Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Hittade ett test på killer NIC v1.
http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=474&page=...

Läs testet! Med kommentarerna. Jag skulle vilja ha kortet i min burk, men jag skulle inte betala 2.500kr för det.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Mitt gamla integrerade nätverkskkort visade sig stjäla 30% av CPUkraften när Anandtech gjorde en recension av moderkortet. Så om jag hade haft det kortet kvar hade detta kort kanske varit ngt för mig haha.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vilket BULLSHIT!!!

Visa signatur

// E8500@3.18 E0 | Thermaltake DH101 | Corsair 450W | LG GGC-H2L | Corsair XMS2 6400 4Gb | Gigabyte P45-DS3 | Radeon Gigabyte 5550 | 3.7 Tb //

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM

Jag hade förstått om man kunde typ koppla hårddiskar rakt på skiten och låta den köra torrents själv och grejjer medans man lirar utan att belasta processorn eller något annat. Men vad är poängen med den annars?

Det kan man

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Avstängd

De borde göra nätverkskretsar som de säljer till moderkort och routertillverkare.

De skulle säkert kunna sno en del marknadsandelar från Realtek på high-end moderkortsmarknaden.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte SLI Ready = inget köp!

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Killer NIC gjorde att spelen flöt bättre medans man tankade, avlastade systemet.

Det finns inget annat nätverskort som klarar av detta så bra. Visst det hade sina begränsningar också.

Men jag tycker det går åt rätt håll, snart kan man sitta och lira crysis på högsta och tanka. Ni borde vara glada.

Men problemet är ju att under nedladdning blir ju hela en bandbredd från ISP och/eller routern belastad - inte enbart den datorn som har torrenttekniken igång (som exempel). Så allt detta handlar om att lura okunniga.

Detta är ett så otroligt slöseri med pengar att man blir lite ledsen.

Permalänk
Avstängd

du ser kortets kraft på sämre datorer. som när warhammer online kom ut så hade en kille det i sin dator som var medel bra. då fick han itne sån speciell stor boost men så satte dom in kortet i en riktigt dålig dator så ökades fpsen med typ 20%

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
De borde göra nätverkskretsar som de säljer till moderkort och routertillverkare.

De skulle säkert kunna sno en del marknadsandelar från Realtek på high-end moderkortsmarknaden.

Vid en hastig blick såg jag inte inga realtek på highendkort. Kollade då på lite kort från tyan.

Realtek finns väl bara på konsumentprodukter? Så fort man kommer upp i arbetsstationsklass och däröver så är det ganska svårt att hitta realtek i maskinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Killer NIC gjorde att spelen flöt bättre medans man tankade, avlastade systemet.

Det finns inget annat nätverskort som klarar av detta så bra. Visst det hade sina begränsningar också.

Men jag tycker det går åt rätt håll, snart kan man sitta och lira crysis på högsta och tanka. Ni borde vara glada.

Precis, kortet eliminerar också helt behovet av att behöva skriva informationen till diskarna din dator använder. Som i sin tur står för det mesta av CPU belastningen under nerladdning/uppladdning.
Har du det här nicket så blir du dessutom automatiskt pro i countar-strajk och du behöver heller inte något grafikkort längre då detta kortet fixar allt.

Ärligt talat, köper man detta kortet är man trög. Placebo och inget annat.

Det sorgliga är att så pass många köpt föregångaren här på jorden att de kunnat skapa en uppföljare. Det är mer skrämmande än att de släppt skiten...

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Första fick storstryk av en del hundralapps nätverks kort. Dom har försökt få denna att se mer "värd" pengarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
du ser kortets kraft på sämre datorer. som när warhammer online kom ut så hade en kille det i sin dator som var medel bra. då fick han itne sån speciell stor boost men så satte dom in kortet i en riktigt dålig dator så ökades fpsen med typ 20%

20% säger inget alls, t.ex. att gå från 100 till 120fps är 20% ökning, lika så är från 4 till 5. Procent är jätteroligt men det måste finnas mer data för att säga om en procentsats verkligen säger att något är bra:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnzon
20% säger inget alls, t.ex. att gå från 100 till 120fps är 20% ökning, lika så är från 4 till 5. Procent är jätteroligt men det måste finnas mer data för att säga om en procentsats verkligen säger att något är bra:)

han hade typ 25 fps sen så hade han över 30 fps i dom felsta fallen. han kunde till och med höja grafiken.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Visst är det onödigt för average-gamern, men för den som vill ha det där lilla extra är det ju onekligen en fördel. De som sitter där uppe med quad-sli och överklockade intel-extremes tar nog gladeligen de där extra FPSen som det här korter erbjuder. Vill man vara _bäst_ måste man kasta bang/buck åt sidan.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Skulle vara intressant att se ett test av kortet i en servermiljö i en maskin med många samtida connections och stora datamängder. Dessutom, om processorn på kortet skall vara något att ha, borde det inte finnas ett API så man kan skriva egna grejer till det (kanske finns - har inte haft orsak att kolla)?

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

Om man redan ligger på max fps. Kan då pingen sänkas? Lär ju vara garanterat nej där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Vid en hastig blick såg jag inte inga realtek på highendkort. Kollade då på lite kort från tyan.

Realtek finns väl bara på konsumentprodukter? Så fort man kommer upp i arbetsstationsklass och däröver så är det ganska svårt att hitta realtek i maskinerna.

Ja, Realtek och high-end har inget med varandra att göra. Ett citat från realtek-drivrutinen i NetBSD: " * The RealTek 8139 PCI NIC redefines the meaning of 'low end.' This is probably the worst PCI ethernet controller ever made [...]". Nu är väl inte de nyare 8111C/D så hemska för hemmabruk, men ändå.

Det enda som gäller för high-end (dvs servrar) är Intel. Eller ja, mina 10G Myricom-kort är inte så tokiga heller... Broadcom NetXtreme finns i en massa servrar för att de är billiga, men de är inte lika bra som Intel.

Om du med high-end menar dyra "överklockarkort" med blinkande lampor så lär de knappast byta ut realtek, de får kretsarna nästan gratis.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Hur tänkte de nu!?
Jag kan verkligen se glöden i ögonen hos kostymnissarna... "Hur ska vi blåsa gamers idag grabbar?".

Vad kostar ett mer än dugligt NIC idag? Typ 2-300pix som mest om det ska sitta i en vanlig desktop för vardagsbruk. Fullständigt onödigt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

det skulle vart intressant om ni testade spel som har stöd för LLR.. som den där cs-liknande bf2-kopian Warrock. Duell med Killernic, Intel pro1000 pci-e och ett 3com 905B

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Jag har bytat ut alla mina nics i servrarna och i huvuddatorn mot intel pros för ett tag sedan så jag tror inte detta skulle vara något vidare köp för mig. Vad jag skulle kunna tänka mig vara intressant skulle vara om man skulle kunna bygga om nicen till en super lite supersnål torrentserver eftersom av vad jag kan förstå så är det en liten dator i det där chipset med någonsorts linux system.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JaZid
Var är alla jämförelser ifrån bilvärlden?

Du bad om det....

http://dealextreme.com/details.dx/sku.21901

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Du bad om det....

http://dealextreme.com/details.dx/sku.21901

haha en sådan måste man ha

Permalänk

Har man mycket pengar och vill vara lite halv onödig så bra grej :P....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Du bad om det....

http://dealextreme.com/details.dx/sku.21901

- Simply plug into cigarette power socket to gain 5 to 10% reduction in fuel consumption

Visa signatur

Varför göra det enkelt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
han hade typ 25 fps sen så hade han över 30 fps i dom flesta fallen. han kunde till och med höja grafiken.

Värdare att lägga ut 2,500kr på ett nytt grafikkort eller ny processor, då kommer han upp säkert en 50% och kan höja grafiken rejält

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Ja, Realtek och high-end har inget med varandra att göra. Ett citat från realtek-drivrutinen i NetBSD: " * The RealTek 8139 PCI NIC redefines the meaning of 'low end.' This is probably the worst PCI ethernet controller ever made [...]". Nu är väl inte de nyare 8111C/D så hemska för hemmabruk, men ändå.

Det enda som gäller för high-end (dvs servrar) är Intel. Eller ja, mina 10G Myricom-kort är inte så tokiga heller... Broadcom NetXtreme finns i en massa servrar för att de är billiga, men de är inte lika bra som Intel.

Om du med high-end menar dyra "överklockarkort" med blinkande lampor så lär de knappast byta ut realtek, de får kretsarna nästan gratis.

Not all of their products are as widely regarded to be poor; OpenBSD developer Theo de Raadt once praised Realtek, saying "the (newish) Realtek Gigabit Ethernet chips are not too bad at all, and there's lots of documentation. So maybe the Taiwanese products are a little bit later to the market, but they are simpler and robust once they do make it to the market."

Så allt dom gör är nog inte skit iaf.

Permalänk

För en användare med vanlig 10/10 uppkoppling eller ADSL är denna produkt inget att ha. Men för användare som har 100/100 eller 1gbit uppkopplingar som vissa har i storstäder kan det va en stor skillnad. Inte för jag vet hur det är nu men när jag hade min 1.6ghz för 5-6 årsen och satt och lanar med polarna i nån lokal utan internet och och man började tanka all skit alla andra hade via DC++. Då gick ju CPUn på full kraft när man tankade. Med ett sånt här kort kan du använda din dator samtidigt. Tankar man i 10-20mb/s tror jag fortfarande att datorn blir mycket segare fortfarande. Det eleminerar man med ett sånt här kort. Att köra dessa kort kan va skitbra. Men visst jag håller med att det är lite överkill pris. Men en 1000kr hade man nog lagt på ett sånt här kort om man ahde en feeeeet uppkoppling!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Jag får ett konstigt "vill ha begär" men behöver den inte =P

Samma här. Kan höra min inre röst säga "köpa, köpa.. köpa!"

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
han hade typ 25 fps sen så hade han över 30 fps i dom felsta fallen. han kunde till och med höja grafiken.

Men tänker man på det, får han så dålig bildhastighet så tror jag inte ett sådannt här nätverkskort kommer vara värt pengarna då man kan få en billig dator med mer kräm i, eller handplockade uppgraderingspaket, för samma- eller mindre pengar.

Lägg ned hajpen nu pojkar. Detta är din vanliga "TV-Shop produkt". Det handlar om att lura okunniga på löjliga pengar.