The Pirate Bay fälls

Permalänk

Re: Re: snorvalpar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och det är minst lika patetiskt att läsa ditt.
Att bara godtyckligt hitta på en siffra och sen kalla alla man tycker tillhör denna gruppering man skapat för respeklösa dumma ungar är exakt vad många av oss har emot dumheter så som denna dom, IPRED m.m.

Att se hur insnöade vissa är på att det just specikt och enbart skulle gälla giriga ungar som vill ha saker gratis är i sanning en tragisk syn. Detta handlar om så fruktansvärt mycket annat men det räknas inte alls i ögonen på de som ser det hela enbart som att man stoppat någon tonåring från att se filmer utan att betala för det.

Och vart får du påhittade idéer som att det skulle bli mindre massproducerad skitmusik utan piratkopiering ifrån!? Anledning till att det finns massor av sådant är ju just för att sådant faktiskt säljer. I vilken värld lever du där detta skulle förändras bara för att piratkopieringen hindras? Skitmusiken säljer bra MED piratkopiering, tänk bara på vad den kommer göra utan det...

Och sen kan jag säga att det banne mig är lika personligt för mig. Alla godtrogna människor som blint bara tuggar det som stoppas i deras mun och nickar glatt. Du förstör minst lika mycket för mig när jag måste lägga ut mina beskattade hårt förvärvade pengar på 12 urkassa skitlåtar bara för att få tag i den där enda 3-minuters låten jag faktiskt ville ha. För det är vad det handlar om.

Inte att branchen vill komma igång och bara tjäna pengar på det konsumenterna faktiskt vill ha, utan det som är på tapeten är att de vägrar inse att även de måste röra sig med tiderna. Att folk inte längre är villiga att betala för timmar av ren avföring ur sina högtalare bara för att efter X antal inköpta album på skivor som blev omoderna för 10 år sedan ha en musiksamling där 10% är vad de faktiskt vill ha.

Bra skrivet av dig som vanligt

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Mycket bra sagt!

Frågan är bara hur kan vi påverka? Vi borde demostrera som de gör i Frankrike! så trött på alla Svenska mesar...jag börjar verkligen tröttna på alla svenska politiker och EU...

Visst är man mesig, dessutom lätt att bli det när man är rätt så politiskt ointresserad. Ointresset som jag själv delar med många andra kommer sig säkert av att vi har haft det väldigt bra, och de etablerade politiska organisationerna har gillat läget och inte bemödat sig särskilt för att värva nya intresserade av demokratiska frågor. Status Quo. Tills nu.

Nu har vi plötsligt något att slåss för, förutom alla jobb som fösvunnit på grund av finansvalparnas överkreativitet, vi har att slåss för vår frihet. Det låter som en klyscha, men det börjar tyvärr bli alltför sant.

Jag gick med i Piratpartiet idag, jag har ännu ingen koll på hur de står i andra viktiga frågor men de står i alla fall för rätten till fri information(inte alls samma sak som gratis upphovsrättsskyddad film och musik, upphovsrätt behövs visst men den står inte över alla andra fri och rättigheter). Visar de sig inte hålla måttet går jag självklart ur, men just nu känns det här som en viktigt principfråga att visa sitt stöd för: rätten till vår fria information och att statsmakterna måste tänka sig mycket, mycket noga för innan de sätter igång att övervaka dem som har valt dom. Det är mycket odemokratiskt att betrakta medborgarna och väljarna som "dom".

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Inte oväntat Sverige böjer sig lågt och tar den upp i ***** igen som vanligt utan att ens klaga det minsta

Och 30 mille i skadestånd aja verkar som USA vill att deras relger ska gälla i Sverige med överdrivna skadestånd och att man kan stämma vem som helst

Älskar Sverige men för ofta så är staten mesiga och ger efter.

Skulle dock inte förvåna mig om USA skulle startat krig emot oss med anledningen att vi "skyddar" terrorister eller något sånt antagligen därför mes staten inte vågar stå upp för sig själva.

//Fuvvan

Visa signatur

God gave me style, God gave me grace, God put an smile upon my face.

Zalman GS1000 i7 920 @ 2,66Ghz PowerColor Radeon HD 4870X2 Corsair 750W, Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 3GB, Intel DX58SO, X58, Socket-1366 Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

Permalänk

jag tycker att vi alla går ihop och anmäler posten. dom har ju onekligen gjort sig skyldiga till samma sak som the pirate bay. det är massa olagligheter som skickas med posten, så det är ju rimligtvis postens fel då om man ska följa detta skämt som vi kallar det svenska rättsväsendet.

men men sådan är kapitalismen och vi kommer aldrig att vara fria från korruption eller ha en bra demokrati innan den krossats.

Permalänk
Medlem

Re: Re: snorvalpar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och det är minst lika patetiskt att läsa ditt.
Att bara godtyckligt hitta på en siffra och sen kalla alla man tycker tillhör denna gruppering man skapat för respeklösa dumma ungar är exakt vad många av oss har emot dumheter så som denna dom, IPRED m.m.

Att se hur insnöade vissa är på att det just specikt och enbart skulle gälla giriga ungar som vill ha saker gratis är i sanning en tragisk syn. Detta handlar om så fruktansvärt mycket annat men det räknas inte alls i ögonen på de som ser det hela enbart som att man stoppat någon tonåring från att se filmer utan att betala för det.

Och vart får du påhittade idéer som att det skulle bli mindre massproducerad skitmusik utan piratkopiering ifrån!? Anledning till att det finns massor av sådant är ju just för att sådant faktiskt säljer. I vilken värld lever du där detta skulle förändras bara för att piratkopieringen hindras? Skitmusiken säljer bra MED piratkopiering, tänk bara på vad den kommer göra utan det...

Och sen kan jag säga att det banne mig är lika personligt för mig. Alla godtrogna människor som blint bara tuggar det som stoppas i deras mun och nickar glatt. Du förstör minst lika mycket för mig när jag måste lägga ut mina beskattade hårt förvärvade pengar på 12 urkassa skitlåtar bara för att få tag i den där enda 3-minuters låten jag faktiskt ville ha. För det är vad det handlar om.

Inte att branchen vill komma igång och bara tjäna pengar på det konsumenterna faktiskt vill ha, utan det som är på tapeten är att de vägrar inse att även de måste röra sig med tiderna. Att folk inte längre är villiga att betala för timmar av ren avföring ur sina högtalare bara för att efter X antal inköpta album på skivor som blev omoderna för 10 år sedan ha en musiksamling där 10% är vad de faktiskt vill ha.

Det där är ju helt galna argument.

Det är inte du som avgör om andras saker är värda att få säljas eller låta stjälas av tjuvar. Det spelar ingen roll om du tycker produkten är skit.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
Ni kan ju ta och komma ihåg det här nästa gång ni ska rösta i ett val (bör bli i sommar för en del av oss). det är nuvarande och förra regeringen som skapat detta totala rättshaveri som uppkommit i Sverige. Om vi bortser från fildelning så har regeringarna fört igenom ett antal regleringar för övervakning av svenska medborgare, som bara för 20 år sedan hade varit totalt otänkbara.

Tyvärr har vi inget parti som kan totalt ändra inriktning på Sverige.
Någon som vill starta ett?

Glöm bara inte att det var förra regeringen som startade TPB-härvan, och en del annat också.
Vi behöver ett nytt parti som kan stå för vad dom säger före valen och inte ändra sig dagen efter valet.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: snorvalpar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
Fattar ni inte att detta är samma brott som patentintrång. När någon skor sig för egen vinning på någon annans svett och slit så är det ett brott i hela världen. Till skillnad från andra här så anser jag att dessa brott stoppar all utveckling. Det är mycket effektivare att kunderna spenderar sina pengar på det de vill ha och hittar det inget de vill köpa så låter man bli. Då tvingas någon tänka om och vi får bra tjänster.

Jag är trött på att all musik som jag köper är skitproducerad till stor del för att ni skiter i att betala för er. Ni skadar mina prylar som jag köper för egna beskattade hårt förtjänade pengar. DET ÄR PERSONLIGT NI FÖRSTÖR FÖR MIG!
...

Jag vill bara få valuta för mine egna pengar och så tycker jag rent allmänt att man ska följa lagen. PB visste att deras tjänster till 95% användes för olaglig verksamhet och då tycker jag man ska ha sitt straff. Att jämför med google är bara dumt och korkat eftersom procentuellt knappt används för brott alls.

En hel del saker i det som du angriper har tyvärr lite med varandra att göra, tyvärr för att allt skulle bli så mycket enklare att förstå om så vore fallet. Själv har jag aldrig laddat ner musik och började bygga upp min samling av musik på CD i mitten av 80-talet, men det har aldrig varit en fråga om massinköp. Några skivor har jag redan behövt rippa och bränna om eftersom CD mediet visar sig ha ett bäst före datum. Överlag innebar övergången till CD att det fuskades rejält vad gäller kvalitet trots att produktionen blev avsevärt billigare. Var tog dessa extra pengar vägen och hur investerades dessa?

Musikindustrin är chockerande långsam i sin utveckling. Det som bromsar är inte pengar utan mentaliteten. Glöm inte att det är en bransch som vägrat göra rätt för sig och ogenerat återutger diverse material fortfarande utan att ge artisterna ifråga skälig ersättning. Den här typen av affärsmetoder förpackas också den snyggt med copyright skyddade små snören. Det blir än mer bisarrt när sedan Hollywood filmatiserar en förfördelad artist tragiska liv och tjänar på det ytterligare några miljoner dollar; visst det är inte aktör men alla är nu samlade under samma tak och slungar ut moraliska floskler vars bäst före datum gick ut för decennier sedan.

Vad har mediaindustrin gjort sedan mitten på 90-talet för att ge konsumenten väl genomtänkta och bra produkter? Med tanke på deras resurser är det pinsamt lite och ofta på ett så dumt sätt att jag ibland häpnat. Istället för att se en naturlig utveckling på sin marknad får de plötsligt för sig att ta betalt för en och samma media i varje tänkbart led. Inte märkligt att konsumenten med lite krav på kvalitet blev aningen sned. Och vad är det för nedladdningsbar musik vi talar om? MP3, precis vad audiofilen söken, eller hur? WMA, visst kalas nu måste vi pga DRM skiten låsas till just ett operativsystem också, kanon! ACC, tja det är ju faktiskt en lite bättre kompromiss men inget för audiofilen, och DRM frågan fanns kvar länge och väl. "Den här tjänsten ser ju bra ut" säger du för att sekunden efteråt mötas med "We're sorry but this service isn't available for your part of the world". Att hitta musik i lossless format har varit oerhört svårt och det finns i nuläget några få som erbjudet det, vilket är bra om du liksom jag söker efter lite intressanta jazz och klassiska inspelningar, men utbudet är ändå tragiskt begränsat. Jag har flera gånger försökt köpa vanliga CD skivor genom Webb handeln för att komplettera samlingen och efter en månad få besked om att "tyvärr din order är annullerad eftersom vi inte kunnat få hem produkterna i tid". Tiden är 17 april 2009 och tiden står fortfarande still.

När du påstår att kvalitén är sämre pga företeelser som TPB då är det dags att dyka ner i skivsamlingen och återansluta till verkligheten. Kanske blir du överraskad men många jazz inspelningar gjorda på 50- och 60-talet håller avsevärt högre klass än det mesta populärmusik du idag erbjuds. Skulle orsaken vara brist på pengar? Snarare brist på intresse för musik. Specialeffekter på filmduken kostar naturligtvis stora summor pengar, men sett till hur okontrollerade budgetar de tycks leka med, hutlösa ersättningar än hit och dit, är ju ändå frågan om de kanske inte först borde se till att sköta affärerna bättre innan de klagar på att det inte går runt. Annars är ju affärsidén lysande: vi slösa de betalar oavsett hur och t o m om filmen är kass. Lågbudgetfilmer från hela världen gör årligen de stora bolagen till åtlöje och bevisar hur mycket mer värt bra artisteri är. Visst det görs bra film i Hollywood också men generellt är de ofta överskattade.

Nu sätter jag en liten punkt här. Kort sammanfattning: jag sympatiserar inte med TPB men jag håller med Wallis om att en fällande dom kan få allvarligt negativa följder. Nej, det är inte TPB och de som nedladdat copyright skyddat material, roten till problemen vi har är djupare och förankrade i för-Internet tid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Härligt med folk som är berädda att rösta på ett enfrågeparti och äventyra så mycket för att dom vill kopiera musik. Det vore isf långt bättre om ni jobbade och betalade om alternativet är att rösta på mupparna i piratpartiet. Dom som röstar på enfrågepartier är gött smarta?

Vi kanske vill det! bry dig inte så har du inga bekymmer!

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem

Blir att sätta en röst på piratpartiet i eu-valet det är det minsta jag kan göra. Jag vill inte ut på stan och demostrera, sitter gärna på min röv till en kamera tittar in genom fönstret.

Permalänk

Moderaterna är blinda rättsväsendet är trasigt nu kan alla snart stämma alla sedan är det vilda västern för hela slanten.
Jag skulle kanske ino en snar framtid ta reda på vem som blötter ner mig på en gata och sedan stämma han i avgrunden. Vettigt?...Nä fyfan för vad Sverige är på väg att bli en jävla marionett stat till USA och andra stora länder

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Du hänvisar ju bara till kryphål i lagar och regler.

Vilken idiot som helst fattar ju att de där fyra har möjliggjort och stimulerat brottslig verksamhet.

Kanske alla idiotiska politiker borde koncentrera sig på att få lagarna RÄTT istället för att stämma oskyldiga människor och göra de skuldsatta för livet?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: snorvalpar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Det där är ju helt galna argument.

Det är inte du som avgör om andras saker är värda att få säljas eller låta stjälas av tjuvar. Det spelar ingen roll om du tycker produkten är skit.

Så ditt svar är att eftersom folk har en personlig smak så ska samtliga finna sig i att bara äta det som serveras?

Det är inget galet med de argument jag lägger fram. Jag påpekar att en i det närmaste antik affärsmodell i detta försvarasr på politisk nivå för att de bakom modellen inte själva klarar av att skapa någonting folk är villiga att betala för. Exakt vilken musiksmak man har är oviktigt.

För ska sanningen fram så är det ju just pengar det handlar om och ser man till vart pengarna finns så finns det inte, inte ett enda, incitament för ett företag att vidareutveckla någonting som folk redan är villiga att betala för. Så varför rör sig utvecklingen frammåt? Jo just för att folk INTE vill betala för saker. Det är konflikten mellan bolagens vilja att ta så mycket betalt för så lite som möjligt och konsumenternas vilja att betala så lite som möjligt för så mycket som möjligt som driver utvecklingen.

Piratkopiering är bara den yttersta formen av detta. Folk väljer det som är gratis så länge det mervärde man får av orginalen inte väger upp merkostnaden. Hur svårt är detta att greppa? Det är grundläggande på så många nivåer att det borde vara en självklarhet, men tydligen inte.

Men vad har vi här istället? Jo istället för en marknad som utvecklas, som antingen ökar på sitt mervärde eller sänker merkostnaden så har vi ett gäng gallskrikandes småbarn utanför riksdagen och domstolarna som gråter sig rödögda om att deras gamla, utdaterade och med dagens teknik fullständigt fosila sätt att ta sig fram på marknaden inte fungerar.

Varför skulle inte samma regelbok som gäller alla andra brancher gälla media-brancherna? Varför skulle de få gå runt denna mest grundläggande regel som dikterar förhållandet mellan tillgång och efterfrågan. Jag ser ingen anledning till det.

Det är dock tragiskt att det har gått så långt att någonting olagligt blivit mer eller mindre en folkrörelse i väntan på att marknaden skall sluta vara envisa fån. Och givetvis är det sorgligt att det är någonting som även drappar artister, skådespelare med mera då dessa människor självklart bör få betalt för sitt jobb. Men det hade de fått också, om bara bolagen insett att 10*10 är samma sak som 100*1...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Fattar inte hur vissa tänker. De personer som är för fildelning av upphovsrättsskyddat material, hade ju sällan suttit på jobbet om dom själva inte fick ett öre för det. Sen att man fått mycket pengar för ett verk som många gillar, kan inte ses som en ursäkt att få snylta på detta.
Man kan dra en parallell med en glass i en matbutik, bara för att glassen sålt i sjukt många exemplar och tillverkaren tjänat pengar på en bra produkt, så har man ingen rätt, varken av matbutiken eller tillverkaren att ta ett ex gratis om dom själva inte säger att det är okej.

Drar den parallelen för att vissa är nog barnsliga att skrika över rättvisa, när det som beslutats är det mest rättvisa.
Sen ska man inte bara dra in det politiska för det som egentligen bör spela roll är det moraliska som väldigt många som stödjer illegal fildelning verkar sakna.

Fast om man vill göra en egen glass som är likadan så är det tillåtet, än så länge. Däremot så får man inte göra en egen kopia av en film vad nu det kan vara för skillnad ?
Upphovsrätt borde behandlas på samma sätt som uppfinningar. Registrering hos patentverket(eller dess motsvarighet) och en ingångsavgift som gäller t.ex. 5 år och kan förnyas om man önska mot en ny avgift. Sen ska det finnas ett offentligt register där man kan so om aktuell film/fote/bok mm är patenterar. Om inte så kan man kopiera glassen.

Permalänk
Medlem

Håller med, nästa val får jag också rösta och jag tänker då inte rösta på Moderaterna iaf, Socialdemokraterna vet jag inte men antagligen inte dem heller

Permalänk

Varken socialdemokraterna eller Moderaterna får min röst! Egentligen tycker jag inte något parti i Sverige förtjänar att leda landet.

Trots allt detta så bryr jag mig helt enkelt inte mer om politiken i Sverige, därför ger jag min röst till piratpartiet för att de är en fråga som dom driver fram och jag gillar JUST den frågan! That's it! jag bryr mig inte mer om politiken...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600@3.0GHz | Asus P5B Deluxe | Corsair XMS2 PC6400 4GB | XFX GeForce 8800GTX 630M 768MB GDDR3 |Seagate Barracuda 500GB NCQ 16MB SATA2 | Seagate Barracuda ES.2 1TB SATA2 32MB 7200RPM | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM |
Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty | Eizo 24'' S2431WK | iPower 600 Watt Extreme edition | Windows Vista Business 64 Bitar SP1

Permalänk
Medlem

Svenska rättsamhället !

An big joke !

Finner inga ord mer än att detta är skandal, svenska regeringen borde f-n avgå !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: snorvalpar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minimaiser
Bra skrivet av dig som vanligt

Tackar!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Svenska regeringen bryr sig mer om TPB än alla mord/våldtäkter som pågår i samhället det är väl bara LITE fel tänkt va eller?!

Permalänk
Medlem

Surt!

Ja vad ska man säga... Jag tänker då inte köpa massa skivor bara för att en artist ska ha råd med sina 20 bilar och 1000kvm slott.

Visa signatur

Ztudio

Permalänk
Medlem

Fan vad förbannad man blir när man läste detta!

"Genom att tillhandahålla en webbplats med, enligt vad tingsrätten funnit, välutvecklade sökfunktioner,"

En site SKA ha välutvecklade sökfunktioner.

"Enkla uppladdnings- och lagringsmöjligheter"

Det är ju självklart på en sida skapad för fildelning! Och hur menar dom egentligen med detta? Att enkla möjligheter till att lagra upp torrents?

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk

Tycker domen är överdriven och då kan man lika gärna sätta dit Google eller Audi som tillhandahåller information eller driv medel som gör att folk söker upp torrents eller kör för snabbt och så vidare. Ja det är vrickat men en sak måste jag påpeka och det är brist på kompetens hos många av er i forumet vad gäller marknadsekonomi inom industrier som till exempel skiv- & filmbolag.

Förstå hur mycket pengar saker och ting kostar för diverse bolag för att gå runt bara. Det är ju inte så att skiv- & filmbolagen i Sverige går med 100% vinst mot vad de omsätter, bara korkat att tro något sådant och gör man det bör man ta reda på lite fakta först kan jag tycka. Fakta och sen diskussioner, inte tvärtom.

Kollar man lite statistik inom skiv- & filmindustrin i Sverige så kan jag presentera några exempel nedan.

Universal Music AB
Vinstmarginal år 2007-12: 0,04%
De omsatte det året 246.235 kr. 0,04% av omsättningen är vinstmarginalen som är lika med 9.849 kr.

EMI Music Sweden AB
Vinstmarginal år 2008-03: 4,23%
De omsatte det året och ett år tillbaka 167 090 kr. 4,23% av omsättningen är vinstmarginalen som är lika med: 7.068 kr

SF Bio AB
Vinstmarginal år 2007-12: 7,08%
De omsatte det året 994.014 kr. 7,08% av omsättningen är vinstmarginalen som är lika med: 70.376 kr

Europafilm AB (Med SF)
Vinstmarginal år 2007-12: 4,12%
De omsatte det året 878.993 kr. 4,12% av omsättningen är vinstmarginalen som är lika med: 36.214 kr.

Bara för att ta ett annat stort bolag helt off dessa industrier.

IKEA AB
Vinstmarginal år 2008-08 och ett år tillbaka: 7,24%
De omsatte det året 29.094 000 kr. 7,24% av omsättningen är vinstmarginalen som är lika med: 2.106.405 kr.

Volvo AB
Vinstmarginal 2007-12 är lika med: 8,15%
De omsatte det året 284.500.000 kr. 8,15% av omsättningen är vinstmarginalen som är lika med: 23.186.750 kr.

Källa: www.AllaBolag.se

Mycket pengar de tjänar va? Detta är dessutom 2008 eller bakåt. Tro inte att det går bättre för dom idag då det är finanskris.

Ni får ju då inte glömma bort att året framöver kostar pengar. Alla skall ha sina pengar, svårare än så är det inte.

Fakta först och diskussioner sen folks!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lille_Skutt
Har jag fattat det hela rätt så har väl inte Google några torrents-filer på sina servrar? I mina ögon så är det en stor skillnad. Det enda jag hittar när jag söker på Google är en länk till någon torrent-sida. Jag måste gå dit till den sidan länken hänvisar för att kunna ladda ned torrent-filen. Mina sökkunskaper är inte mer avancerade än så.

Eller går det direkt från det resultat du ser på Googles söksida när man sökt efter något ladda ned en torrent-fil? Man ska inte behöva gå in på någon annan sida för att kunna ladda ned torrent-filen.

Har jag inte fått det hela om bakfoten så är det väl på TPBs och andra torrent-sidors servrar som torrent-filen finns?

Om det är så....så tycker jag att det är en stor skillnad på Google och TPB. Upplys mig om jag har fel......

Skillnaden mella google och TPB är att google har referenser till alla torrentfiler på hela internet och TPB har bara sina egna. Skulle gissa på att det finns 40-50 ggr fler torrentfiler på googgle om det inte är ännu större skillnad. Gör sökningen med +torrent nästa gång så lär du knappast använda TPB mer sedan, den är trots allt ganska liten.

Permalänk
Avstängd

asså fyfan!
E alla domare sega eller? Fattar dom inte att det komer komma typ en exakt lika dan sida som TPB? dom kommer ju alldrig lyckas.
Senila arslen

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Re: Surt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
Ja vad ska man säga... Jag tänker då inte köpa massa skivor bara för att en artist ska ha råd med sina 20 bilar och 1000kvm slott.

Kunnde inte sagts bättre. håller med dig till 210 %

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Surt!

-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztudio
Ja vad ska man säga... Jag tänker då inte köpa massa skivor bara för att en artist ska ha råd med sina 20 bilar och 1000kvm slott.

Det är det inget fel i. Då har ju artisten i alla fall fått betalt, och är uppenbarligen så pass populär att massor av folk är villiga att betala för det.

Ser man däremot till folket som egentligen inte har med saken att göra så håller jag med dig. Jag köper gärna skivor så mitt favoritband kan köpa flotta villor. Jag köper dock inga skivor för att någon kostymklädd mes med som inte gjort mer än hyrt ut en studio ska kunna sno 90% av det jag lägger ut på skivorna...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hybris6

Snart kommer de väl på att terrorister gör bomber hemma i huset och det är också där folk laddar ner olagligt så varför inte installera kameror i vartenda hem... Gör du inget olagligt ha du ju inget att dölja... Och är det inte värt en kamera i hemmet för att kanske rädda 1000 tals människoliv (som ju kan dö i en terror attack om terroristerna får sitta hemma och göra bomber i fred)...

Finns redan folk som har chip implanterade så de kan spåras via gps osv. Läste en artikel om det för något halvårsedan, markandsförs tydligen i usa för att tex kunna spåra barn enkelt om de blir bortrövade.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Stog på någon blogg att åklagar sidan tänker överklaga?! VARFÖR! Tror säkert dom är mer än nöjda men kanske usa företag pressar lite.

Permalänk

En annan sak också vad gäller brott VS brott. Jag tycker personligen att det är korkat att en man som gjort något bedrägeri på 200.000kr skall få 4 års fängelse medans tre snubbar som grovt våldtar en flicka på 16 skall få behandling eller kanske 2 år.

Men problemet är några saker som uppenbarligen inte folk känner till, även om det idag är vrickat och ganska ointressant.

Förr i tiden hade Kungen hand om alla pengar och att stjäla pengar från Kungen/ "staten" var absolut strikt förbjudet. Ta ett exempel på ett bedrägeri, vilket som helst. Kungen var kungen och kungen "ägde" alla pengar och när någon stal pengar från kungen så fick de sitt straff, ordentliga straff.

Att våldta en flicka eller mörda en man påverkar inte personer i samma "nivå" och inte Sverige överlag (även om pengarna i större utsträckning inte heller gjorde det), så fick man helt enkelt inte lika högt straff. Logiskt men korkat.

Problemet är att lagar man har bestämt för länge sedan går inte bara att ändra på hur som helst. Wicked? Yes, but true.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Fattar dom inte att det komer komma typ en exakt lika dan sida som TPB? dom kommer ju alldrig lyckas.

Det har väl inte så mycket med saken att göra? Vi fortsätter ju envist att döma folk för andra brott trots att det uppenbarligen inte hjälper (folk fortsätter att begå brott).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag köper dock inga skivor för att någon kostymklädd mes med som inte gjort mer än hyrt ut en studio ska kunna sno 90% av det jag lägger ut på skivorna...

Varför inte? Ditt favoritband tyckte uppenbarligen att det var en god idé att ge 90% av vinsten till en kostymmes; kanske hade de något skäl till detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Jo, men om man inte har råd med allt man vill ha bör man prioritera det som är viktigast. Att ha gratis tillgång till film är ingen rättighet, särskilt inte om man bryter lagar samtidigt.

Det beror mer på var du bor och vilka lagar som gäller där du är. Förutsättningen är att du har råd med dator och internet. Vi har lite olika lagar i olika delar av jorden. På vissa ställen kör man på vänster sida och på vissa höger. Problemet här är att vi har egna lagar som kompletteras med EU:s lagar. Nu har vi även börjat att få USA:s lagar på oss med hjälp av olika lobbyorganisationer som samtidigt inte behöver rätta sig efter våra svenska lagar.