Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistard
Hade sagt att Cs 1.6 duger men kommunikations delen är ju helt åt skogen, hur den hanterar pratet i mellan klienterna oraskar ju en massa ilska på pcws när det där skottet satt fast inte döda fienden. Mycket tydligare när någon laggar dock.

Ge oss 1,7 och fixa ett system likt css fast lite svårare tack. Man vill ju inte springa omkring och bara hålla in mus knappen så fort man ser någon. Inte mycket skill i det.

Jag tycker att skotten träffar exakt där de ska träffa i cs .

Dock kan det verka fel när man är ovan med rekylen från vapnen, som är scriptad istället för random.
T.ex. om man sprayar med en ak mot en vägg kommer det alltid att bli en slags sjua. Har man spelat tillräckligt länge vet man exakt vart man ska hålla siktet för att träffa.
När jag sprayar med en ak måste jag hålla siktet ngnstans vid fötterna och före det från höger till vänster, på ett speciellt inlärt sätt för att som flest kulor ska träffa.

Cs 1.6 är inte verkligt eller bra, fast det faktum att man måste lära sig så mycket reflexxrörelser utantill som man bara ska göra spontant sen gör spelet så roligt att tävla i.

Det är ju mer än att bara placera siktet på spelaren och trycka av, sen tilkommer konsten att positionera fiender genom ljud, sen kan man kombinera allt och haxxa också.
Först positionera med ljud, sen sikta dit man tror personen är bakom, så måste man veta ifall den specifika väggen är haxxbar, sen så ska man skjuta och samtidigt kontrollera rekylen.

Sen blir man kallad fuskare av en 14 årig noob som föredrar css där inget av detta väger lika tungt, där är det bara att vara snabbast på att placera siktet på den andre.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Jag tycker att UrbanTerror är bättre än vilken CS-version hittills som helst! Dessutom helt gratis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrush
hadirajan, har du nån källa så du kan backa upp det du skrev? Har svårt att tro att episoderna ska vara Half-Life 3, de bör ju släppa en 3:a med ny motor osv tycker man.

In an interview with Eurogamer, Gabe Newell revealed that the Half-Life 2 "episodes" are essentially Half-Life 3. He reasons that rather than force fans to wait another six years for a full sequel, Valve Corporation would release the game in episodic installments. Newell admits that a more correct title for these episodes should have been "Half-Life 3: Episode One" and so forth, having referred to the episodes as Half-Life 3 repeatedly through the interview.

Länk
http://www.eurogamer.net/articles/i_valve_060606

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

counter strike online (kolla youtube)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robalm
counter strike online (kolla youtube)

Frågan är när (om) det kommer. Trailern är väl ganska gammal nu, va?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

fattar inte vrf folk klagar på grafiken på 1.6!? spelar man för grafikens skull lr? :S då kan väl alla sätta sig o spela Crysis lr liknande spel då? om dom är ute efter grafik....

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

du som inte bryr dig kan väl spela tetris då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
fattar inte vrf folk klagar på grafiken på 1.6!? spelar man för grafikens skull lr? :S då kan väl alla sätta sig o spela Crysis lr liknande spel då? om dom är ute efter grafik....

Håller med, men bra grafik förhöjer ju spelupplevelsen...
Personligen lirar jag i princip bara Starcraft och D2LOD numera (väldigt sällan), ingen bländande grafik där inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geist
du som inte bryr dig kan väl spela tetris då...

Vad är det för fel på tetris?

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på Crysis?

Permalänk
Inaktiv

Haha... folk köper ju 4870 "för att cs inte ska lagga", vad skulle det inte behövas för en ny version?

Permalänk
Medlem

Tänk vad skönt det skulle vara att "dra ut kontakten" för hela CS 1.6 communityn .. sry, game over ! Vilken ångest ? tänk - prova att gå ut på gatan och säga att du äger nån eller kalla någon noob i köpcentret utan att få en smäll på käften... sry dude, i verkligheten är du bara en vanlig snubbe - you have lost all you powers and cant hide behind the keyboard...

Bara en dröm...

I verkligheten försöker jag fixa 1 000 000 FPS i alla spel - så jag springer fortare

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk

Vi som var med back in the days kan nog intyga att det är så otroligt mycket med feeling i CS1.6. För det första och helt klara så är spelet oändligt många gånger större i e-sports världen. Det finns miljarders olika saker att lära sig i spelet! Allt från rysshopp till hax-spots.

Enligt mig så är cs1.6 det spelet som kommit själva ordet "sport" så nära, medans cs:s mer känns som ett radom spel av alla singelplayer spel som görs för att skaparna ska kunna visa vad dom går för. Banorna och själva fps-perspektivet är trångt, oändligt med onödiga detaljer som pet-flaskor,dunkar och mjölkpaket?

För er ynglingar som inte förstår min teori så gör jag detta exempel: Ta WoW! Varför spelar ni WoW och inte till exempel lineage? WoW har ju lite lustig grafik, medan lineage kör på med seriöst ritade chars! Jag tippar på att... WoW har mer känsla i själva fysiken och omgivningen, spelet har kommit bra mycket längre in i e-sport världen och även världen utanför e-sport.

Permalänk

Du söker skönhet på felställe! Skulle det inte vara rätt skönt att raka sig?:)

Permalänk
Medlem

Tja, CS är inte likea hett som det var förr (innan css) och därför släpps inget nytt. Så länge folk spelar det gamla så behöver ingen lägga ut perngar på att släppa ett nytt, dessutom skulle typ hälften av spelarna försvinna då ett nytt CS skulle ha bättre grafik (det skulle begäras iaf) och de flesta säkert inte skulle palla trycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Frågan är när (om) det kommer. Trailern är väl ganska gammal nu, va?

http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike_Online

"targeted towards Asia's gaming market"

Det är redan ute, och du kommer inte att få spela det så vida du inte flyttar till Asien.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
http://en.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike_Online

"targeted towards Asia's gaming market"

Det är redan ute, och du kommer inte att få spela det så vida du inte flyttar till Asien.

Det där är en remake av nexon! Känns inte som att det där riktigt hör till cs.

Permalänk
Fractal Design

Counter-Strike Online använder samma motor som gamla 1.6 och precis som du säger så är det riktat exklusivt mot den asiatiska marknaden.

Från vad jag förstår, så är de enda skillnaderna aningens uppdaterad grafik, lite nya spelarmodeller, ett gäng nya vapen och kartor, men mest av allt att deras GUI ("serverletarfönstret", eller vad man ska kalla det) inte är beroende av Steam, samt att det finns ordentligt stöd för kinesiska och koreanska.

Det har marknadsförts massivt här i Taiwan iaf, och man kan köpa allt från apelsinjuice med CS Online-"biljetter" till CS Online-edition gejmingmöss på 7-11 här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_j
Counter-Strike Online använder samma motor som gamla 1.6 och precis som du säger så är det riktat exklusivt mot den asiatiska marknaden.

Från vad jag förstår, så är de enda skillnaderna aningens uppdaterad grafik, lite nya spelarmodeller, ett gäng nya vapen och kartor, men mest av allt att deras GUI ("serverletarfönstret", eller vad man ska kalla det) inte är beroende av Steam, samt att det finns ordentligt stöd för kinesiska och koreanska.

Det har marknadsförts massivt här i Taiwan iaf, och man kan köpa allt från apelsinjuice med CS Online-"biljetter" till CS Online-edition gejmingmöss på 7-11 här.

Haha! Vad läckert:D
Och dessutom för dom som inte vet så finns ju också CSProMod:P Har aldrig själv testat det då min polare sa att det inte fanns någon känsla i det heller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Alltså enformigt är ju dom flesta spelen, man klarar ut dom en gång sen ska man göra samma sak igen, det är ju typ vad alla spel handlar om, sen så har ju CS lyckats att hänga med riktigt länge vilket tyder på att det är så folk vill ha det och tydligen inte tycker att det är så enformigt!

Hm.. så det är DÄRFÖR jag hatar hela multiplayerskiten? mm.. inget slår ett gammalt hederligt äventyrs spel eller rpg.. strategi story och action, i lugn omgångsbaserad takt! och SINGELPLAYER

Jag är en singelplayer kille.

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

så man kan haxxa igenom allting på cs online då? -.-'

Visa signatur

2012 går planeten TelLus inte under...

Permalänk
Fractal Design

Antagligen, eftersom det är samma motor som Condition-Zero.

Såg idag att dom har lagt till Zombie modes!!!
Så, du får inte bara ett "nytt" CS1.6, utan även en fattig mans Left 4 Dead på köpet! Och allt detta för ENDAST 49 New Taiwan Dollars (typ 12 SEK) på 7-11.

Perfekt! [/ironi]