Permalänk
Medlem

Återbetalning av pajad bärbar

Hej, det har vart så på senare tiden att syrrans bärbara har slutat funka och det har vid båda tillfällena varit (om jag kommer ihåg rätt) varit efter hon startat media spelaren och har då enbart visat svartskärm.

Så jag undrar på vilka grunder skulle man kunna kräva återbetalning? Ungefär till vilken gräns måste det ha gått tills man har rätt till det eller liknande? För jag menar man kan ju alltid bara skicka in den och reparera men om samma sak händer igen ska man bara fortsätta cirkeln då?

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Har ni provar installera om ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Den reagerar knappt på nånting, inga knappar lyser och ingenting händer när man trycker på strömknappen så det går inte ens att komma in i datorn.

Permalänk
Medlem

Då kan du lämna in den till reparation Om du har garanti eller reklamation och om de inte kan reparera den så kan du få pengarna tillbaka

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Testa ladda den, bärbara brukar gilla laddade batterier

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Vi drog ur batteriet nu efter vi ringt support och ska prova att låta den va ute ett tag innan vi sätter in den igen och ser om det bidrar med nått, annars får man bara skicka in den.

Tackar för hjälpen

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel ska det vara möjligt med lagstadgad återbetalning ifall en elektronisk vara skickas på reparation för samma fel tre gånger, och det inte har avhjälps.

Rätta mig ifall jag minns fel.

Permalänk
Medlem

Egentligen är det väl 2ggr men 3 har blivit praxis?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Egentligen är det väl 2ggr men 3 har blivit praxis?

Att det är tre gånger är bara något jag fått berättat för mig, jag har inte läst lagtexten själv.

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande har garanti enligt kedjan du köpte den hos (ett år från köpdatum) så kan du KRÄVA full återbetalning..

Läs lite på KKL (Konsumentköpslagen). Där står det att säljaren i första hand ska erbjuda reperation men om KUNDEN vill/kräver det ska full återbetalning ske.

Visa signatur

Men jag är inte bitter!