Funderingar till att köpa Iphone

Permalänk
Medlem

Funderingar till att köpa Iphone

Hej, Jag funderar att köpa Iphone och har en hel del funderingar jag skulle vilja ha besvarade.

Är det värt att köpa 16 gigs varianten? Jag har inga planer på att ha särskilt mycket musik på den, kanske 1,5 gig eller nått sånt. hade inte tänkt ha så mycket video heller. kanske 2 gig eller nått. Hur mycket plats använder ni? Tar program och sånt mycket plats?

Är det värt att köpa till ett paket för internet surfning?
EDIT: Efter närmre eftertanke har jag kommit på att jag nog vill ha fri surfning endån.

att köpa en Iphone och låsa upp den, tjänar man något på det? Man måste väl endå betala abbonomanget man köpte den med?

Just nu använder jag tele 2 knockout kontant kort, jag har kommit fram till att jag spenderar ca 90kr/månad

där är 10kr samtal och 80kr sms vilket ger ca 160 sms i månaden.

Det jag undrar är vilket abonnemang ni tror är vettigast för mig, eller om jag tjänar på att köpa den utan abonnemang.

Jag har resonerat såhär:

Jag har valt bland två telia abonnemang och ett halebop eftersom jag hört att de är billigast?

Och av dem är de två stycken som sticker ut, Telia prata mera och telia max 25

Telia prata mera kostar 29kr i månaden + 0,29kr per sms vilket för mig blir 0,29x160 = ca 45kr + 10 kr för samtal + 29kr i månadsavgift vilket blir ca 85kr i månaden + avgiften på mobilen som är 150kr + 69 för internet vilket blir 235kr x 24 månader = ca 7200kr

Sen Telia max 25 kostar 49 kr i månaden och smsen är gratis och internet 69 kr men månadsavgiften är 200 vilket ger 200+49+10+69 = 259
259kr x 24 = 7600kr

Halebop vänner verkar vara billigast? med student abbonomang blir det 29kr (abb kostnaden) + 59 (internet) + 10 (så mkt jag ringer för ungefär) + 0kr (sms) + 3600 (engångskostnaden) = 6000

Stämmer det att jag tjänar på att ta halebop abbonomanget eller har jag missat något?

Det jag undrar är om jag har missat något viktigt i mina uträkningar?

Sen, angående att köpa den utomlands är det värt det? man måste endå låsa upp den right? för att kunna använda svenska abbonomang. så det man tjänar på är kostnaden för själva Iphonen vilket verkar ligga på en tusing - frakt?

Så om ni svarar på mina frågor och kollar mina uträkningar och ger era kommentarer skulle jag bli jätteglad

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Varför funderar du på iPhone om du inte har tänkt surfa särskilt mycket och inte heller lagra mycket musik på den? Det är ju liksom det den är till för.

Permalänk
Medlem

Vad du behöver är en Sony Ericsson med ett memorystick på 2gb.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Varför funderar du på iPhone om du inte har tänkt surfa särskilt mycket och inte heller lagra mycket musik på den? Det är ju liksom det den är till för.

haha, sant!
men det är ganska nice att kunna surfa var som hälst så det är klart att du ska kunna surfa med den!
Angående abonemang så ska du ta en titt på halebob.
man betalar lite mer än 100 kronor i månaden + 100 kr i förhöjd månadsavgift.
Och då får man 3000 fria sms och fri surf!
kan vara värt att ta en titt på i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Varför funderar du på iPhone om du inte har tänkt surfa särskilt mycket och inte heller lagra mycket musik på den? Det är ju liksom det den är till för.

Jadu, den verkar trevlig, jailbreakar man den sedan kan man ha ännu mer skoj med den. Ingen som kan svara på frågorna :/

Kam man köpa Iphone med halebop?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Halebop verkar bäst, eller missar jag något? Hur kan det vara sådan sjukt stor skillnad?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

Halebop har det förmånligaste avtalet idag för att köpa Iphone. Det e bara o köpa, billigare än så får du den inte!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

jag har ingen musik på min iphone? har massor med spel å program... innan jag fick en ny så hade jag typ fyllt den med ca 6 gb program men då var det seg men ändå. men jag tycker du ska vänta tills apple släpper den nya och att om du köper ifrån telia är den bunden i 12 månader innan man kan låsa upp den

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Avstängd

Apples grej är väll snart och då får man reda på mer om kommande Iphone och när den ska lanseras.

Vänta iaf tills du vet mer om den om du har tankarna på Iphone.

Permalänk
Medlem

Jo, man ska nog INTE köpa iphone nu. Vänta tills nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Orkar inte ens läsa dravlet.
Vore väl korkat att inte vänta tills de nya släpps.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|