Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elajtkatten
"Vanlig" stor eller en lite mindre?

Vilken fråga...

Självklart en som passar, men med tanke på hur små skruvarna är så kör jag med små stjärnskruvmejslar, sådana som kommer i fem sex olika storlekar i en plastask.

Permalänk
Medlem

är väll den lite spetsigare sorten? dvs inte den som har en platt "nos"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om/hur det går att stänga av hårdvaruknappen för det trådlösa? Kommer åt den ofta och det är riktigt irreterande. Varför ens ha en sådan idiotknapp är för mig obegripligt.

/R

Permalänk
Medlem

Någon som kan beskriva hur man byter CPU i denna dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Någon som kan beskriva hur man byter CPU i denna dator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Guide till hur man installerar mer RAM samt byter CPU

*Stäng av datorn
*Ta ut batteriet
*Titta under datorn så ser du att du har en platta som du kan plocka bort om du skruvar ut några skruvar
*Skruva ur alla skruvar som sitter längs kanten på denna pltta
*Bänd försiktigt loss plattan, börja med änden som är smalast och är belägen under batteriet.
*Nu har du plockat bort plattan och datorns RAM och CPU är klart synliga.
*Vill du installera RAM är det bara att stoppa in stickan lite vinklad och trycka in den så mycket som möjligt in i sloten, för att sen trycka änden som sticker upp ner mot datorns inre.
*Vill du byta CPU tar du och skurvar ur de fyra skruvarna som håller CPU-kylaren på plats.
*lyft på flänsdelen och vinkla upp hela kylaren lite och dra sen ur kylaren.
*Nu har du CPUn helt synligt
*Över CPUn löper det en klisterlapp, dra försiktigt bort den från änden som sitter på en plastbit i datorn
*Vid CPUn har du en skruv, den vrider du 90grader och CPUn flyttar på sig.
*Plocka bort CPUn och sätt in den nya
*Gör stegen baklänges och voilá, din dator är uppgraderad.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8245759...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Idag kom datorn tillbaka till Phonehousebutiken. Och åter igen har Anovo inte rört datorn. Butikschefen på Phonehouse skulle ringa Acer för att få en ny dator då anovo haft sina 3 försök nu. Hoppas det löser sig snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Idag kom datorn tillbaka till Phonehousebutiken. Och åter igen har Anovo inte rört datorn. Butikschefen på Phonehouse skulle ringa Acer för att få en ny dator då anovo haft sina 3 försök nu. Hoppas det löser sig snart

Har inte du rätt att få tillbaka pengarna till och med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Har inte du rätt att få tillbaka pengarna till och med?

Njao.. jo det har jag väl men vad får jag för bärbar dator för 3000kr idag? Sen lär de väl ha rätt till att göra nyttoavdrag också. Så jag ska ha en ny dator, likvärdig eller bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Njao.. jo det har jag väl men vad får jag för bärbar dator för 3000kr idag? Sen lär de väl ha rätt till att göra nyttoavdrag också. Så jag ska ha en ny dator, likvärdig eller bättre.

Du kan få min i sign XD

Permalänk
Avstängd

1000;D

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

fy fan, skulle öppna datorn för att rensa damm och inser att verkstaden har i stort sätt förstört gängorna på alla skruvar förutom två och dom två saknas

hur svårt kan det vara att hålla reda på skruvarna alternativt skruva i dom korrekt. det är ju sånt privatpersoner fixar, men inte en "professionell verkstad"...

va trött jag blir

Permalänk
Medlem

Min laddare har börjat att tjuta och bli varm. Luktar ibland bränt. Ni som bytt era laddare hur har ni gått tillväga? Vill inte lämna in laddaren och bli av med den i 2v som jag redan blivit med datorn fast gånger 2.

Hur gick ni tillväga?

/R

Permalänk
Medlem

Tack acer! Garantin gick ut för 10 dagar sedan så de kan ge mig ett kostnadsförslag

Blir ALDRIG mer en Acer dator för mig.

/R

Permalänk
Medlem

Laddare för ca 100kr inkl frakt med dagens växlingskurs!

Om någon i Stockholm är sugen så skrik till!

/R

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på din dator nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Vad är det för fel på din dator nu?

Datorn funkar *peppar peppar* Det är nu laddaren som piper och luktar bränt
Många som verkar ha samma fel.

/R

Permalänk
Medlem

Meh, trodde det var något med datorn och att det var därför du fick kostnadsförslag

Nätaggen är ju inte så dyra som du redan hittat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Meh, trodde det var något med datorn och att det var därför du fick kostnadsförslag

Nätaggen är ju inte så dyra som du redan hittat.

Nä skoj att de ville laga en laddare

Blir att köpa en ny! Perfa med usa sladd till också. Ska kanske dit i höst. Fått din såld?

/R

Permalänk
Medlem

Ah nice Vad ville de ha för att reparera din nätadapter då?

Nej, jag har inte fått min såld än, ingen som är intresserad verkar det som. Lagt ut den på blocket i originalutförande (och med bilden på locket), så blir väl till att sälja cpun och använda minnet i den framtida nc10an...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Ah nice Vad ville de ha för att reparera din nätadapter då?

Nej, jag har inte fått min såld än, ingen som är intresserad verkar det som. Lagt ut den på blocket i originalutförande (och med bilden på locket), så blir väl till att sälja cpun och använda minnet i den framtida nc10an...

De ville att jag skulle pröjsa frakt mm för att teknikern skulle ta reda på det. Lär landa på minst 1k sen kommer de på att man lagar inte en laddare

Vad skaru ha för professorn? Intresserad!

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Vad skaru ha för professorn? Intresserad!

/R

Vad jag vet så är människohandel olagligt;)

Permalänk

Bara sug-Phonehouse styr upp en ny dator till mig för jag tror knappast den gamla kommer bli lagad så kan du få min 4315 laddare for free för den har jag kvar här hemma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Bara sug-Phonehouse styr upp en ny dator till mig för jag tror knappast den gamla kommer bli lagad så kan du få min 4315 laddare for free för den har jag kvar här hemma.

Låter som en bra deal

PMa om det inträffar och lycka till med allt.

/R

Permalänk
Medlem

Jag har haft datorn i 1år nu eller lite mer än det och jag är skit nöjd med den fast den är på lagning nu för fästet på skärmen var sönder och fläckten va som en jumbo jet men annars är jag jätte nöjd med den

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lixz
Jag har haft datorn i 1år nu eller lite mer än det och jag är skit nöjd med den fast den är på lagning nu för fästet på skärmen var sönder och fläckten va som en jumbo jet men annars är jag jätte nöjd med den

Mer än ett år? Alltså har garantin gått ut och du får alltså betala för att få datorn förstörd av Anovo?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirKnasen
Mer än ett år? Alltså har garantin gått ut och du får alltså betala för att få datorn förstörd av Anovo?

Nej jag lämnade in datorn veckan innan garantin gick ut och det har gått 5 veckor nu och har fortfarande inte sett röken av min dator (hoppas inte jag får betala)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lixz
Nej jag lämnade in datorn veckan innan garantin gick ut och det har gått 5 veckor nu och har fortfarande inte sett röken av min dator (hoppas inte jag får betala)

Då behöver du inte betala.

Permalänk
Medlem

Kan någon skriva en liten guide till hur man lägger ihop dessa 2 hårddiskar som finns på datorn. Den ena är full och jag vet inte hur jag ska använda den andra.

Har försökt hitta det men har ingen aning om hur man gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tushitzu
Kan någon skriva en liten guide till hur man lägger ihop dessa 2 hårddiskar som finns på datorn. Den ena är full och jag vet inte hur jag ska använda den andra.

Har försökt hitta det men har ingen aning om hur man gör det.

Menar du de två partitionerna som finns på hårddisken?