Grymma 2.1 högtalare till datorn

Permalänk
Medlem

shit, jag som tyckte att det var svårt att välja innan

Jag vill göra det enkelt för mig.. och billigt..
Jag sitter i dagsläget på ett par gråa 2.1 altec lansing som ser ut att komma ifrån 60-talet. Ena högtalaren låter brusar lite när jag drar upp volymen så det är väl därför jag äntligen slår slag i saken. Jag har aldrig varit ljudkräsen så att lägga 5k på ljud känns lite sådär.

Så ett enkelt 2.1 system för ca 2.5k är väl vad som tilltalar mig mest.

Jag vill kunna avnjuta musik på normalvolym men också kunna dra på rejält utan att tappa något (det här kommer att vara de ända högtalarna jag har så jag kanske kopplar dom till tvn nån gång också).

jättetack för alla svar!

EDIT: d'feldt audioengine 2, kan de vara något? då måste jag lägga till en sub också, vilken?

Detta bevisar väl hur lite jag kan... men är det så att alla "datorhögtalare" har inbyggd förstärkare? eller är suben förstärkaren?

Permalänk
Medlem

Jag är helt såld i mina Soundsticks.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=44556
Värt att kolla in (lyssna)!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer7Pro
Bara för att det är det bästa du haft betyder inte att de är bra. Min bästa bil kanske är en rostig Lada från 1983, det gör den inte till en bra bil.

För 2500kr så skulle jag satsa på ett vettigt 2.0-system. Kanske högtalarbyggsatser från HiFi-kit och en begagnad åttiotalsförstärkare från blocket.

T.ex 2st: http://hifikit.se/show_prod.asp?id=40
och http://www.blocket.se/vi/19846065.htm?ca=11_s

y/n?

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem

har svårt för begagnat :/
och sen vill jag gärna ha mindre högtalare som få plats bredvid skärmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eacan
Men knip om du inte kan!

Z2300 & Z5500 till datorn är bland de bästa du kan skaffa till datorn, givetvis kan du ju bygga själv osv. men om man ska köpa ett "Dator system" så är det dessa samt ett par Creative de bästa.

BTW så utklassar dessa två allternativ ditt....

Creative Gigaworks T3, 2.1 ->
2 x satellithögtalare - 15 Watt - 8 ohm
1 x bashögtalare - 50 Watt

Logitech Z5500 ->
4 x satellithögtalare - 62 Watt
1 x högtalare för mittenkanal - 69 Watt
1 x bashögtalare - 188 Watt

Logitech Z-2300
2 x höger/vänster kanalhögtalare - 40 Watt
1 x bashögtalare - 120 Watt

Seriöst vad fan snackar du om?

Postade inlägget snabbt och lämnade datorn i timmar och det hade tydligen hackat up sig och postade en till när jag kom tillbaka? :/ förlåt

Jag tror t3 har bättre ljud, z5500 låter inget vidare, basen lever sitt eget liv och 0 mellanregister. Ett hemmabio för 4500 med dvd uppskalning låter en hel del bättre ( dock inte riktigt lika kraftíg bas men betydligt renare och glad) för att inte tala om ljudåtervinningen ur golvhögtalare med en stereoförstärkare... Mer än dag och natt mot z5500.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*