Nyttsystem! Konstant BlåSkärm! NTFS.SYS?

Permalänk
Medlem

Nyttsystem! Konstant BlåSkärm! NTFS.SYS?

Hej.
Läget är som så här. Jag har genom garantin fått nya varor.
Det som gick sönder var nätaggregat och grafik kort till en början.

Jag lade lite pengar i mellan skillnad och fick ett Cheiftech 850watt och ett Geforce gtx 275.

I samband med detta köpte jag ett XFX nForce 780i SLI moderkort.

När jag satte ihop det nya systemet upptäckte jag att även ett av mina 4 ram minnen var sönder.

Bortsett från det problemet har jag ett mega mega problem.

Jag lyckas inte installera win xp. Testat 3 olika cds/utgåvor på 2 olika cdroms. På min WD raptor hårddisk.
Det gick inte, blå skärm blå skärm om och om igen.

Så jag gjorde idag en RMA på den och direkt efter sprang jag till affären och köpte en splitter ny hårddisk.

Satte in den i burken starta installationen. Och vad händer. Samma grej IGEN!

Det som händer mer exakt är att när jag valt att jag vill göra en ren installation så börjar den kopiera från cd till disk.
Och när den kommer till ca 75% och så ploppar det upp att den inte kan kopiera över ett stor antal filer som jag blir tvungen att hoppa över för att gå vidare, men det blir för många och jag får blå skärm. NTFS.SYS! VARJEGÅNG! Hela tiden!!!

Det som är splitter nytt i burken är nu

Moderkort: XFX nForce 780i SLI
Nätagg: Cheiftech 850W Modulärt
Grafik: Gainward GeForce GTX 275
HD: Samsung spinpoint

Ram minnena till systemet är Crucial DDR2 BallistiX PC8500 3st 1Gb Sticks

Jag tror fullt ärligt att mitt förra nätaggregat Corsair ca 550W måste gjort nåt fel i spänningen för det förstörde troligen grafikkort, raptor disken, 1ram-minne (kanske fler) och nätaggregatet själv till sist.

Är det NÅN som har en lösning på detta. SNÄLLA

Permalänk

Cdläsarn e paj ?

Permalänk

defekt cd skiva?

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

USBminne installation?

Permalänk

testa win 7 RC och se om du har bättre tur, och sen kan du alltid dual boota med annat os i efterhand

Permalänk
Medlem

hehe. . . det visade sig att ytterligare ett av mina ram minnen var sönder... ihop me raptorn...

har fått igång systemet nu funkar ganska hyfsat..fick en fel log under sj installationen efter den kopierat in från cdn.. fel kod 426..vilket inte google kunde säga mig va det var o aldrig sett det innan...

så tack för svaren...men inget fel på nån av cd läsarna jag testade elr nåna v dom 3 skivor av xp haha

Permalänk
Medlem

Om man är osäker på om det är skivan som knasar, då kan man installera windows från endera en USB sticka, eller så sparar man ner installations filerna till en annan partition, då kan du enkelt installera om din dator från hårddisken eller USB stickan, detta eliminerar eventuella läs fel från CD spelaren under själva installationen. Det går även fortare att installera från hårddisken är från skiva..

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.