Permalänk
Medlem

Acer Ex 5630g

Såg att dustin säljer denna för 5990:- vilket verkar vara ett riktigt bra pris.
Men hur är denna till spel, grafikkortet verkar väl ändå vara hyffsat. Eller finns det någon liknande för samma pris som kanske rentav är bättre?

Länk till datornhttp://www.dustinhome.se/pd_5010201334.aspx

Permalänk

Har själv acer sen 6 mån tillbaka. Är mycket missnöjd med kvalitet o support. Har haft värmeproblem som lett till seg dator men supporten har inte fattat att den måste på service fören nyss trots att jag ringt dom minst ett par ggr i mån om segheten och att fläkten alltid går för fullt. Så har du otur och behövert supporthjälp kan du räkna med att dom inte blivit bättre med det dåliga rycktet från förr.
Sen så visste acer tydligen att dom hade problem med deras musplattor som var allt för känsliga men bestämde för att fortsätta sälja dom ändå och istället säga att man kan stänga av musplattan med fn o f7. Alltså får man alltid ha extern mus och då kan man lika gärna ha en stationär.

Permalänk
Medlem

Ajdå, det där lät inte bra alls. Man kanske får tänka om...

Permalänk

Men det är ju i och för sig bara varit min erfarenhet av acer och derar support.
Sen har man tyvärr varit efterklok och gogglat om acer och märkt deras dåliga rykte som stämt på mina erfareheter av acer.
Kan klart säga att jag hade valt annat märke på dator om jag visste att dom fortfarande inte skärpt sig med support osv. Jag varnar iaf för acer, sen vet jag inte vad man ska köpa för bästa kvalité.