrar hur den klarar av "stark" skånska och norrländska...?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Väcker upp en gammal tråd. Men jag undrar om det inte går att fixa röststyrning till 3g modellerna. Är det inte bara mjukvara som krävs ?

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Väcker upp en gammal tråd. Men jag undrar om det inte går att fixa röststyrning till 3g modellerna. Är det inte bara mjukvara som krävs ?

För det var lättare att leta (söka till och med kanske?) upp en gammal tråd på swec än att söka (ja där var det där jobbiga ordet igen) på google?

http://lmgtfy.com/?q=iphone+3g+voice+control
Hint: Fjärde träffen...

Visa signatur