Speltips till "äldre"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Vaddå äldre har vi blivit gubbar nu då ??
Passa käften Jag spelar , klockar, härjar i krigspel , rymdspel, rollspel, arkadspel och lär upp min sexåriga dotter att bli datorgeek (hon spelar med mig mycket !
Häng inte efter och se dig själv som nån gubbe, raka av dig skägget och klä dig tidsenligt och handla en riktig speldator som du får råd av killarna här vart du ska beställa och vad den innehåller dom stoppar ihop det i en link åt dig så du trycker på beställ bara i stort sett ! Och sedan specifiserar du att du ska ha den färdig bygd, det har du råd med i våran ålder ! Sen drar du på stan och köper ett par fina spel ! Crysis är grymmt ! tränar dina reflexer och ögon ! Age of Conan för nostalgin och miljön ! Och sen för barnet i dig köper du Spore så utvecklar du ditt tankemönster och förståelse för naturen ! Lycka til och snåla inte på dom där 6-7 tusen kronorna du lever bara en gång och vi ska vara den första generationen som sitter och poppar och spelar på datorer och bloggar i sweclockers och skrika åt betjäningen på ålderdomshemmet att internetlinan är nere och vi behöver blöjbyte !!

Lite offtopic.

Dom där orden va sjukt bra endå nu är jag bara 17år men man lever bara en gång? Fick mig att tänka om på min Mac dator inhandel. WORD SÄGER JAG BARA

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk

När vi pratar Age of Empires så glöm inte ettan och tvåan bara, som är bättre än trean. Man kan dessutom lära sig en del kul information.

Anno-serien bör du kolla in också, 1500/1600/1700-tal.
# Anno 1503 (known in the Americas as 1503 AD), a real-time strategy game
# Anno 1602 - Creation of a New World (in the USA and Australia released as 1602 A.D.), a real time strategy game
# Anno 1701 also marketed as 1701 A.D., a real-time strategy game
# Anno 1404, known in North America as Dawn of Discovery
Strategispel, invecklade men oerhört kul. Senaste spelet, 1404, kommer visst om nio dagar (http://en.wikipedia.org/wiki/Anno_1404)

Sen tycker jag verkligen att du inte borde missa Fallout-serien, alla tre är mycket spelvärda.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Fattar inte varför många tipsar om Fallout 3 och Oblivion.
Man kan knappt spela schack med hans grafikkort.
LÄS igenom texten innan ni svarar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Fattar inte varför många tipsar om Fallout 3 och Oblivion.
Man kan knappt spela schack med hans grafikkort.
LÄS igenom texten innan ni svarar.

Kolla fakta innan du svarar. Schack klarar det utmärkt och Oblivion och FallOut 3 går nog bra på lägsta. Det är ju inte någon inbyggd skit han sitter på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorhead
Alla spel i Total war-serien. Speciellt Rome och Medieval 2 (med expansioner). Bästa strategispelen någonsin i mitt tycke.
Själv är jag förresten 39 år......och lika kul än med spel.
Dammar av min gamla Megadrive ibland och myser

Hur är det med Empire-serien är man med och strider själv, som typ i Age of Empires??

Permalänk

Empire- Total war är senaste delen i Total War-serien.
De består av en kampanjkarta där man bygger städer och armeer (och flyttar runt de senare) med tillhörande spioner, diplomater, lönnmördare etc, samt strider i realtid när man stöter på andra armeer eller belägrar städer/fästningar.
www.totalwar.com

Jag har totalt fastnat i denna serie, med Medieval 2 som favorit. Empire är betydligt mer krävande av både maskin och spelare (samt den där förb. STEAM historien) så jag rekomenderar en titt på de tidigare delarna då dessa också är billiga idag.

Shogun
Medieval
Rome
Medieval 2
Empire

Sen finns det expansioner till samtliga.

Visa signatur

AMD X6 1055T, Powercolor 5870 PCS+, Corsair 550W, fractal Design R2, Gigabyte GA-890GPA-UD3H, BENQ G2222HDL, WD 640GB Black,

Permalänk
Medlem

Ja, jag rekommenderar också de tidigare Total War spelen, grym strategisk känsla i spelen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Kolla fakta innan du svarar. Schack klarar det utmärkt och Oblivion och FallOut 3 går nog bra på lägsta. Det är ju inte någon inbyggd skit han sitter på.

"ATI radeon hd 3450, 256mb" + Fallout 3 =
Det laggar på mitt HD4870 med bara 2x AA..

Permalänk

Instämmer med Heroes spelen. Främst 3an såklart

Du skulle även kunna pröva på Disciples 1 och 2!

Permalänk
Medlem

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
//George Bernard Shaw

Visa signatur

= The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist! =

Permalänk

Jag rekommenderar hela Avernum-serien. Turbaserade rollspel, där du har 100% kontroll på tempot. Om du inte trycker på någon tangent så händer ingenting i spelet. Dessutom är de väldigt djupa spel, med massor av saker att se och göra.

Dessutom fungerar de på alla datorer någonsin, i princip. Det är inte grafiiken som gör spelen.

http://avernum.com/

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
"ATI radeon hd 3450, 256mb" + Fallout 3 =
Det laggar på mitt HD4870 med bara 2x AA..

Beror inte på grafikkortet dock...

Permalänk
Medlem

Empire: Total War. Lite osäker på hur det flyter på din burk bara. Annars borde Rome: Total War eller Medieval 2 funka bra.

MEN, du angriper problemet från fel håll! Vid din ålder (= min ålder) borde du kunna skrapa ihop till en bra spelburk. Sen är det bara ut online och smiska tonårsrumpa! Du anar inte hur många i vår ålder som spelar aktivt. Man blir aldrig för gammal för att göra det man tycker är kul.

Om man, när man blir gammal, inte tycker datorspel är kul längre, ja se det är en annan femma. Tycker man det är kul ska väl åldern inte få stoppa en? Tvärtom är ju en bra spelburk ett väldigt billigt nöje jämfört med att sätta ett styling-kit på Volvon (och andra socialt accepterade nöjen som vuxna män sysselsätter sig med).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Tack för alla svaren!

Hittar flera intressanta. Age och Empires, Empire: Total War, Heroes of might and magic 3, Civilization IV med flera.
[/B]

Tog mig friheten att redigera ditt inlägg lite, hoppas du inte misstycker

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Empire: Total War. Lite osäker på hur det flyter på din burk bara. Annars borde Rome: Total War eller Medieval 2 funka bra.

MEN, du angriper problemet från fel håll! Vid din ålder (= min ålder) borde du kunna skrapa ihop till en bra spelburk. Sen är det bara ut online och smiska tonårsrumpa! Du anar inte hur många i vår ålder som spelar aktivt. Man blir aldrig för gammal för att göra det man tycker är kul.

Om man, när man blir gammal, inte tycker datorspel är kul längre, ja se det är en annan femma. Tycker man det är kul ska väl åldern inte få stoppa en? Tvärtom är ju en bra spelburk ett väldigt billigt nöje jämfört med att sätta ett styling-kit på Volvon (och andra socialt accepterade nöjen som vuxna män sysselsätter sig med).

Lite OT: Att sätta ett styling-kit på en Volvo är väl som att sminka en gris.....(äger en V70 själv)

Visa signatur

AMD X6 1055T, Powercolor 5870 PCS+, Corsair 550W, fractal Design R2, Gigabyte GA-890GPA-UD3H, BENQ G2222HDL, WD 640GB Black,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Motorhead
Lite OT: Att sätta ett styling-kit på en Volvo är väl som att sminka en gris.....(äger en V70 själv)

Exactly my point! Bättre att köpa sig en bra burk då. Blir bara så förundrad... Det är inte EN gång jag haft diskussioner på jobbet, med brorsan, osv, som går ut på "Men hur kan du köpa en dator för 15 tusen spänn?". Sen sitter dom där själva och käkar knäckebröd till middag för att dom leasat en BMW. "Dyrt" är verkligen ett relativt begrepp. Men detta var mer än lovligt OT. Förlåt.

(Sålde min 850 ifjol)

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Battle of Wesnoth.

Permalänk
Medlem

World in Conflict om du vill ha ett modernt strategi spel.. Svenska tillverkare för övrigt...

Visa signatur

NIL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whzfred
Battle of Wesnoth.

+1

Turbaserat strategispel med fantasytema. Open Source. Kan hämtas här: http://www.wesnoth.org/

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Red Alert 3 kanske?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OrnLu
+10 typ, värdare spel får man leta efter

Heroes II tyckte jag var roligare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
"ATI radeon hd 3450, 256mb" + Fallout 3 =
Det laggar på mitt HD4870 med bara 2x AA..

ATI-skit? Det rullade utan svårighet på min burk (maxmax, 1680x1050). Inte så krävande.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

Ladda ner Civilization IV demo, men den begärde cdskiva vid installation. Någon som vet någonstans där man kan ladda ner en fungerande demo?

Permalänk
Medlem

The settlers, vilket spel som helst i serien, jag älskar dock trean.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spender
King's Bounty - The Legend. Heroes of Might and Magic-liknande spel, fast man utforskar världen i realtid och endast striderna är turordningsbaserade. Väldigt välgjord och kul, personligen föredrar jag det framför Heroes.

spelet tar aldrig slut Sjukt långt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
ATI-skit? Det rullade utan svårighet på min burk (maxmax, 1680x1050). Inte så krävande.

Körde fallout med max på all + eyecandy mods, dragit upp upplösningen på allt i spelet och fixat mycket högre upplösta texturer. Sen hade jag så jag såg längre och sånt och det maxade jag i 1280x1024 med en e8400 @4GHZ och ett 8800gt. Det flöt med små droppar vid stora explosioner.

Bra spel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Ladda ner Civilization IV demo, men den begärde cdskiva vid installation. Någon som vet någonstans där man kan ladda ner en fungerande demo?

http://www.fz.se/filer/?id=1930
Om det inte var där du tog den ifrån tidigare förstås, lite svårt att gissa.

Permalänk
Medlem

Någon skrev tidigare Hearts of Iron II, det är ett nice spel om man gillar andra världskriget.

Själv rådiggar jag Europa Universalis III med de två expansionerna (Napoleons Ambition och sedan In Nomine). Spela mellan 1399 och 1821, gyrmt roligt.... har fastnat många timmar framför det spelet. Dessutom kan man spela med några polare om man vill det med, går till och med att fortsätta som vilken nation som helst när man loadar ett save (du kan t.ex. loada ett single player game i multiplayer sen kan du välja en annan nation att spela som). Man kan som i Hearts of Iron serien, spela vilket land eller stat i världen. Om man nu skulle vilja det kan man gå på liten rampage med Sverige och kanske skapa Skandinavien om man nu vill det som ett exempel ;P

Jag har inte sovit på ett bra ta så det blev väl mest troligen inte så sammanhängande samt det verkade som att jag missade att skriva att det är ett strategispel... men det kanske är ganska uppenbart ;D

GL HF N shiiitee

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arconius
The settlers, vilket spel som helst i serien, jag älskar dock trean.

Hur är det med Settlers serien och Anno-serien är de turnbaserade, som Civilization?
Tror jag sett någon spela Anno. Det såg ganska lugnt ut.....

Permalänk
Medlem

Close Combat, spelen har något år på nacken vid det här laget men jävlar i mig om det inte är bland den intensivaste strategi man kan hitta. Inte på så vis att man hammrar på knapparna, utan mer att man verkligen sugs med i spelet.