Saker du har som du tror att ingen annan har

Permalänk

Saker du har som du tror att ingen annan har

Som en liten avstickare på "Vad är du ensam om?"-tråden så gör jag en tråd där man kan skriva upp och visa bilder på saker man tror att ingen annan har
Eftersom folk frågar så bestämmer jag att sakerna att vara ensam om gäller medlemar påforumet

Jag börjar med en stor bunt videoband tillverkade i västtyskland som skickades med en grundig bandspelare mina föräldrar köpte nån gång under 80-talet, helt klart innan berlinmurens fall

Bara några av banden ^^

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Hmm.. gäller det överlag eller endast på forumet? för isf finns det en väldigt snarlik tråd redan eller den handlade kanske vad man var bra på elelr nått.

hmm. man har ju lite skit men inget jag tror är rätt ovanligt iofs.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Hmm.. gäller det överlag eller endast på forumet? för isf finns det en väldigt snarlik tråd redan eller den handlade kanske vad man var bra på elelr nått.

hmm. man har ju lite skit men inget jag tror är rätt ovanligt iofs.

kör forumet, blir enklare då man slipper gå o fråga folk på stan

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

Två rådjurshorn på väggen.
En dollar, 5 brittiska pund och 5 Kanadensiska dollar inramade och hängande på väggen.
Hagelgevär (fast det måste väl nån annan ha?).
"Sverige, mitt fädernesland"-tröja.

Nån annan som har något av detta?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

tror jag är ensam om dessa saker, men vore kul om någon annan också hade

(slipsen vet jag inte varför den hänger där, inte använd sedan studenten)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
tror jag är ensam om dessa saker, men vore kul om någon annan också hade
http://img26.imageshack.us/img26/1608/dsc00038mv8.jpg

http://img24.imageshack.us/img24/4699/dsc00040tr1.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/3715/dsc00041gg8.jpg

Min morfar har en sån där klocka, han är klockfantast/reparatör och har VÄLDIGT mycket mekansika klockor i sitt hus, har tyvär inte vart hos honom sen 2001 så jag vet inte hur mycket han har nu

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Min morfar har en sån där klocka, han är klockfantast/reparatör och har VÄLDIGT mycket mekansika klockor i sitt hus, har tyvär inte vart hos honom sen 2001 så jag vet inte hur mycket han har nu

ah, va kul klockor är fina speciellt dom som låter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
ah, va kul klockor är fina speciellt dom som låter

Njaa, fjäderdrivna klockor kan driva vettet ur en när man ska sova, när fjädern tar slut är det värst *pang*

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

En enorm penis.

En Imperial Plate of Persia.
http://www.goantiques.com/detail,imperial-plate-persia,184827...

Edit: En retroklocka från Adidas med, fast med en fin bred svart läderarmband.
http://jacketempire.blogspot.com/2008/01/adidas-hsd603-led-wa...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Min morfar

...Lär inte vara medlem på Sweclockers vågar jag nog påstå

Jag är nog ensam om en del mynt i samligen, bl.a. en femöring från 1883

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Njaa, fjäderdrivna klockor kan driva vettet ur en när man ska sova, när fjädern tar slut är det värst *pang*

haha, ja det har hänt, först förstod jag inte vad det var för något:P
jag har faktiskt ingen aning om varför det är 2st fjädrar, ena för pendeln och ena för visaren eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
...Lär inte vara medlem på Sweclockers vågar jag nog påstå

Släkt med mig :rolleyes:, ne men seriöst, jag har en flaska som innehöll worchestershiresås som är så gammal att den inte är datummärkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
haha, ja det har hänt, först förstod jag inte vad det var för något:P
jag har faktiskt ingen aning om varför det är 2st fjädrar, ena för pendeln och ena för visaren eller?

Hehe, har en klocka hemma som smäller högt varje gång fjädern tar slut, riktigt jobbigt
Dom klockor men 2 fjädrar som jag har sett har en extra fjäder som är till för att klockan ska plinga varje halvtimme

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

en mekaniskt arbandsur av märket Azhar (!). farsan googlade och den första träffen var en terroristorganisation...

tandy 200 bärbar dator
lappower expander plus bärbar dator. har en till av samma märke men jag är inte säker på modell.
En alcatel e259 mobil
jag kompletterar imorgon för jag somnar snart...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Ha ringen kamera tillgänglig, så ni får tro mig så länge..
Har en av Ingmar Bergmans gamla soffor. Den är orange och bekväm. Jag köpte den på loppis för en hundring.
Köpte samtidigt en vinylspelare och en hög vinyler. Fåtal värda spara på. Har inte vågat lyssna på de småvärda ännu.

Men just Ingmar Bergmans soffa är jag ensam om, har ivf inte träffat någon annan som har en soffa som tillhört honom : )

Min laptop är en Amilo V1000. Har inte sett någon annan som har detta åbäke : P

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Har en av Ingmar Bergmans gamla soffor. Den är orange och bekväm. Jag köpte den på loppis för en hundring.

Mina föräldrar har en av hans resväskor, med signatur och allt.
Även denna köpt för en patetisk summa, ingen verkade vara medveten om att den tidigare var Bergmans.

Permalänk
Medlem

Fåse...

2 "Men of War"-dvd:er
2 eMacs

Eller är det "ensam i hela världen om det" eller bara för detta forum, förresten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

*klipp*
Hagelgevär (fast det måste väl nån annan ha?).
*klipp*
Nån annan som har något av detta?

Jodå, jag har ett par hagelgevär.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Har en av Ingmar Bergmans gamla soffor. Den är orange och bekväm.

Bekväm alltså, annars tycker man att optimal ångest borde uppnås i en obekväm soffa. Det kanske var därför han sålde den i och för sig.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par handdukar i en påse. Jag fick dem av min farmor på min 20-årsdag. Hon fick dem i sin tur av en bekant när hon gifte sig (början på 60-talet tror jag). De är helt oanvända.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Bekväm alltså, annars tycker man att optimal ångest borde uppnås i en obekväm soffa. Det kanske var därför han sålde den i och för sig.

Eller så var det ångesten han ville ha, som motivation för att spöa Floyd och därför sålde den sköna soffan som inte gav honom ångest...

Permalänk

alltså om jag inte fattade fel skulle man ta bilder på grejorna man trodde bara en själv ägde! jag vill inte vara besserwisse eller nåt men...

Permalänk
Medlem

hittade fler saker:P

En gammal ful sparbössa som lyckats hålla i alla dessa år.

En gammal tv av äkta kvalitét, den har ramlat ner för en 3m hög trapp 2ggr, från en hylla på 1,5m höjd 4ggr och många flyttar. men nu börjar den bli lite grönstickig. undra om någon kan ha en så här fin tv tro

har massa skumma saker jag fått av farmor och farfar också, en tallrik samling (såna som hänger på väggen) av någon serie med "Sinbad Sjöfarare" tror det är 12st osäker, dom är i något förråd hos min käre mor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
hittade fler saker:P

En gammal tv av äkta kvalitét, den har ramlat ner för en 3m hög trapp 2ggr, från en hylla på 1,5m höjd 4ggr och många flyttar. men nu börjar den bli lite grönstickig. undra om någon kan ha en så här fin tv tro
http://img5.imageshack.us/img5/8170/dsc00045ml1.jpg

Haha, en sådan TV hade mina föräldrar för ca 10 år sedan i sovrummet. Tyvärr kommer jag inte ihåg om fjärrkontrollen gick sönder eller om det änns fanns någon? Men pappa kom på en smart idé och använde sig av en bambupinne av ca 1 cm i diameter och 2 meter lång när han låg ner och använde den till att höjja/sänka volymen samt byta kanaler som man ser på bilden.

Nu ligger väl TVn någonstans på Nigeriansk soptipp skulle jag nog anta

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag vet att jag är ensom om att ha ett par saker jag fick från mitt ex vars mormor gjorde åt henne/oss när vi var ihop
Iaf texten hon broderade in på halvt kycklinggula handduken^^.

Och en hel del jag fått på senare tid av en annan person som hon skrivit själv medmera.. Bilder får väl ta och komma senare.

Annars vet jag ingen faktiskt som har en Apple iSight till Windows vista.. Men det finns ju såklart.

Permalänk
Medlem

Finns ett antal skivor där som jag med säkerhet kan säga att jag är ensam om att äga på det här forumet

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Eller så var det ångesten han ville ha, som motivation för att spöa Floyd och därför sålde den sköna soffan som inte gav honom ångest...

Det här var det mest absurda dubbelmissförståndet jag har sett på forumet. Nu måste du se alla Bergmans filmer, två gånger. Som straff.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Det här var det mest absurda dubbelmissförståndet jag har sett på forumet. Nu måste du se alla Bergmans filmer, två gånger. Som straff.

JKag skyller på

A) Trötthet
B) Finansiella krisen
C) Afrika
D) Hamas

Blandade ihop lite folk där

Permalänk
Medlem

En luftvärnsgranat!

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
En luftvärnsgranat!

den vill jag se

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
En dollar, 5 brittiska pund och 5 Kanadensiska dollar

Så du är ensam om att ha en dollarsedel på det här forumet med hundra tusen medlemmar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
tror jag är ensam om dessa saker, men vore kul om någon annan också hade

http://img7.imageshack.us/img7/3715/dsc00041gg8.jpg

(slipsen vet jag inte varför den hänger där, inte använd sedan studenten)

..En bild på marylin monroe?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai

Min laptop är en Amilo V1000. Har inte sett någon annan som har detta åbäke : P

Klart att någon har en Amilo V1000, den är ju rätt vanlig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Mina föräldrar

Är inte medlemmar på Sweclockers misstänker jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode

Eller är det "ensam i hela världen om det" eller bara för detta forum, förresten?

Läs tråden igen, det gäller bara forumsmedlemmar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag har ett par handdukar i en påse.

Ensam om det? Nope...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope

En gammal tv

Är du väl knappast ensam om?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
http://pici.se/pictures/AtMEYCbKC.jpg

Finns ett antal skivor där som jag med säkerhet kan säga att jag är ensam om att äga på det här forumet

min farsa har också en samling av den kalibern, jag höll på o dö när han sa att den hade trillat ner från väggen, kan försöka fixa en bild på den f.d hyllan ^^
Men fan ja trodde att alla skivor skulle vara spruckna o hela skiten, börja nästan böla, men dom klarade sig så vitt jag vet...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″