Permalänk
Medlem

Vart leta efter gammal bok?

Tjena, jag letar efter en bok om Grekisk mytologi som jag läste mycket i under min tid i högstadiet måste vara 7-8 år sedan.

Boken var stor som ett a4 papper skulle jag tro, inbunden och var helt guld färgad om jag minns rätt.

Den var fylld med massa fina illustrationer och givetvis massor med text.

Har ingen aning om titeln eller författarens namn så det är lite svårt att googla upp den.

Så alla tips och tricks för att spåra upp den är välkomna.

Tack på förhand.

och jag har föresten varit tbax på skolan och letat efter den men utan framgång.

Permalänk

... och vilken bok sen. Mycket lättläst och intressant.

En framsida i orange/eld med Medua (hon med ormarna)?

Boken du letar efter är förmodligen Michael Gibsons "Grekisk Mytologi", stor som ett A4 och med många fina illustrationer.

Utgiven i Sverige 1994 och översatt till svenska av Karin & Sven Stolpe.

ISBN 91 7128 282 3

Jag hoppas du hittar den!

Mvh.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk

kolal bibliotekets alla mytologi böcker dom kanske har den boken du söker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machivelli
... och vilken bok sen. Mycket lättläst och intressant.

En framsida i orange/eld med Medua (hon med ormarna)?

Boken du letar efter är förmodligen Michael Gibsons "Grekisk Mytologi", stor som ett A4 och med många fina illustrationer.

Utgiven i Sverige 1994 och översatt till svenska av Karin & Sven Stolpe.

ISBN 91 7128 282 3

Jag hoppas du hittar den!

Mvh.

Låter onekligen precis som den, ska försöka googla fram den någonstans, Stort tack

Permalänk
Keeper of the Bamse

Shit jag har alla band... 1-28 eller vad det är. Ska leta, lovar!

edit: letade och hittade bara "min skattkammare". Tror syrran har det exet, ska höra med henne imorgon, är nästan säker på att jag vet vilken du menar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är en fristående bok har jag för mig, har aldrig hört att det ska vara del av en serie?

I vilket fall så köpte jag precis boken från Aristippos antikvariat i Höör över telefon för 150 kr. Så nu får vi se om det är den.

Tack för hjälpen.