Permalänk
Robot

Antec 300

Antec Three Hundred
BitsPower fittings [45 rotarys, double rotarys etc]
Feser Tubing
D-Tek Fuzion V2
Swiftech MCW-60
Swiftech MCR-220
Swiftech MCR-220 Stack
DDC 3.2 + Petras Top
EK 150 Res

P45 Asus Pro
E6600
HD4870
Velociraptor 300GB
Samsung 500GB
NZXT Sentry LX

Ytterligare en UV-nightshot:
http://img.techpowerup.org/090428/Antec_night2.jpg

Besök albumet: Antec 300 av Zuch

Permalänk

Snyggt, riktigt snyggt. Kabeldragningen blev verkligen bra och alla färger passar ihop.

9p bara för att det är för få bilder. ^^

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Avstängd

Snyggt bygge, har ett sådant chassi själv, dock skulle jag välja annat chassi än antec three hundred, den är så vanlig nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Snyggt bygge, har ett sådant chassi själv, dock skulle jag välja annat chassi än antec three hundred, den är så vanlig nuförtiden.

Jag valde Antec 300 eftersom det inte är vanligt ur vattenkylningsperspektiv. Och de som fanns som jag hittade på nätet såg ut som crap. Därför köpte jag det och undersökte hur mycket vattenkylning man kunde få plats. Vemsomhelst kan smacka in en trippelradiator i en Cosmos S. Jag har två dubbelradiatorer i ett mini tower chassi. Internt.

Permalänk
Medlem

grymt bygge , fina bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur tycker du att fläktkontrollen fungerar för dej?

Och jag hade gärna sett lite mer bilder på bygget...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Coolt, men hur ser botten av chassit ut? Hur fungerar det med hårddiskarna osv?

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Höhö, där var det fullt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

snuskigt najs!

Permalänk

av alla människor här på swec som har ett trehundra, så är ditt utan tvekan snyggast och grymmast, så därför får du mer än dubbelt så mycket poäng som jag ger åt dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
grymt bygge , fina bilder

Tackar! ISO 100, naturligt ljus utifrån tagna med en Nikon D60 med 30mm objektiv från Sigma [EX Sigma]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Hur tycker du att fläktkontrollen fungerar för dej?

Och jag hade gärna sett lite mer bilder på bygget...

Ska jag vara helt ärlig så köpte jag den bara för att det skulle vara coolt med temperatursensorer. Den automatiska kontrollen är definitivt inte anpassad för radiatorer, så jag använder den manuella.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
Coolt, men hur ser botten av chassit ut? Hur fungerar det med hårddiskarna osv?

La till en bild till där man ser mer av botten. Det är en hårddiskbur från Lian Li, som vilar på en dämpmatta från BZerk (2mm bitumen och 6mm skum). Mellan hårdiskarna och nätagget är det ca 3 cm. Mellan radiator och hårddisk 1mm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
av alla människor här på swec som har ett trehundra, så är ditt utan tvekan snyggast och grymmast, så därför får du mer än dubbelt så mycket poäng som jag ger åt dom

Tack för de två poängen då

Permalänk

Riktigt snyggt! Blev sugen på att göra likadant i mitt 300. Har faktiskt tänkt att vattenkyla bara CPU:n bara för att testa.:D

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Tackar! ISO 100, naturligt ljus utifrån tagna med en Nikon D60 med 30mm objektiv från Sigma [EX Sigma]

Ska jag vara helt ärlig så köpte jag den bara för att det skulle vara coolt med temperatursensorer. Den automatiska kontrollen är definitivt inte anpassad för radiatorer, så jag använder den manuella.

La till en bild till där man ser mer av botten. Det är en hårddiskbur från Lian Li, som vilar på en dämpmatta från BZerk (2mm bitumen och 6mm skum)

Tack för de två poängen då

haha tänkte precis samma sak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus90
Riktigt snyggt! Blev sugen på att göra likadant i mitt 300. Har faktiskt tänkt att vattenkyla bara CPU:n bara för att testa.:D

Jag kan rekommendera både sidewindercomputers.com och petrastechshop.com . Bägge skriver ner värdet på paketet så om man behöver betala tull så är det mycket mindre än vade det egentligen hade varit. Förra året beställde jag en order för 500$ från PTS, de skrev 50$ som värde och skickade det från sin privata adress så att tullen inte ens kollade de Likadant i år har det blivit beställningar på 500$ tillsammans från pts och sidewinder.

Fast det är klart, ni som bor i EU kan ju lättare beställa från shoppar inom EU.

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt gjort! Verkligen fixat det! 9 p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Jag kan rekommendera både sidewindercomputers.com och petrastechshop.com . Bägge skriver ner värdet på paketet så om man behöver betala tull så är det mycket mindre än vade det egentligen hade varit. Förra året beställde jag en order för 500$ från PTS, de skrev 50$ som värde och skickade det från sin privata adress så att tullen inte ens kollade de Likadant i år har det blivit beställningar på 500$ tillsammans från pts och sidewinder.

Fast det är klart, ni som bor i EU kan ju lättare beställa från shoppar inom EU.

Sånna tjänster är trevliga, men skiter sig inte fraktförsäkringen om något skulle vara trasigt vid leverans då? Kanske inte så mycket ömtåligheter, men ändå

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Om det är trasigt vid leverans (garanti) så är de så hyggliga att det är bara att skicka tillbaka så får du ny. Oftast bjuder de på frakt bägge vägar. Bägge är i princip enmansfirmor, så de är mycket måna om sina kunder.

Men med vattenkylning så är det väldigt sällan några problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
Jag kan rekommendera både sidewindercomputers.com och petrastechshop.com . Bägge skriver ner värdet på paketet så om man behöver betala tull så är det mycket mindre än vade det egentligen hade varit. Förra året beställde jag en order för 500$ från PTS, de skrev 50$ som värde och skickade det från sin privata adress så att tullen inte ens kollade de Likadant i år har det blivit beställningar på 500$ tillsammans från pts och sidewinder.

Fast det är klart, ni som bor i EU kan ju lättare beställa från shoppar inom EU.

Okej. Jag ska kolla in dom. Har beställt saker från CoolBits.dk tidigare, men det blev en del i frakt.

Jag blev minst sagt inspirerad av ditt bygge. Så där lagom stilrent med en mix av svart chassie och färg på slangarna. Ett plus för "sleevade" kablar.:)

Visa signatur

System: Threadripper 3960X / Asus Strix TRX40-E Gaming / Corsair 64GB Dominator / ASUS RTX3090 TUF / Corsair MP600 2TB / Samsung 980Pro 2TB / Samsung 640Evo 2TB / BeQuiet Dark power 1200W / Fractal Design Define 7 XL / EKWB Full custom loop

Permalänk
Medlem

Tack, beställde Psychopack från murdermod:
http://store.murdermod.eu/murderware/sleeving-kits/murdermod-...

Man får ju förstås säga till att ifall de ska skriva ner värdet, jag brukar skriva så det låter lite fint "please declare it so it goes through customs smoothly" så fattar de vinken direkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
av alla människor här på swec som har ett trehundra, så är ditt utan tvekan snyggast och grymmast, så därför får du mer än dubbelt så mycket poäng som jag ger åt dom

+1

(10p till dig)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

inponerande!
du gillar att sleeva kablar? (speciellt ATX strömmen, har du tagit varje sladd försig?)

klar 8p!

Visa signatur

WS: Striker II Formula - E8400 - Ultra-120 Extreme - 8GB A-data - Gigabyte 6850+4850- 1x WD 2TB - 2x WD 1TB - 1x WD 500GB - 1x WD 250GB - Thermaltake toughpower 850W - Antec 900 - Ubuntu 10.10 x64/(W7 x64)
Serv: Pentium III@1,1Ghz - Asus CUSL2-C - 10Gb HDD - MX 420 - 512MB RAM - win server 2k3 x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olof_nord
inponerande!
du gillar att sleeva kablar? (speciellt ATX strömmen, har du tagit varje sladd försig?)

klar 8p!

Tack så mycket! Ja, det var lite meck att sätta kabelstrumpa runt alla.
Faktum är att jag faktiskt har fått slut på 30m av den sorten så jag måste beställa mer, eftersom jag tänkte ha en fläkt där bak med som blåser på nordbryggan. Men sata strumpan var riktigt het. Den smiter åt helt perfekt. För de som vill veta mer om individuell kabel strumpande läs gärna följande tråd:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=202639

Permalänk
Avstängd

Shit vad snyggt det blev
Hur lackade du insidan av chassit och detaljerna? Det är ett fint tunt lager färg.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Tack för de vänliga orden michael123!
Borra bort alla popnitar.
Två lager med halvblank svart färg. Gick åt 2 1/2 burk.
Sedan pop-nita allting tillsammans igen med svarta popnitar man kan se några av popnitarna på andra bilden.

Jag ska se om jag inte kan ta lite bilder under UV , slangarna lyser helt vitt, ser helt phycho ut

Först tänkte jag, "Äh UV, det är ju för n3rds". Men sedan när jag satte på det "Åhh faan vad coolt!". I''m such a n3rd...

Permalänk
Medlem

Uppdaterat med "night-shot" + UV belysning.
Maximalt antal bilder uppladdat
Här kommer en ändå

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls det där chassit men ger dig full pott för allt jobb och fina lösningar du gjort.

Det är just sånt här man vill se i galleriet och som ger andra entusiaster inspiration.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Tackar!
Jag använde sketchup för att se ifall allting gick ihop:
http://img.techpowerup.org/090429/antec300_proper.png

Permalänk

Det var fan det fräckaste/snyggaste vattenkylnings-system jag sätt på länge!

Permalänk
Medlem

Respekt, ett av de bättre byggena på SweClockers, och det syns att du lagt mycket tid på detaljer.
Gillar skarpt lösningen med radiatorerna, vad kör du för fläktar och hur orkar de med de dubbla radiatorerna?

Det hade varit snyggare utan påfyllnads/avtappnings slangen, men vist är det praktiskt.

Sen är du bättre på att bygga datorer än du är fotograf

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Respekt, ett av de bättre byggena på SweClockers, och det syns att du lagt mycket tid på detaljer.
Gillar skarpt lösningen med radiatorerna, vad kör du för fläktar och hur orkar de med de dubbla radiatorerna?

Det hade varit snyggare utan påfyllnads/avtappnings slangen, men vist är det praktiskt.

Sen är du bättre på att bygga datorer än du är fotograf

Tackar! Jag känner igen din signatur, medlem på XS?
Fläktar som kørs är Scythe Ultra Kaze 2000 38mm på 900 RPM. Jämført med min trippelradiator (MCR-320 + Petras YL M ~900 RPM med mycket restriktivt filter) så har temperaturen förbättrats med 5-10 grader med stack konfigurationen. Nu är det iofs svårt att jämføra eftersom det inte är samma fläktar osv osv.

Skinnee håller på att skriva färdigt testrapporten där han har testat stack, så vi får se om jag har grund i mitt påstående.

WCG kørs alltid, temperaturen ligger på delta ~20C. Spelar man kryper den upp till ~25C. Nu har jag ju inga supervarma komponenter iofs. En E6600 (även om den är øverklockad) och 4870 får skämmas med i7or som finns och andra mer extrema grafikkort. Men det funkar før mig.

Avtappning och påfyllning har visat sig extremt praktiskt. Jävla swiftech som envisas med att ha en "groove" vid gängorna. MCW-60'n läckte runt ena nippeln.

Jag tar sista stycket som en komplimang, eftersom jag tyckte att det var helt ok bilder :/