Permalänk
Medlem

Då jag hellre prioriterar battertid framför grymtande grafikkort vore en sådan funktion ypperlig, skiljer det för övrigt mkt i batteritid mellan geforce 9400M eller 9500m? i idlemode då om man inte spelar så mkt...

mvh

Permalänk

Har en Dell Studio XPS 13 (och öven en Studio XPS stationär) och jag får säga att efter ngn veckas använding:

-datorn är rejält tung
-batteriprestandan är rätt dålig, men med Dell Battery meter samt lägsta grafikinstäklningen klarar den sig över 2 h, men annars är batterikapaciteten rätt usel. Men man har väl mest datorn inkiopplad till nätet då den är så tung... Kontigt att den knappt varnar att den ahr lågt batterikapacitet inana dne dör-

Hursom, när den väl är inkopllad till strömnätet så är den snabb, snygg och man är betydligt mer produktiv än en netbook (har asus) så jag ångrar itne valet. Tre års Del lsupport ät nog ett måste för peace of mind.

gn so mvet ett bra bärbara vbäskot där man båd ekan ha laddare och dator, typ vadderad men utan ryggsäck elelr portfölj stuk utan bara skydd?

Permalänk
Medlem

Hur skulle en dator som den här klara WoW på nära maxade inställningar?
Funderar på att beställa en nu under veckan men vill vara säker på att jag inte köper något som inte klarar spelet

Permalänk

skulle kört på xps en:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AeroxPojken
skulle kört på xps en:)

Vad menar du? Det är ju den jag funderar på (Dock med 16")

Permalänk
Medlem

du kommer knappast klara att köra wow med allt maxat på en 16" eftersom full hd upplösning i spel är lite mycket för dessa grafikkort.

har precis fått hem min xps 13, ska bli intressant att testa lite hur allt fungerar på den

Valde med p9600 processor, återkommer med lite kommentarer!
Groggan

*EDIT*

Kan säga att worlf of warcraft går alldeles utmärkt med native upplösning, 1280x800!

Trodde det skulle vara lite tungt med en 13" att spela på i början, men tycker det har gått hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Jag har en Studio XPS 1340 med följande spec:

Hårddisk: Samsung SSD RBX 128 GB.
Processor: P9600 @ 2.66 GHz
Minne: 4GB
Grafik: NVIDIA GeForce 9500M (GF 9400MG + GF 9200MGS) (SLI-varianten alltså)

På denna kör jag Windows Vista Ultimate med SP1.

Jag upplever datorn som väldigt slö med de mest enkla uppgifter så som internet-browsning/Microsoft Office/Visual Studio (framför allt).

Det är som att datorn laggar rejält när man exempelvis markerar en större mängd text eller hoppar från botten till toppen i ett Word-dokument eller på en hemsida. Spelar ingen roll om jag kör Internet explorer eller Firefox för just lagget på hemsidor.

Jag har ingen aning om vad detta kan bero på. Är det någon annan som upplever samma sak?

För övrigt så kör jag med en extern skärm med upplösningen 1680X1050.
Jag har senaste version av BIOS (V07) samt senaste drivrutinterna till grafikkortet.

Mvh
R