Vilken är den bästa/mest använda filmspelare nu?

Permalänk

Jag kör Media Player Classic med ffdshow codecs

Permalänk
Avstängd

VLC har fått ett snyggare gränssnitt.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

MPC Home Cinema+Haali+CoreAVC.

Kör jag med!

VLC har i mina ögon sämre bild! Men jag är väl kräsen..

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec

VLC har i mina ögon sämre bild! Men jag är väl kräsen..

Precis, bilden var betydligt skarpare och klarare än VLC när jag testade.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk

Då skaffar jag inte glasögon i nu.. Nej men många på minhembio kör denna kombination och jag har jämfört rätt många players på min 42 plasma. Lättare att se det på tv:n än emot sin TFT.

Visa signatur

[Vev och Grus] @ 1hz

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till att mpc+haali+coreAVC är väldigt vanligt och används mycket. Det är det mest effektiva (drar minst resurser) sättet att spela upp hd material utan hjälp av hårdvaruaccelerering (hjälp av grafikkortet), alltså bara med processorn.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

KMplayer och winamp för musik!

Permalänk
Medlem

KMPlayer, kommer aldrig gå ifrån den Fungerar prima på alla områden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_ec
MPC Home Cinema+Haali+CoreAVC.

Kör jag med!

VLC har i mina ögon sämre bild! Men jag är väl kräsen..

Vilken version av CoreAVC kör du?

Finns både som Standard och Professional

Visa signatur

AeroCool Bolt, Gigabyte X570 Aorus Pro, Ryzen7 3700X, Corsair Force MP600, Powercolor RX580, Corsair DDR4 3600MHz Vengeance RGB Pro AMD 16Gb.