Permalänk
Robot

Min rigg

Hej
Tänkte lägga upp ett första galleri på mitt system.
Riggen är under utveckling så specsen kommer att uppdateras senare.

Maskinen används för spel och för fildelning, självklart bara semesterbilder. Eftersom jag har väldigt många bilder så är hårddiskarna lite överrepresenterade och kabeldragningen har blivit lidande.

Specs:

Cooler Master Cosmos 1000
750 W Corsair nätaggregat
Gigabyte DS3 moderkort
E8500
GTX 280 1 GB
4GB Corsair ddr2 6400

Kylning:
TRUE plus 120mm Nexus fläkt
Noctua NC-U6 chipset cooler
+ 6 Nexus120 mm chassie fläktar, styrs med ZALMAN MFC1

Lagring:

Systemdisk 2st 500gb Samsung raid 0 (SSD nästa?)
Lagring viktiga filer 2st 500gb Samsung raid 1
Övrig lagring i 1000 och 2 st 750gb Samsung
Intern backup på viktiga filer 200gb Wd och 300gb Maxtor

Tror det var allt förutom 2st 320gb Seagate (Netgear NAS, för backup som står i en sval källare)

Kringutrustning:

2st HP w2207h 22" skärmar (L)
Logitech G11 Keyboard
Microsoft Habu mouse
Func surface 1030 musmatta

Overkill ljudsystem för mitt lilla rum, men "bad sound kills good music" , mer specs senare

Besök albumet: Min rigg av flukke

Permalänk
Medlem

Ger poäng när det kommer fler bilder.

Permalänk
Medlem

Trevligt med två skärmar, men tycker det var fult med samma bild på dem båda. Dra hem nån bakgrundsbild som du kan ha över båda istället.

Permalänk
Medlem

Gamla JWS högtalare med plastfront, kommer ihåg dom, vibrerade för ingenting

Permalänk
Medlem

Var har du gjort med alla kablar som brukar hamna i en hög bakom datorn? Såg rnt å fint ut iaf

Permalänk

minns även jag dem där högtalarna. man fick dem för en tusenlapp för 15 år sedan på stormarknader.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Gamla JWS högtalare med plastfront, kommer ihåg dom, vibrerade för ingenting

jag har ett par sådana
ok ljud men saknar lite mellanregister

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

woow.. ganska stor lagringsmöjlig het ja.. 5tb sammanlagt?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Var har du gjort med alla kablar som brukar hamna i en hög bakom datorn? Såg rnt å fint ut iaf

De har jag dragit i små krokar som jag skruvat fast undertill i skrivbordet
Dock var det ett helvete att få det så fint, så jag drar mig för att åka på lan nu igen,
Burken väger ju inte lite heller, en jävla ryggknäckare ^^

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Fint. Du borde tanka ultramon för att kunna använda båda dina skärmar till roliga saker

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

Fina skärmar imo, bara som ett tips så tycker jag du ska ladda ner programmet ultramon vilket tillåter dej att få en till taskbar på andra skärmen eller vad man ska säga! riktigt praktiskt!

Mvh MArkus

Visa signatur

[Asus p5q-e][ intel e8500@4,2ghz][Kingston hyper-x 2 Gb ram][[XFX 8800gt][Corsair hx520][580 Gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOch[ninja]
Fina skärmar imo, bara som ett tips så tycker jag du ska ladda ner programmet ultramon vilket tillåter dej att få en till taskbar på andra skärmen eller vad man ska säga! riktigt praktiskt!

Mvh MArkus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jungklo
Fint. Du borde tanka ultramon för att kunna använda båda dina skärmar till roliga saker

Tackar, har gjort detta nu !

Funkar hur bra som helst, tack igen för förslaget

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd

Overkill ljudsystem för mitt lilla rum, men "bad sound kills good music" , mer specs senare

Tror faktist dina unique 5000 inte räknas som bra. i hifiklubbens ögon. dom räknas nog som skit kassa från både mej (JAG HADE UNIQUE 6000) och hifiklubben.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
Overkill ljudsystem för mitt lilla rum, men "bad sound kills good music" , mer specs senare

Tror faktist dina unique 5000 inte räknas som bra. i hifiklubbens ögon. dom räknas nog som skit kassa från både mej (JAG HADE UNIQUE 6000) och hifiklubben.

Din e-penis växte precis.

Permalänk

Hmm du råkar inte ha spec på högtalarna? tror mig ha två mycket snarlika ståendes här jämte mig. bara fronten som skiljer alt att jag har dubbla basrör längst ner.

Funderar på att köpa till två st för en billig peng även om det inte är super högtalare men de levererar ett bra ljud för sin peng plus att de är snygga och stilrena!

Visa signatur

I am Extrazz.