Windows 7 förinstallerat i oktober

Permalänk
Melding Plague

Windows 7 förinstallerat i oktober

Microsoft arbetar vidare på det kommande operativsystemet Windows 7. Nya uppgifter från datortillverkaren Acer tyder på att en lansering kan ske i oktober.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tidigt nästa år kan vi köpa Windows 7 löst då antar jag?

Permalänk

Nice

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Den där Release Candidate, måste man installera om för att få det? Eller ingår det i uppdateringarna. Jag har betan och det är galet mycket byggar kvar, fast jag vet inte om windows update fixar det.

Den var ju någon sida som man kunde ladda ner Release Candidate, något som microsoft mailade. Jag loggade in där med mailen och det gick, men jag kunde ju inte ladda ner ändå. Vad krävs?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Väntar med spänning på RC om det blir tillgängligt imorron eller ej... hoppas hoppas

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem

Kommer bli den första Windows versionen jag köper lös utan att den följer med en dator.

Tror detta kommer bli 100% vad vista skulle ha varit och lite till.

Btw någon som kan verifiera att win 7 kör en virtuel xp för att 100% bakåtkompabilitet?

Har hör det mummlas om detta men inte sett någon fakta om det ännu.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Kommer bli den första Windows versionen jag köper lös utan att den följer med en dator.

Tror detta kommer bli 100% vad vista skulle ha varit och lite till.

Btw någon som kan verifiera att win 7 kör en virtuel xp för att 100% bakåtkompabilitet?

Har hör det mummlas om detta men inte sett någon fakta om det ännu.

Såvitt jag läst så kommer det komma en "add-on" som kan starta program i ett virtualiserat XP. (Utvecklat av MS)

Jag kör W7 7100 och den funkar prima för mig. Det enda jag upplever som jobbigt är att ventrilo inte funkar till 100%, ljudet försvinner ibland sen efter 1-30 minuter kommer allt dem sagt non stop. Är inte den enda som har det problemet vet jag så jag väntar ivrigt på en lösning..

En annan grej som är värd att nämna är att i Counter-Strike 1.6 så droppade tidigare min fps i en smoke ner till ca 70-80fps, det var under XP.
Med W7 och drivrutinerna Nvidia släppt till W7 för mitt 8600GT så kan jag stå i 6 smokes utan fps-drops.. Självklart är det samma inställningar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
[B]Btw någon som kan verifiera att win 7 kör en virtuel xp för att 100% bakåtkompabilitet?

Här finns lite information om detta... http://www.theregister.co.uk/2009/05/01/windows_7_xp_mode_rev...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Kommer bli den första Windows versionen jag köper lös utan att den följer med en dator.

Tror detta kommer bli 100% vad vista skulle ha varit och lite till.

Btw någon som kan verifiera att win 7 kör en virtuel xp för att 100% bakåtkompabilitet?

Har hör det mummlas om detta men inte sett någon fakta om det ännu.

Jo det är så, men det finns så klart vissa program som har problem med kompatibiliteten ändå. Men de kan ju vara fixat till det går guld.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ska dra ner och installera på en ströburk som jag och brorsan får över CPU byten vid lönehelgen maj Får tillräckligt med delar för över för att bygga nått simpelt. Jag har inte haft chansen att testa Windows 7 så jag är nyfiken. Vista har fungerat helt klanderfritt i 64 bit sedan jag skaffade det. Prestandakrävande håller jag med om men Vista gjorde i alla fall bättre ifrån sig på spel än XP gjorde på min dator om man har komponenterna för att köra det bra.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Någon som har testat Empire Total War på W7 och kan säga hur det funkar ?

Hitils är det ju bara 181.22 drivrutinerna som funkar bra till EMpire Total War med Vista.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nnart

Jag kör W7 7100 och den funkar prima för mig. Det enda jag upplever som jobbigt är att ventrilo inte funkar till 100%, ljudet försvinner ibland sen efter 1-30 minuter kommer allt dem sagt non stop. Är inte den enda som har det problemet vet jag så jag väntar ivrigt på en lösning..

ta och kör ventrilo som admin så fungerar det perfekt!

kör själv rc1 och inga stora problem hitils dom flesta spel etc behövs bara köras som admin för att fungera som dom ska.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft hanterar nedladdningen av Betor och RC versioner så inget torrent snack tack!

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

sweet, blir det att köpa senare då, kör betan tills dess , 7100 fungerar klockrent

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

På ventrilo, but i aktivitesthanteraren ventrilon till "realtime" istället för normal.

Permalänk
Medlem

tackar för svar och länk.
Skall läsa lite om det nu.
@b3nnart
Hörde du gratis och add-on i samma mening?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Microsoft hanterar nedladdningen av Betor och RC versioner så inget torrent snack tack!

*Tråd rensad*

Det är ju ändå en fri verison så det är väl inte olagligt på något sätt att ladda den via torrent/få den på skiva av någon annan?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennan4
Det är ju ändå en fri verison så det är väl inte olagligt på något sätt att ladda den via torrent/få den på skiva av någon annan?

Olagligt är det väl inte, men det är säkert emot Microsofts villkor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennan4
Det är ju ändå en fri verison så det är väl inte olagligt på något sätt att ladda den via torrent/få den på skiva av någon annan?

Inte olagligt men emot ToS så man bryter avtalen man går med på när man installerar.

Om jag inte minns fel ifrån tidigare installationer av windows.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennan4
Det är ju ändå en fri verison så det är väl inte olagligt på något sätt att ladda den via torrent/få den på skiva av någon annan?

Det är ändå an breach mot EULA:n

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem

måste säga att RC1 funkar ypperligt för mig har kört seven ända sedan beta 7000, de ända problem ja stött på hit tills är Punkbuster som inte tkr om seven, annars funkar allt perfekt

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
måste säga att RC1 funkar ypperligt för mig har kört seven ända sedan beta 7000, de ända problem ja stött på hit tills är Punkbuster som inte tkr om seven, annars funkar allt perfekt

Hur är det med kompabilitet till gamla spel etc i enbart win 7?
Är det bättre än till vista?

Måste fixa mig en burk så jag kan testa win 7 snart >.<

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
måste säga att RC1 funkar ypperligt för mig har kört seven ända sedan beta 7000, de ända problem ja stött på hit tills är Punkbuster som inte tkr om seven, annars funkar allt perfekt

Samma här allt fungerar kanon, det är rätt många tillverkare som har börjat göra W7 drivisar men långt ifrån alla.

Det enda som gör att jag har dual boot är just punkbuster då evenbalance vägrar stödja beta os, vilket ios är förståeligt.
Annars hade jag kört w7 direkt,helt otroligt hur w7 hittar i stort sett alla komponenter jag hade i datorn samt att det den ej fixade visade den vägen till rätt drivisar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
måste säga att RC1 funkar ypperligt för mig har kört seven ända sedan beta 7000, de ända problem ja stött på hit tills är Punkbuster som inte tkr om seven, annars funkar allt perfekt

Punkbuster fungerar dock i 7000 x86, men har inte funkat i nån annan version för mig.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3nnart
Såvitt jag läst så kommer det komma en "add-on" som kan starta program i ett virtualiserat XP. (Utvecklat av MS)

Jag kör W7 7100 och den funkar prima för mig. Det enda jag upplever som jobbigt är att ventrilo inte funkar till 100%, ljudet försvinner ibland sen efter 1-30 minuter kommer allt dem sagt non stop. Är inte den enda som har det problemet vet jag så jag väntar ivrigt på en lösning..

En annan grej som är värd att nämna är att i Counter-Strike 1.6 så droppade tidigare min fps i en smoke ner till ca 70-80fps, det var under XP.
Med W7 och drivrutinerna Nvidia släppt till W7 för mitt 8600GT så kan jag stå i 6 smokes utan fps-drops.. Självklart är det samma inställningar.

Högerklicka och kör Ventrilo som Admin så funkar det, är tydligen an gammal bugg som även ska finnas i Vista.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ

Den var ju någon sida som man kunde ladda ner Release Candidate, något som microsoft mailade. Jag loggade in där med mailen och det gick, men jag kunde ju inte ladda ner ändå. Vad krävs?

Kommer upp imon stod det i mailet

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem

@RainesX

Ja jag tror det.. Kan dock missuppfattat hela artikeln.. ^__-

Till er som svarar på det ang. ventrilo....
Testat som admin, testat med olika prioriteter (dock inte real, ska göra det när jag kommer hem)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Punkbuster fungerar dock i 7000 x86, men har inte funkat i nån annan version för mig.

jo men ja kör x64 får nån error där de säger att man inte andvänder windows eller nå sånt.

Citat:

[i]Ursprunligen inskrivet av RainesX

Hur är det med kompabilitet till gamla spel etc i enbart win 7?
Är det bättre än till vista?

Måste fixa mig en burk så jag kan testa win 7 snart >.<

va menar du med äldre spel?

dom spel ja provat är:

1.6 (funkar)
source (funkar)
hl2dm (funkar)
L4D (funkar)
Call Of Duty 4 Modern Warfare ( Funkar förutom PB-Problemet )
GTA IV (funkar)
WC3 (funkar)
hitman (funkar)
wheelman (funkar)
burnout paradise (funkar)
G.R.A.W. 2 (funkar)

alla lir ja provat funkar utan problem, dock så har ja inte provat COD4 i RC1 ännu dock, de kan hända att PB funkar på RC1 har som sagt inte provat, skall göra de ikväll om ingen annan vill prova.

BTW ja kör x64 då ja inte vill kasta bort en ramsticka -.-

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
jo men ja kör x64 får nån error där de säger att man inte andvänder windows eller nå sånt.

va menar du med äldre spel?

dom spel ja provat är:

1.6 (funkar)
source (funkar)
hl2dm (funkar)
L4D (funkar)
Call Of Duty 4 Modern Warfare ( Funkar förutom PB-Problemet )
GTA IV (funkar)
WC3 (funkar)
hitman (funkar)
wheelman (funkar)
burnout paradise (funkar)
G.R.A.W. 2 (funkar)

alla lir ja provat funkar utan problem, dock så har ja inte provat COD4 i RC1 ännu dock, de kan hända att PB funkar på RC1 har som sagt inte provat, skall göra de ikväll om ingen annan vill prova.

BTW ja kör x64 då ja inte vill kasta bort en ramsticka -.-

Sof2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nartub
Sof2?

har inte spelet så kan inte prova de tyvär men skulle tro att de funkar då WC3 funkar

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet