Permalänk
Medlem

8800gts SLi

Jag har ett Asus 8800gts 512mb versionen och jag undrar om det går att ha t.ex: 1st Asus 8800gts och ett msi 8800gts i SLi?

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt om ditt moderkort hanterar SLI.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Re: 8800gts SLi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
Jag har ett Asus 8800gts 512mb versionen och jag undrar om det går att ha t.ex: 1st Asus 8800gts och ett msi 8800gts i SLi?

hold on a sec..

Håller med föregående talare, det lär gå, men se till att klockfrekvenserna är lika snabba p åbåda korten. Annars får du klocka upp/ner det ena.. Nån mer insatt borde kanske konfirmera det ja just sa, är inte hundra på't!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
hold on a sec..

Håller med föregående talare, det lär gå, men se till att klockfrekvenserna är lika snabba p åbåda korten. Annars får du klocka upp/ner det ena.. Nån mer insatt borde kanske konfirmera det ja just sa, är inte hundra på't!

Korten klockar automatiskt ner sig till den lägsta hastigheten av de 2 korten.

Går utmärkt, kör på!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

ok, tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Snor tråden lite...

Jag har också ett 8800-kort av för tillfället okänt typ. XFX har jag för mig är tillverkaren. För att köra SLI, måste jag då köpa ett till likadant kort eller duger vilket 8800 som helst?

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannan
Snor tråden lite...

Jag har också ett 8800-kort av för tillfället okänt typ. XFX har jag för mig är tillverkaren. För att köra SLI, måste jag då köpa ett till likadant kort eller duger vilket 8800 som helst?

Det var ju just det trådskaparen frågade. Och svaret finns redan. Tillverkare spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannan
Snor tråden lite...

Jag har också ett 8800-kort av för tillfället okänt typ. XFX har jag för mig är tillverkaren. För att köra SLI, måste jag då köpa ett till likadant kort eller duger vilket 8800 som helst?

Man kan inte blanda GTS, GT och GTX men olika tillverkare går bra som sagt...

Visa signatur

| Antec Three Hundred | Intel Q9550 @3.2Ghz | Asus P5Q PRO | Asus HD4850 + Accelero S1 Rev2 | Samsung Spinpoint 500gb | Corsair XMS2 4gb | LG Flatron M228WD | Corsair HX620 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dutchmen
Man kan inte blanda GTS, GT och GTX men olika tillverkare går bra som sagt...

Tack. Hur är det med olika minnesmängd? Borde funka va?

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem

8800 GTS 512 funkar endast med ett annat GTS 512. Således EJ med 320MB el 640MB modellerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
8800 GTS 512 funkar endast med ett annat GTS 512. Således EJ med 320MB el 640MB modellerna.

Men 320 funkar mot 640? Så tolkar jag iaf nvidias hemsida. Nån som kan verifiera?

Visa signatur

"Old enough to know better, young enough to do it anyway"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannan
Men 320 funkar mot 640? Så tolkar jag iaf nvidias hemsida. Nån som kan verifiera?

Kan vara så men i så fall används inte mer än 320mb av minnet på 640mb kortet har jag för mig!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

man kan inte blanda minnes mängden i SLI!, jag har testat med negativa resultat.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<