Lista 360 Split-Screen spel?

Permalänk
Medlem

Lista 360 Split-Screen spel?

Hej hej!

Jo jag och min polare som jag bor med har tillsammans köpt en xbox 360 och undrar lite vad det finns för spel som man kan lira i split screen läge? Gärna co-op...
Vi har bara spelat Gears Of War 1 och 2 samt Soul Calibur 4 än så länge och letar nu efter något nytt.
Så jag tänkte om vi (här) kanske kunde göra en lista med sköna split screen spel, om det inte redan finns.
-Har sökt både här på forumet och på google efter en sådan lista men kan inte riktigt få grepp om vilka spel som verkligen går att köra i split screen-läge och vilka som bara är multiplayer över ex. live.

Om ni redan vet var det finns en lista över sådana spel så kan ni väll länka.
Tack på förhand

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Testpilot

Army of Two är rätt trevligt, man är varsin gubbe precis som i Gears och man hjälps åt för att ta sig vidare genom spelet. När man klarar uppdragen/banorna får man pengar och kan köpa bättre vapen eller uppgradera dom man redan har.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Halo 3 är ganska roligt på co-up. Guitar Hero 3 är också roligt på co-up

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Rainbow six vegas 2. Både splitscreen coop campaign och terrorist hunt(du och din kompis mot massa datamotståndare på en multiplayer bana).

Jag och mina vänner har lagt ner otal timmar på det i splitscreen.

Permalänk
Inaktiv

Resident evil 5.

Permalänk

Goast Reacon Advanced Warfighter 2 (eller vad den nu heter) har ett ganska roligt flerspelarläge. Ingen story driven coop men ganska utmanande som kräver lite av spelaren.

Permalänk
Medlem

Okej tackar för tippsen, keep em' coming om det finns fler

Tack för länken Dr_Spackel har kollat det och det såg väll bra ut

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

left 4 dead, gears of war 1 & 2 är väldigt roliga spel

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem

oft men hur kommer det sig att AA inte är gratis? Kostar fullpris till och med

Permalänk
Medlem

Perfect Dark Zero, grymt kul CO-OP läge. Med tanke på hur gammalt det är så finns det för runt 70-100 kr på elektronikkedjorna

Army of Two som flera andra har skrivit är också roligt att köra två

Permalänk
Medlem

Street Fighter IV
Forza 2
Earth Defence Force

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jag vill bara komma med några varnande ord om några spel som det har tipsats om. Halo 3 och Resident evil 5 har båda riktigt dålig implementation av split-screen. Har man en 16:9-TV så kommer man ha svarta sträck på sidorna då man inte valt att utnyttja hela bilden. Army of two var inte heller någon höjdare måste jag säga, levde inte alls upp till hypen, ett av mina sämsta köp alla kategorier.

För att tipsa lite då och inte bara klaga, Project Gotham Racing har split-screen där man kan köra mot varandra, riktigt trevligt om man är någorlunda intresserad av bilspel.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"